Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › welke bakken achter xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2015 om 19:36 #18276202
@red-bull wrote:
hey,
ik heb de bakken die ik heb gewogen, en het verschil tussen de f18 en f28 is nog geen 12kilo.
nu is het niet de bedoeling dat ik sprints ga rijden met de tigra (de nodige auto’s eruit rijden zou wel leuk zijn)
ook al gaat wel de achterbank en zoveel mogelijk andere overbodige bagage eruit .dus ik ga voor alsnog verder met de 6bak op de xev.
en met de aanpassingen op het blok zou het in theorie toch wel leuk moeten rijden .JULLIE MENING IS ALTIJD WELKOM!!
volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
rondom nieuwe lagers(schalen)
alle egr rommel er vanaf
ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
c18xe inlaat plus bobine steun
egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
scherpe nokkenassen
lichter vliegwiel
spaghettie uitlaat
sport kat.
groep A verder naar achter
en een chip op maat met deze setup .verdere tips om nog wat pktjes te winnen zijn wederom welkom !!
hoeveel pk zou dit blok nu moeten krijgen ?? :hmmz
waarom niet je kleptunnels vergroot ??
kan 3mm per klep tunnel weg ( max voor je standaard kleppen )
daar behaald je redelijk wat meeik gok op max 150/160 pk op je wielen
19 mei 2015 om 18:34 #18276203Hoe kan je eigenlijk zien of een f18 bak cr of wr is??
21 mei 2015 om 18:48 #18276204Aan de bak code bijv f18w357 of f18c374 W is wr
22 mei 2015 om 12:01 #18276205Autogegevens ophalen via myopel? Is ook een app voor.
25 mei 2015 om 18:01 #18276206staan een hoop nr’s op maar geen een met een c of w erin :swear
de bak komt uit een vectra b uit 96
26 mei 2015 om 14:09 #18276207opel-infos.de daar kan je zien waar de codes staan.
16 juni 2015 om 19:08 #18276208De f18 bak die ik heb is een cr bak……
1 februari 2016 om 19:55 #18276209hallo,
weer even een update, de x20xev is inmiddels klaar en heb de gereviseerde f28 bak weer terug .
nu heb ik de bak gemonteerd maar wat me opviel is dat de onderste bouten niet gebruikt kunnen worden..
alle grote 19mm bouten passen perfect , de kleinere (4stuks) onderop zitten niet op de f28.
klopt dit?verder ben ik een tijdje aan het twijfelen geweest of de f28 een goede keuze zou zijn . ivm gewicht en vermogens verlies.
maar zou je echt zo’n verlies hebben ten opzichte van een f20 …. een paar tiende op de kwart mijl is natuurlijk te verwaarlozen.
ik begrijp dat met een standaard xev dit wel te merken is , maar deze is niet standaard meer.volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
rondom nieuwe lagers(schalen)
alle egr rommel er vanaf
ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
c18xe inlaat plus bobine steun
egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
scherpe nokkenassen(m-tech)
lichter vliegwiel (m-tech)
spaghettie uitlaat (astra opc)
sport kat.(100cel)
groep A verder naar achter
en een chip op maat met deze setup .het idee is om alles in de tigra te bouwen (is bijna klaar ) en eventueel later een ander blok erin te hangen en dan zit de f28 er al mooi in.
wat is de mening van de experts :thumb
3 februari 2016 om 18:49 #18276210F28 loopt knap zwaarder als een F18 omdat er meer tandwielen in zitten en 3 assen ipv 2.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.