welke bougie voor y26se?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz welke bougie voor y26se?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268471
    Xevious
      Lid sinds:
      29 August 2012

      Ik kon het hier niet vinden, vandaar de nieuwe post. In mijn geval gaat het om een Opel Vectra B uit 2000.

      In het boekje staat een opel nummer welke ik nergens kan vinden (12 14 455). Dus hier ook geen goede info.

      Mischien niet de beste site, maar het gaat om het voorbeeld: http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/opel-vectra-b-36-2-6-i-v6-170pk_v15317_g686.html
      of http://www.easycarparts.nl/opel/vectra-b-sedan-1995-2002/2-6-v6-24_v-y26se-09-2000-04-2002/motor/ontsteking

      Dus welke moet/kan het nu zijn :hmmz
      (Vond ergens een post dat het 4-punts moeten zijn volgens Wim-V6: viewtopic.php?f=6&t=168695&start=35)

      En is er een uitleg hoe deze te vervangen (Iets gedetaileerder als: viewtopic.php?f=113&t=172647)?

      #18256281
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Voorzover ik weet 4 punters, FGR8KQE0. GM/Opel Artikel nr. 9 19 58 68 (12 14 011)

        #18256282
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          4punts inderdaad:
          NGK nummer: BKR5EQUIPA

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18256283
          Xevious
            Lid sinds:
            29 August 2012

            Heren dank voor de response :D

            Is er nog een verschil tussen de Bosch en NGK?
            En weten jullie mischien een HOW-TO om deze te vervangen?

            Ik hou er niet van om alles los te schroeven en er dan achter te komen dat het met (bijvoorbeeld) drie schroeven ook had gekund.
            (Vooral de “slangen-klemmen”, om deze fatsoenlijk terug te monteren lijkt een uitdaging)

            En hoe zitten die bobine bruggen vast? geklikt? geklemd om de bougies?

            #18256284
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Graag gedaan. Verschil NGK/Bosch, weet ik niet, maakt niet veel uit denk ik. Het nr. dat ik gaf (FGR8KQE0) is het nr. dat op de originele GM bougies staat, als ook op de Bosch bougies.

              voor een how-to moet je echt bij Wim zijn. Die kan je denk wel helpen ermee

              Bobine brug zit met torx 2 boutjes bevestigd.

              #18256285
              Xevious
                Lid sinds:
                29 August 2012

                Ah, kijk die twee torx had ik nog niet gezien toen ik gisteren de boel aan het bekijken was. Zitten dan waarschijnlijk wat weggestopt…..

                #18256286
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  Dat klopt, dit zitten iets verdiept inderdaad.

                  #18256287
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Inlaat er al af??

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18256288
                    Xevious
                      Lid sinds:
                      29 August 2012

                      Nope, ben nog aan het wachten op de bougies zelf (Bosch btw)..

                      Ben wel al voorzichtig aan het los-schroeven, en aan het kijken hoe alles in elkaar zit.

                      Lijkt erop dat ik de twee buitenste delen kan loshalen. Net een slangeklem losgemaakt (blijkt een haak mechanisme te zijn). Nu nog uitvogelen hoe deze weer in elkaar te laten haken…..

                      kzal er wel een HOW-TO van maken als ik klaar ben met de distributie.

                      #18256289
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Nijptang

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18256290
                        Xevious
                          Lid sinds:
                          29 August 2012

                          Zelf een rondbek tangetje gebruikt (met van die lange pootjes). Deze een beetje meer naar binnen gebogen, daarna gebruikt om een klem mee te dichten. Kan dus gebruikt worden voor alle als ik klaar ben.

                          #18256291
                          Xevious
                            Lid sinds:
                            29 August 2012

                            Een paar fotos ter lering en vermaak.

                            Klem gesloten en open

                            Start situatie van de voorste luchtinlaat.

                            Alle klemmen losmaken, en daarnaa een aantal boutjes aan de voorkant wat losser draaien om ervoor te zorgen dat de beugel (welke de inlaat vasthoud) naar voren gekanteld kan worden om de bobines eruit te kunnen tillen.

                            Het resultaat.

                            Propjes erin om evt vuil tegen te gaan, en hetzelfde recept voor de achterkant, met iets meer gepriegel om de inlaat eruit te draaien. Probleem daar is dat de boutjes voor de beugel (om de inlaat vast te houden) niet te bereiken zijn, en hierdoor de beugel niet uit de weg gekanteld kan worden. De oplossing is hier, terwijl de bobines eruit getild worden, de beugel naar achter te duwen. Past net, en de beugel veert gewoon weer terug…. Foto laat de situatie nadien zien, alleen ter illustratie welke beugel ik bedoel.

                            De boel met doeken/proppen dicht te stoppen om evt vuil/beestjes tegen te gaan.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.