Welke boordlader zit er in…..?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Welke boordlader zit er in…..?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    insomniac
    Deelnemer

Hallo allemaal, ik heb een misschien wat vreemde vraag. Ik heb een gebruikte Grandland x hybrid 4 Ultimate aangeschaft ( welke nog afgeleverd moet worden) van 2 jaar oud. Het is mijn eerste hybride ooit.
      <p style=”text-align: left;”>Nou lees ik dat er destijds als optie voor 2 types boordlader kon worden gekozen een 3.7 of 6.6 Kw variant. Waar zie je met welke boordlader de auto is uitgevoerd?</p>
      Groet

Marcel20230607_110406

HotelKilo01
      Deelnemer

Beste Marcel, toen ik mijn Grandland Hybrid (zonder X) in 2021 besteld kon ik aangeven of ik een zwaardere boordlader wilde (6,6 kw) ipv de standaard 3,2 kw variant. Dat zag ik terug in de aankoopnota (of de offerte) waar ook alle opties/pakketten in staan vermeld. Is jouw auto 2 jaar oud dan zal daar toch nog wel de gespecificeerde aankoopnota van beschikbaar zijn, op zijn minst bij de dealer ? Overigens een zwaardere boordlader komt de laadsnelheid ten goede dus waarom zou iemand, die bewust voor een dikke Hybrid 4 kiest ‘genoegen’ nemen met een standaard boordlader ? Grts. Hans

insomniac
        Deelnemer

Vandaag op mogen halen. Er zit dus idd een 6.6 kWh boordlader in. :yahoo:

Floki
          Deelnemer

Vraagje (weliswaar offtopic) : hoeveel kilometers kun je rijden op een volle accu en hoeveel KW ‘slobbert’ een accu weg als ‘ie van leeg naar helemaal vol is gegaan?

En ja, ik weet dat het voor een niet geheel onbelangrijk deel seizoensgebonden is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de te rijden afstand op een volle batterij.

insomniac
            Deelnemer

Ik denk dat die vraag wellicht beter door iemand kan worden beantwoord die hem al langer in bezit heeft.

Floki
              Deelnemer

Oké, ik zag (te) laat dat je de auto had gekocht maar dat deze bij het versturen van je bericht (09-06-23) nog niet geleverd was.

Astroide01
                Deelnemer

@floki

In de winter maanden zit ik rond de 28-30km op een volle accu en in de zomer rond de 60km. Mijn max in Frankrijk op de camping is een keer 72km geweest!!

Een volle accu ‘kost’ je in principe 13,3kw.

Floki
                  Deelnemer

Dank voor je reactie!

Oeps,

Die zomerwaarde vind ik heel netjes.

ik heb recentelijk na 5 jaar en 6 maanden trouwe dienst mijn Grandland X 1.6 dieseltje  met 120 Pk ingeruild voor een auto van een ander merk. (een PHEV’tje met gecombineerd 225 PK en da’s best wel ‘lekker’).

Ik las namelijk hier op het forum wat ‘horror’ verhalen m.b.t. tot het bereik van de GLX hybrides, iig reden voor mij om niet een nieuwe PHEV Grandland te kopen. Daarnaast, na 2 Opels werd het weer eens tijd voor een ander merk.

Dit ook ivm met veranderende persoonlijke omstandigheden qua woon-werkverkeer. Dit (nieuwe) autootje heb ik 13 mei geleverd gekregen (na 11 maanden -!!!!! wachten) en nu, na zo’n 7 weken gebruik, rijd ik zo’n 62 Km elektrisch op een volle batterij. Da’s eigenlijk niet helemaal waar, want de auto laadt tijdens het remmen en uitrijden de batterij ook weer een (héél klein) beetje op. Een volle accu slobbert bij mij 11,2 Kw op. Ik heb ‘m gewoon aan een 220 stopcontact hangen dus snelladen is er niet bij. Van leeg tot vol kost gewoon een uurtje of 6.

Ik heb iig sinds de afleverdatum van 13 mei, nog geen druppel fossiele brandstof hoeven tanken en da’s ook wel érg prettig.

Astroide01
                    Deelnemer

Dat zijn mooie berichten Floki. Vergeet niet dat een tractiebatterij na verloop van tijd toch minder wordt qua lading én je nu nog geen koude temperaturen hebt meegemaakt. Maar misschien gaat dit merk er toch wat anders mee om en valt het allemaal mee.

Maar even, 6 uurtjes op een 23oV stopcontact :scratch: Met hoeveel ampère laad je dan? Ik laad hem op 1 fase = 16A en ben na 3 uurtjes weer helemaal vol . . .

Floki
                      Deelnemer

Gewoon een ‘stopcontact’ / wandcontactdoos (16 ampere, gewoon een normale ‘stop’/ zekering, zoals er 1 miljard of zo in Nederland aanwezig zijn.

Een volle batterij van leeg tot vol slobbert volgens de Kw meter die ik in het ‘stopcontact’ heb zitten, 11.2 Kw.

Astroide01
                        Deelnemer

Beste Marcel,

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide, mooie wagen :good:

Bij mij zit er ook een 6,6kW boardlader in, alleen kan ik hem thuis niet gebruiken. Mijn wallbox is een 1 fase lader en kan dus maar met maximaal 230v x 16 Ampère = 3,68kW laden. Als ik hem bij een openbare laadpaal aansluit heb ik er wel profijt van, maar die stroom is duurder dan bij mij thuis B-) . Tenzij je thuis dus op 2/3-fase gaat laden, of een 35 ampère hoofdzekering hebt, heb je er eigenlijk pas profijt van.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.