welke banden opel manta

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel welke banden opel manta

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Tomvt

hoi, ik zoek voor mijn manta ander achterbanden. Ik heb er nu toyo proxes t1r opzitten in de maat 215 40 16. Bevalt mij zeer goed alleen heb ik het gevoel dat ze naar de zeikant teveel glijden. Is er een band in dezelfde prijs/kwalitieits klasse die in de bocht beter op z’n plek blijft. Andere aanraders mogen ook…

mvg tom

black champion

dunlop sp sport erg fijne band, heb zelf de 195 40 16 variant

veel grip
        slijten niet heel hard
        ook in de regen grip hebben de toyo’s minder vind ik

jermir

falkens vind ik er fijne banden. type fk452
          je kan zooo hard een bocht door zonder dat dat ding gaat glijden.
          rij zellf met 215/35r19 en behoorlijk slijtvast ook.
          heb met een setje ongv 20.000 km gedaan waarvan ook redelijk wat snelweg km`s maar ook af en toe even lekker t gas erop en knallen maar.
          hebben ook veel grip bij regen maar zoals black champion al zegt , toyo`s vind ik persoonlijk echt minder in de regen. vooral met wat meer vermogen gaan ze snel doorslippen.

Tomvt

heb nu achterop de toyoc proxes 4, ook een soort v profiel maar dan dubbel, iets meer profiel vanaf de zeikant gezien scheelt al wel in bochten, kont is niet meer zo zwierderig..
            qua grip met optrekken ben ik over de toyo proxes t1r zeer tevreden over, kan met nat weer toch vol doorschakelen naar 2 met bijna geen wielspin en dat met 200 pk, vind ik niet slecht, maar scheelt natuurlijk ook per auto, zo heb ik ooit voor een manta vredestein t-trac gehad, goedkoop maar ik was er best tevreden over, toen heb ik later deze banden ook voor de polo aangeschaft maar daarop waren ze helemaal 3x nix , niet te vergelijken met dezelfde band onder de manta…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.