Welke banden?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    LSM

Ik kwam er laatst achter dat ik winterbanden op mijn Opel Astra heb (ben een vrouw, dus weet ik veel :angel)
      Nu moet ik toch binnen enkele dagen/weken een onderhoudsbeurt laten doen dus dacht dan maar meteen nieuwe banden en velgen onder laten zetten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
      met al dat aanbod aan banden :hmmz
      Ik probeerde me wel in te lezen over wat goed is op internet maar zie dingen staan over cuppen enz (nooit van gehoord) dus ik dacht kijk naar de banden top 100 dan zal ik wel goed zitten, maar dan lees je weer ervaringen over weinig grip bij nat wegdek (bij die michelin energy savers bijv) waardoor ik dus écht niet meer weet welke ik nu zal nemen.

Welke band kunnen jullie me aanraden? Grip vind ik belangrijk, zuinig is ook fijn. Prijs maakt niet uit, rijstijl is normaal. Parkeer dagelijks langs de stoep (blijkbaar ook belangrijk om te weten?)
      Bandenmaat wat er nu onder zit is 205/55 r16 h91

Alvast heel erg bedankt!

z20leh
      Deelnemer

ik rij met vredestein Ultrac Sessanta.
        ben er best tevreden over.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

arjontje
        Deelnemer

Zolang je het een beetje bij de goede merken houd (of hun submerken)
          Kan je geen mis koop doen. Die merken bieden goede grip En ook in de regen. Het klopt wel dat de michelin energy saver in de regen wat minder is.
          Maar dat is altijd nog een klap beter dan bijvoorbeeld bij een landsail of wanli. En zou je dus heel gek moeten doen om de banden te laten spinnen.

Een continental, dunlop, goodyear,michelin,bridgestone voldoen dan ruim aan de eisen. (Om maar wat merken te noemen)

Dan heb je ook nog submerken van de A merken.
          Zoals klebert(michelin), uniroyal (continental).
          Zijn goedkoper dan hun a merk broertjes, maar in het geval van uniroyal maken ze meer geluid en cuppen sneller.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.