Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Welke benzine??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2010 om 03:51 #17221868
Aanstaande donderdag vertrek ik naar Duitsland met de Manta.
Maar welke benzine moet ik daar tanken?
Nu tank ik euro95 en doe daar loodvervanger bij.
Kan ik in Duitsland dan gelode benzine tanken??31 mei 2010 om 08:37 #17680833officieel moet je op 98 rijden, daar dus ook…
31 mei 2010 om 09:12 #17680834Ik heb het wel getankd vorige winter dat ik er doorheen reed.
Alleen weet ik even niet meer hoe ze het noemen want ze willen de benzines wel eens ipv een octaangetal alleen maar een naam geven.
Maar ook dan zitten er op de pomp zelf vaak wel van die keuring-stickers met octaan getallen van wat er werkelijk inzit.Lood is iig blei in het duits.
Ik zou trouwens voor 98 gaan met lood(vervanger) . ook in Nederland!
31 mei 2010 om 14:06 #17680835ik rij nu op 95 met loodvervanger
zal eens overstappen naar 98 dan.31 mei 2010 om 14:09 #17680836Normal = 91
Super = 95 (euro 95)
Super Plus = 98 (super)
V-Power = 100volgens mij zit nergens lood in
Erwin
31 mei 2010 om 14:09 #17680837ik rij gewoon op alles,
meestal 95 ongelood.. nooit labeur mee gehad :hmmz31 mei 2010 om 14:17 #17680838nergens in europa kun je nog met lood tanken dus hou je voorraad vervanger op peil.
en idd benzin is 91, super is daar 95 en super plus is 98
sowieso moet je normaal 98 tanken tenzij je een 2E hebt die qua ontsteking bijgesteld is…dan zou je met 95 mogen rijden….
maar ga je planken en of met aanhanger dan zou ik sowieso 98 oct. aanhouden oftewel super plus;)
31 mei 2010 om 14:21 #17680839maar waarom precies de loodvervanger als ik vragen mag?
heb daar eigelijk nooit iets over gehoord/geweten… :wtf31 mei 2010 om 15:19 #17680840Hier in Dordrecht zit een tankstation waar je
nog gewoon 98 met loodvervanger kunt tanken.
Is een Argos station.origineel gepost door MantasticB1
nergens in europa kun je nog met lood tanken dus hou je voorraad vervanger op peil.en idd benzin is 91, super is daar 95 en super plus is 98
sowieso moet je normaal 98 tanken tenzij je een 2E hebt die qua ontsteking bijgesteld is…dan zou je met 95 mogen rijden….
maar ga je planken en of met aanhanger dan zou ik sowieso 98 oct. aanhouden oftewel super plus;)
31 mei 2010 om 15:31 #17680841ja hij zegt ook met lood hè.. niet met lood’vervanger’, maar ik wilde in eerste instantie ook hetzelfde roepen.
Hier kan je namelijk ook nog gewoon de rooie met loodvervanger krijgen.
Maar een flesje met blei ersatz is iig nooit weg om in je auto te hebben!31 mei 2010 om 16:47 #17680842Lood is er om je kleppen te beschermen. Ik doe er zelf altijd 98 in met loodvervanger (van Lucas)
31 mei 2010 om 17:40 #17680843ik tank gewoon 95 en dan loodvervanger erbij, of 98 zonder loodvervanger. draait ie prima op:thumbup
31 mei 2010 om 18:13 #17680844sommige loodvervanger verhogen het octaan met 2 punten.
31 mei 2010 om 19:45 #17680845ik zei, net als diegene die na je reageerde, iets anders;)
de loodhoudende mag niet meer maar die met loodvervanger wel ;) want dat was de vraag….
en hier in de regio ken ik geen enkel station dat nog gemengde benzine heeft.origineel gepost door CC gek
Hier in Dordrecht zit een tankstation waar je
nog gewoon 98 met loodvervanger kunt tanken.
Is een Argos station.origineel gepost door MantasticB1
nergens in europa kun je nog met lood tanken dus hou je voorraad vervanger op peil.en idd benzin is 91, super is daar 95 en super plus is 98
sowieso moet je normaal 98 tanken tenzij je een 2E hebt die qua ontsteking bijgesteld is…dan zou je met 95 mogen rijden….
maar ga je planken en of met aanhanger dan zou ik sowieso 98 oct. aanhouden oftewel super plus;)
31 mei 2010 om 19:49 #17680846origineel gepost door Stender
Lood is er om je kleppen te beschermen. Ik doe er zelf altijd 98 in met loodvervanger (van Lucas)ik hoef dat niet meer want ik heb geharde klepzittingen bij de revisie laten inbouwen..
en dan nog hoeft het maar 1:3 tankbeurten.
het gekke is dat mijn 1.9s uit 77 evengoed rijd op 95 als op 98,
maar de 2E uit 85 sputtert als een vrouw tijdens de ongesteldheid als ik 95 tank:swear:angel geen goed idee dus…..
die ontsteking zou bijgesteld moeten worden….31 mei 2010 om 20:31 #17680847Hoe zit dat met 1.9N motor? Ik heb er laatst ‘gewoon’ 95 ingegooid (van zo’n onbemande pomp), maar hij loopt niet helemaal mooi bij deel-last
31 mei 2010 om 20:33 #17680848Wat moet er eigenlijk in een 2.4? gewoon 95 toch?
31 mei 2010 om 21:51 #17680849origineel gepost door McLambo
Hoe zit dat met 1.9N motor? Ik heb er laatst ‘gewoon’ 95 ingegooid (van zo’n onbemande pomp), maar hij loopt niet helemaal mooi bij deel-lastde N motoren zijn voor 95 gemaakt… dan klopt er iets anders niet.
maar er mag altijd 98 in!
loopt hij op 98 wel goed/beter? kans dat je ontsteking niet goed staat.kijk ook eens of de vacuüm vervroeging goed werkt….
31 mei 2010 om 22:08 #17680850gwn blei-frei tanken:D
1 juni 2010 om 06:25 #17680851origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door McLambo
Hoe zit dat met 1.9N motor? Ik heb er laatst ‘gewoon’ 95 ingegooid (van zo’n onbemande pomp), maar hij loopt niet helemaal mooi bij deel-lastde N motoren zijn voor 95 gemaakt… dan klopt er iets anders niet.
maar er mag altijd 98 in!
loopt hij op 98 wel goed/beter? kans dat je ontsteking niet goed staat.kijk ook eens of de vacuüm vervroeging goed werkt….
Ding heeft jaren stil gestaan, en daarna 2 jaar lang korte kippestukjes gereden. Ik heb nu een tank versie ’95 erin met carb reiniger, ik zal heb binnenkort eens een uurtje snelweg geven.
1 juni 2010 om 10:45 #17680852In een Manta B 1.8 uit 86 kun je toch gewoon 95 tanken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.