Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › welke banden toyo of yoko
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2011 om 16:05 #17233784
hallo,
ik heb andere banden nodig in 195 45 14,
ik twijfel tussen toyo t1r of yokohame a539
ik rij erg sportief en soms wel een een track day,
ik had dunlop sp2000 die schijnen niet meer gemaakt te worden,
bedankt,
7 maart 2011 om 08:45 #17829986volgens sommige tests is Yokohama beneden gemiddelde
(kijk even bij Adac test)7 maart 2011 om 10:07 #17829987Ik heb de Toyo T1r.. :) en die bevallen mij goed,
7 maart 2011 om 12:40 #17829988dunlop maakt idd de sp sport2000 niet meer maar de sp sport 9000 nog wel!
fijne band! en kan ik je tevens leveren voor 60,- p.s. nieuw
7 maart 2011 om 13:05 #17829989TOYO zal ik dan pakken.
Of een pirelli p-zerroDunlop zou ik van af blijven, is het toch net niet.
7 maart 2011 om 17:34 #17829990dunlop en conti staan wel hoog aangeschreven maarja in de maat die ik zoek voor een corsa a,
zijn ze erg prijzig,
anders 195 50 15 die zijn niet zo heel duur dat gaat miss aan lopen?
anders toch maar T1r
welke banden maten past nog meer ipv 195 45 14,
185 55 14 miss?
7 maart 2011 om 17:46 #17829991AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah net wat je wilt
mijn ervaring is dat de toyo,s iets meer grip hebben ten opzichte van de yokohama,s
maar de toyo,s slijten ook wat harder dan
de yokohama,sbeide banden bevielen me opzich wel
en ik heb ook geen oude wijven rijstijl;)11 maart 2011 om 20:45 #17829992De T-1R slijt niet harder dan de Yoko hoor, dit was bij de T-1S het geval maar bij de T-1R en de aankomend opvolger T1Sport (geen V profiel meer) niet hoor. Loopt netjes rond de de 40.000 in 195/50r15 wel voor/achter wisselen om de paar maanden. Hoe sportiever je rijdt (bochten :) ) hoe sneller ze op zijn :D
26 maart 2011 om 17:07 #1782999314 inces zijn niet zo duur als ik jou was had ik eerder gedacht aan bridgestone, michelin, goodyear dunlop of continental.
toyo zou ik niet doen maar dat kan zijn omdat ik er geen ervaring mee heb op kleinere maten
yokohama nee zou ik niet doen, yokohame heeft niet zo’n goede naam.
wij hebben en verkopen ze niet eens.26 maart 2011 om 17:19 #17829994AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1900475&tid=144013&author=corsaB1980]14 inces zijn niet zo duur als ik jou was had ik eerder gedacht aan bridgestone, michelin, goodyear dunlop of continental.
toyo zou ik niet doen maar dat kan zijn omdat ik er geen ervaring mee heb op kleinere maten
yokohama nee zou ik niet doen, yokohame heeft niet zo’n goede naam.
wij hebben en verkopen ze niet eens.[/rquote]dus heb je zelf ook geen ervaring met yokohama;)
mij bevielen ze wel erg goed;):thumbupik had ook niet echt n keus
de maat die ik moest hebben heeft enkel yokohama
nog in t programma;)maar fijne band niets mis mee;)
26 maart 2011 om 17:21 #17829995daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen26 maart 2011 om 17:23 #17829996laat ik het zo zeggen dan … ik heb er niet zo veel goede berichten over gehad , idd zelf geen ervaring mee.
26 maart 2011 om 19:34 #17829997[rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]Een lijn profiel cupt net zo hard.
Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)26 maart 2011 om 20:32 #17829998[rquote=1900592&tid=144013&author=arjontje][rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]Een lijn profiel cupt net zo hard.
Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)[/rquote]Als je er een MB Vito of MB sprinter / VWCrafter bovenop plakt zeker wel…
Willem
26 maart 2011 om 20:34 #17829999[rquote=1900635&tid=144013&author=wim-v6][rquote=1900592&tid=144013&author=arjontje][rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]Een lijn profiel cupt net zo hard.
Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)[/rquote]Als je er een MB Vito of MB sprinter / VWCrafter bovenop plakt zeker wel…
Willem[/rquote]
Goh hoe raad je het :jerry
26 maart 2011 om 20:37 #17830000we hebben slechts 12 Vito’s, 4 sprinters, 4 renault trafics en 2 Opel vivaro’s op de zaak.
Bij de Renault / Opel is nooit gezeur met de banden en onderstel op zo nu en dan een stuur of fusse kogeltje na..
Die Benzen (VW Crafter is qua onderstel ook een Benz), hebben iedere 50.000km complete revisie nodig ongeveer, dan rammelt heel de boel er zowat onderaf.
Willem
27 maart 2011 om 08:46 #17830001Uhh wim
De hele crafter is een benz,alleen de logo’s achterlichten interieur en front is anders .
:D27 maart 2011 om 08:50 #17830002[rquote=1900767&tid=144013&author=RonaldH]Uhh wim
De hele crafter is een benz,alleen de logo’s achterlichten interieur en front is anders .
:D[/rquote]
En de motor is van VW
27 maart 2011 om 08:53 #17830003Jup de motor is VW inderdaad.
Teller is anders van kleur Rood Tov Geel display van MB.
en de Crafter heeft standaard een koelvloeistof temperatuurmeter ipv een 2e snelheidsmeter op tellerpaneel
27 maart 2011 om 20:46 #17830004Met Toyo’s ligt het er een beetje aan waar je ze onder wil drukken.
Is het iets lichts, zoals een Corsa, dan willen ze prima.
De wang is namelijk niet zo heel erg hard, waardoor ze over de wang rollen als je hard door de bocht jakkert. Bij een lichte auto valt dat wel mee omdat de druk niet zo gek hoog is, bij een zware auto (denk aan dingen van 1300kg+) is dat wel erg nadelig.Het V profiel is verder niks mis mee, werkt zelfs erg goed als je met enig tempo door een plas jakkert. (iets met natuurkunde. V patroon duwt het water opzij ipv dat het gewicht van de auto dat moet doen waardoor het via het profiel wegvloeit).
Er zit ook een relatief hoog percentage rubber op wat de vloer daadwerkelijk raakt, waardoor bij droog de grip ook erg goed te noemen is.Daarbij is de rubbercompound redelijk zacht. Als je een trackday er mee gaat doen, worden ze (net als elke band) warm en gaan ze zich gedragen als kauwgum. Je pakt dan allerlei troep mee van het asfalt, wat dan aan de band blijft plakken en de band slijt dan wat harder dan gewenst.
Voor straatgebruik zijn ze dus super, om mee te scheuren iets minder ivm kauwgum effect.
Andere optie is de Falken FK452. Zelfde idee, maar iets hardere compound en hardere wangen. Daardoor rolt het wat minder met een zware auto en hebben ze minder last van kauwgum effect.
Anyway, ik gleoof dat je een Corsa rijd, dus wat dat betreft zou ik zowel de Toyo T1R als de Falken FK452 aan kunnen raden.
Ik had de Toyo’s ook onder een Corsa zitten, en dat reed echt geweldig. Bakken vol grip, geen last van aquaplaning, slijtage relatief hoog, maar binnen de norm (komt door de zachte compound. meer grip, hogere slijtage)Edit:
Over het cuppen verhaal: dat kan elke band. Cuppen zit niet in de band maar in je ophaning/uitlijning.En sja, de Toyo’s zijn dus best aanraders.
Ze gaan bij mij ook om m’n zomervelgen onder de Calibra. Wat gewicht betreft op het randje, maar ik denk dat het wel goed komt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.