Welke benzine tanken in Frankrijk

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welke benzine tanken in Frankrijk

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272679
    andre-lwd
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Wij gaan over 2 weken met vakantie naar Frankrijk, dit is voor ons de eerste keer dat wij hier met onze eigen auto heen gaan.
      Nu ben ik me wat aan het voor bereiden en kom ik tegen dat in Frankrijk Euro95 niet overal goed beschikbaar is.

      Via deze check http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/ lees ik dus dat Opel modellen met een 2.2 motor niet geschikt zijn voor E10, wat toch de vervanger is voor euro95 in dat land. Nu staat in deze check alleen motorcode z22yh aangegeven, maar ik mag er vanuit gaan dat het ook voor de z22se geldt?

      Wat kan ik nu het beste gaan tanken met mijn moter een z22se, gewoon euro98 ( Super sans plomb 98 ) , kan ik dit gewoon tanken als ik daarvoor euro95 heb getankt?

      #18290041
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Euro 98 (Super sans plomp kan en mag je altijd tanken.

        Zover ik weet geld alleen voor de Z22YH dat er geen E10 getankt mag woorden. Maar ik zelf met mijn Z22se tank geen E-10. Omdat het in Duitsland maar 5cent per liter scheelt durf ik het gewoon niet aan. Ik zelf tank altijd euro 95 en als dat er niet is tank ik gewoon euro98. Dan zit je altijd veilig. :thumb

        Veel plezier met je vakantie alvast. :thumb :thumbup

        #18290042
        KRSA2000
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2009

          Euro98 mag je gewoon tanken.
          Gebruik de zoekfunctie voor meer info over E10, is al meerdere keren behandeld

          #18290043
          kiyamizio
            Lid sinds:
            5 February 2010

            Ethanol heeft een mindere smeerende werking daarom mag het niet tin de z22yh voor de z22se zou het geen probleem moeten zijn. Euro 95 is eigenlijk ook e5 Maarja beter gewoon 98 of meer

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

            #18290044
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Wij gingen tot vorig jaar altijd skieen in frankrijk met de corsa a.
              Toen merkten we al dat gewone 95 langs de snelweg bijna nergens te krijgen is, of dat het niet duidelijk was wat het nou werkelijk was.
              Ik gebruik IGO op mijn android telefoon voor navigatie en daar kan je ook een route naar het dichtstbijzijnde tankstation plannen.
              Dus gingen we gewoon random ergens de snelweg af en dan via de navigatie naar een onbemand tankstation. Volgens mij vaak intermarche. Die tankstations van de snelweg af zijn trouwens ook echt vele malen goedkoper dan direct aan de snelweg. Meestal was de 98 daar zelfs goedkoper dan de 95 aan de snelweg. En was het duidelijker wat je nou tankt.
              Het hele omrijden kost je misschien 15 kilometer en een half uurtje.
              Kan je meteen even wat frisse lucht opsnuiven en de hond uitlaten ;)
              dit is trouwens wel handige pagina:
              http://www.frankrijkvakantieland.nl/met-de-auto-naar-frankrijk.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18290045
              andre-lwd
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Bedankt voor jullie reacties, dat wordt dus gewoon euro98 tanken. :thumb

                #18290046
                CJX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2011

                  Gewoon Super 98 tanken.
                  Doe ik al jaren. Is iets duurder, maar dat moet dan maar op vakantie.

                  Overigens is Euro 95 nog degelijk wel verkrijgbaar in Frankrijk.
                  Kijk maar eens bij de grotere hypermarches.
                  die zijn sowieso veeeel goedkoper dan de tankstations aan de snelweg. :D
                  Elk dorp heeft wel zo’n hypermarche ( Le Clerc, Carrefour, Super U, Intermarche etc. ) met tankstation.
                  Het loont echt de moeite om de snelweg af te gaan voor een tankstop.

                  #18290047
                  D.J.R.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 June 2009

                    Hier in Nederland tank ik gewoon 95 kan dat wel of moet ik ook gewoon 98 tanken

                    #18290048
                    zorro4500
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 February 2005

                      Inderdaad, gewoon 98 tanken. Volop verkrijgbaar in La France en goedkoper dan in Nederland maar ja dat kan al snel. Vandaag in Hongarije Shell V-power Nitro getankt voor € 1,29 :thumb . Goede reis naar Frankrijk en prettige vakantie.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.