Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Welke bandenmaat voor 17" BBS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2015 om 17:11 #17271859
Van de week een setje BBS-velgen gescoord. De 2 beste banden hebben een verkeerde maat en zijn veel te groot. De andere 2 zijn niet meer dan redelijk en hebben de maat 215/40/17. Ik twijfel nu wat te doen. 2 banden kopen in dezelfde maat of toch maar 4 in de maat 205/45/17. Deze band is iets hoger; geeft wat meer comfort en vult de wielkasten net iets beter. Wat denken jullie?
Verder wilde ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de kabel voor indicatie van de remblokslijtage te monteren (Aan één kant zit deze er niet op en dus brand het lampje altijd). Nu krijg ik met geen mogelijkheid de 2 inbusbouten los om de remklauw los te krijgen. Iemand een idee hoe die zijn los te krijgen zonder de boel te vernielen?
10 mei 2015 om 01:20 #18284158wd 40 erop spuiten en in laten trekken.. wel zorgen dat je geen wd40 op je remschijven spuit… dan zouden ze opzich los moeten komen… en voor de velgen zouden 205/45/17 geen probleem moeten zijn als deze er eerder ook op gezeten hebben.. van 40 naar 45 is niet echt een dramatisch verschil in mijn ogen
18 mei 2015 om 09:59 #18284159Ik heb zelf ook 17″ BBS velgen. Ik rijd op 205/45/17 en dat bevalt eigenlijk heel erg goed. 205/45/17 staat ook iets mooier op de velgen, omdat de banden iets meer getrokken worden. Maar dat is mijn mening en die verschillen gelukkig bij iedereen. :thumb
29 mei 2015 om 20:20 #18284160bandenmaat calculatortje gebruiken. Kan je van te voren zien wat je nieuwe band doet ten opzichte van het origineel.
22 juni 2015 om 20:44 #18284161Ik heb uiteindelijk besloten om 205/45/17 bandjes te kopen. Heb banden gekocht van het merk Landsail. Kwamen goed uit een of andere Noorse bandentest en zijn scherp geprijsd. Of ze ook echt zo goed zijn als de test zegt zal de tijd leren.
Nog wel een hoop gedoe gehad voordat de nieuwe velgen klaar waren. Bij het schoonmaken bleek één velg een gerepareerde schade te hebben er zat er een scheurtje in de velg. Dit op hoop van zegen maar laten lassen. De stoeprandschade was toch ook wat lastiger bij te werken dan ik in eerste instantie had gedacht (sommige mensen schijnen toch wel erg veel moeite te hebben met netjes langs de stoep parkeren). Nadat uiteindelijk de nieuwe banden waren gemonteerd bleek het uitlijnen ook nog een hele klus. Met veel geduld en een kilo lood per band is het mijn garage toch gelukt de velgen netjes gebalanceerd te krijgen. Als finishing touch de auto nog even uit laten lijnen.
Ook al ben ik tevreden met het eindresultaat, volgende keer ga ik toch maar kijken naar een iets betere en duurdere set. Scheelt waarschijnlijk een hoop werk en gedoe.Zo was de Calibra:
Zo is ie nu:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.