Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › welke bougie voor y26se?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2014 om 21:25 #17268471
Ik kon het hier niet vinden, vandaar de nieuwe post. In mijn geval gaat het om een Opel Vectra B uit 2000.
In het boekje staat een opel nummer welke ik nergens kan vinden (12 14 455). Dus hier ook geen goede info.
Mischien niet de beste site, maar het gaat om het voorbeeld: http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/opel-vectra-b-36-2-6-i-v6-170pk_v15317_g686.html
of http://www.easycarparts.nl/opel/vectra-b-sedan-1995-2002/2-6-v6-24_v-y26se-09-2000-04-2002/motor/ontstekingDus welke moet/kan het nu zijn :hmmz
(Vond ergens een post dat het 4-punts moeten zijn volgens Wim-V6: viewtopic.php?f=6&t=168695&start=35)En is er een uitleg hoe deze te vervangen (Iets gedetaileerder als: viewtopic.php?f=113&t=172647)?
8 oktober 2014 om 16:56 #18256281Voorzover ik weet 4 punters, FGR8KQE0. GM/Opel Artikel nr. 9 19 58 68 (12 14 011)
8 oktober 2014 om 21:44 #182562824punts inderdaad:
NGK nummer: BKR5EQUIPAverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 oktober 2014 om 08:52 #18256283Heren dank voor de response :D
Is er nog een verschil tussen de Bosch en NGK?
En weten jullie mischien een HOW-TO om deze te vervangen?Ik hou er niet van om alles los te schroeven en er dan achter te komen dat het met (bijvoorbeeld) drie schroeven ook had gekund.
(Vooral de “slangen-klemmen”, om deze fatsoenlijk terug te monteren lijkt een uitdaging)En hoe zitten die bobine bruggen vast? geklikt? geklemd om de bougies?
9 oktober 2014 om 10:03 #18256284Graag gedaan. Verschil NGK/Bosch, weet ik niet, maakt niet veel uit denk ik. Het nr. dat ik gaf (FGR8KQE0) is het nr. dat op de originele GM bougies staat, als ook op de Bosch bougies.
voor een how-to moet je echt bij Wim zijn. Die kan je denk wel helpen ermee
Bobine brug zit met torx 2 boutjes bevestigd.
9 oktober 2014 om 12:53 #18256285Ah, kijk die twee torx had ik nog niet gezien toen ik gisteren de boel aan het bekijken was. Zitten dan waarschijnlijk wat weggestopt…..
9 oktober 2014 om 13:46 #18256286Dat klopt, dit zitten iets verdiept inderdaad.
10 oktober 2014 om 19:03 #18256287Inlaat er al af??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 oktober 2014 om 10:56 #18256288Nope, ben nog aan het wachten op de bougies zelf (Bosch btw)..
Ben wel al voorzichtig aan het los-schroeven, en aan het kijken hoe alles in elkaar zit.
Lijkt erop dat ik de twee buitenste delen kan loshalen. Net een slangeklem losgemaakt (blijkt een haak mechanisme te zijn). Nu nog uitvogelen hoe deze weer in elkaar te laten haken…..
kzal er wel een HOW-TO van maken als ik klaar ben met de distributie.
12 oktober 2014 om 19:32 #18256289Nijptang
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 oktober 2014 om 20:27 #18256290Zelf een rondbek tangetje gebruikt (met van die lange pootjes). Deze een beetje meer naar binnen gebogen, daarna gebruikt om een klem mee te dichten. Kan dus gebruikt worden voor alle als ik klaar ben.
12 oktober 2014 om 20:43 #18256291Een paar fotos ter lering en vermaak.
Klem gesloten en open
Start situatie van de voorste luchtinlaat.
Alle klemmen losmaken, en daarnaa een aantal boutjes aan de voorkant wat losser draaien om ervoor te zorgen dat de beugel (welke de inlaat vasthoud) naar voren gekanteld kan worden om de bobines eruit te kunnen tillen.
Het resultaat.
Propjes erin om evt vuil tegen te gaan, en hetzelfde recept voor de achterkant, met iets meer gepriegel om de inlaat eruit te draaien. Probleem daar is dat de boutjes voor de beugel (om de inlaat vast te houden) niet te bereiken zijn, en hierdoor de beugel niet uit de weg gekanteld kan worden. De oplossing is hier, terwijl de bobines eruit getild worden, de beugel naar achter te duwen. Past net, en de beugel veert gewoon weer terug…. Foto laat de situatie nadien zien, alleen ter illustratie welke beugel ik bedoel.
De boel met doeken/proppen dicht te stoppen om evt vuil/beestjes tegen te gaan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.