Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Welke benzine het beste?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2009 om 17:45 #17523923
net over de grens met belgie avia tankstation was in de benzine tijd voor mij, dat was tot maart dit jaar ongeveer 20cent goedkoper per liter als in nl en kmoest er een 1o minuutjes voor rijden, ja dan haal je het verschil er wel uit.
met de diesel weet ik het niet.19 september 2009 om 17:54 #17523924Ik tank altijd bij de shell in het dorp.
Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.Ik tankte eerder altijd v-power.
maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.
motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.20 september 2009 om 01:25 #17523925origineel gepost door arjontje
Ik tank altijd bij de shell in het dorp.
Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.Ik tankte eerder altijd v-power.
maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.
motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.dus dat fuel-safe werkt zoals ze het beloven? Wou er zelf niet echt in geloven omdat ik dacht dat ze gewoon wat meer marge wouden pakken met een product dat niks anders is dan bij de witte pomp… toch maar eens overwegen dan om fuelsave te gaan proberen :D
6 februari 2014 om 16:18 #17523929altijd shel zelf tank meestal . heineken als alternatief amstel haha
6 februari 2014 om 16:23 #17523930tip van de week kijk even naar de datum van de laatste post.
bij dit topic dus 5 jaar geleden6 februari 2014 om 20:30 #17523931En wat een mooie benzine prijzen 5 jaar terug!!
6 februari 2014 om 20:39 #17523932Ik tank altijd met een octaan van 98 voor mijn X20XEV. Men heeft me verteld dat 95 veel meer zou verbruiken. Kan dit kloppen of zou ik het gewoon eens proberen? :hmmz
6 februari 2014 om 21:30 #17523933euro 98 bp !
6 februari 2014 om 21:55 #1752393495 is prima voor al deze motoren
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
6 februari 2014 om 22:07 #17523935Klopt 95 is zeker voldoende. Tank voor de tt euro 98 op 95 rijd die niet lekker de vectra heeft geen last van 95 doe er als nog af en toe 98 in :)
6 februari 2014 om 22:20 #17523936ga dit volgende keer eens proberen en zien of het een verschil maakt want nu rijdt hij 1 op 10 op de autoweg wat ik vrij veel vind…
7 februari 2014 om 07:10 #17523937BP 95, rijdt prima! Onlangs nog in Frankrijk geweest dus moest opletten om er geen E10 in te gooien. Toen BP 98 erin gegooid. Merkte geen verschil met de 95 dus voortaan 95, ook beter voor de portemonnee.
8 februari 2014 om 19:07 #17523938Op advies van de VOD 98 zou een beter verbranding en smering hebben voor de Z22YH, klopt dit?
9 februari 2014 om 15:12 #17523928als je hem laat chippen moet je wel over naar 98.
Die van mij wilde op 95 nog wel eens onregelmatig stationair lopen. Nu met 98 nergens last meer van. Door de chip ben ik nu wel verplicht 98 te tanken en als je een pomp vind die samenwerkt met de anwb krijg je 6 cent korting per liter en dan is 98 tanken goed te doen.
De omega v6 wilde ook voor de chip geen 95 dan was 1 op 8 de max, met 98 en chip is het 1 op 10 geworden.
9 februari 2014 om 15:19 #17523927Voor en Na het Op maat optimaliseren van de 3.0 V6, loopt ze Evengoed op E95 als ze altijd al deed.
Op E95 geoptimaliseerd de volgende waarden gehaald met de Lage Compressie 3.0 V6 met tamme nokkenassen, Kleine inlaat en uitlaatpoorten etc etc:
Vermogen: 224pk Krukas op 5600tpm
Koppel 280Nm van 2500 t/m 5500 toeren
Verbruik zit rond de 11 a 12km/LZelfs de Stokoude ongereviseerde 1.6S 16SV draait prima op E95, loopt nog 14km/L a 15km/L ook.
De Corsa Lust Alleen maar diesel, deze doet zo’n 17 a 18km/L
Willem
9 februari 2014 om 15:27 #17523926willem is de 2.6 van de omega ook een lage compressie motor? Of was dat juiste de oude 2.5 v6?
9 februari 2014 om 15:46 #17523939Nope, de 2.6 V6 is een Laag compressie motor, Exact Zelfde setup als mijn 3.0 V6, alleen 400cc minder.
Willem
9 februari 2014 om 15:52 #17523940wat is dan het verschil buiten 100 cc tussen de oude 2.5 v6 en de moderne 2.6 v6?
ik wist niet beter dat de 2.5 en de 3.0 dezelfde opbouw hadden en de 2.6 en de 3.2 qua opbouw anders waren?
Merk wel dat we hier de 2 opels erg verwennen met bp ultimate. Komen ze in Duitsland krijgen ze zelfs 102 octaan.
9 februari 2014 om 16:03 #17523941jup,
De 2.5 en 3.0 V6 hebben 10,5:1 Compressieverhouding
De 2.6 en 3.2 V6 hebben 10,0:1 Compressieverhoudingnokkenassen zijn verschillend van meerdere type, zo hebben de C25XE en X25XE al andere nokkenassen, zo ook de X25XE tov de X30XE
De Y26SE en Y30SE delen de nokkenassen met elkaar, en hebben samen ook hele kleine inlaat poorten
De Y32SE en Z32SE delen de nokkenassen met elkaar, maar hebben dezelfde kleine inlaat poorten als de Y26SE en Y30SEMijn eerste 2.5 V6 X25XE liep zelfs niks beter of vlotter of zuiniger op 102 Octaan…
t ding haalde altijd wel de 245km/u, en met een beetje geduld zelfs 250km/u op de autobahn, zowel op 95 98 als 102 octaan, motor was geheel origineel inclusief motorprogramma.Willem
9 februari 2014 om 18:23 #17523942Klopt het dat de X25XE anders rijd dan de Y26SE? De oude Omega was onderin sterker dan de huidige.
Merkte je niks aan het benzine verbruik als je 95 tankte? De Omega en Vectra rijder zuiniger met 98 dan 95.
10 februari 2014 om 17:00 #17523943Nope, de 2.5 Liep niks beter, danwel beroerder op 98, hoe raar ook… T ding liep al akelijg zuinig..
Bij he way, zou juist de 2.6 sterker onderin moeten wezen.. mijn 2.5 deed alles boven de 4000 toeren.
de 3.0 Rukt er bij 3000 toeren al VOL aan.Willem
10 februari 2014 om 17:05 #17523944Is de v6 inde omega gelijk als de vectra.
nu zou het ook wel aan mijn rijstijl liggen, beide omega’s kwamen eigenlijk nooit boven de 4500 toeren. De 2.5 kon het iets beter dan de 2.6 die wil boven de 4500 toeren niet lekker naar zijn 2.
hier gaat de omega op 98 1 op 10 als gemiddelde10 februari 2014 om 17:14 #17523945Mechanisch wel, alleen het andere inlaat en uitlaat traject maakt m hoogtoeriger..
je kan het een beetje zo zien, de Prestaties van de Omega 3.0 V6 zijn ongeveer gelijk aan de Vectra 2.5 V6
Willem
19 februari 2014 om 13:17 #17523946Nou dat doen we dus nooit meer :D
Heb vorige week een tankje vol 95 getankt en man wat verbruikt deze veel tegenover 98… nou doet ie 1 op 7 tegenover 1 op 10 (wat ik al veel vond) en je voelt gewoon dat ie slechter loopt… Véél minder pit en als ie op temperatuur voor een stoplicht staat moet ie soms toch effe naar de 650 – 700 rpm zakken om dan terug in zijn normaal toeren te gaan ipv stabiel te blijven staan.
19 februari 2014 om 13:25 #17523947Euro 98 bij BP vandaan.
heb wel veel verschil gemerkt tussen andere merken.
vooral tango benzine is minder fijn.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.