welke bakken achter xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec welke bakken achter xev

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270829
    red-bull
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo, ik heb een x2.0xev met een f18 bak .
      Deze bak heeft een hydro-bediende koppeling , en ik moet een bak hebben met mechanische koppeling .
      Is de f18 om te bouwen naar mechanisch , of welke andere bakken passen hier achter ter vervanging??

      Mvrg Rob

      #18276178
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Hij is om te bouwen, en alle f16 f18 & f20bak past er zo onder.

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18276179
        red-bull
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ok, wat heb je allemaal nodig om van hydro naar mechanisch te gaan??

          Kan ik weer dagje sloperij inplannen haha

          #18276180
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Hevel en pen en vork

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18276181
            red-bull
              Lid sinds:
              30 June 2004

              en dat past op het bestaande huis van de hydro koppeling?

              #18276182
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                ja past gewoon, ook moet je de kunstof glijbus hebben.

                dus gewoon heel de bediening uit een andere bak halen, en die past dan direct in de andere bak.

                ook een plaatje achter het druklager is meen ik anders, dus die ook eraf halen

                #18276183
                red-bull
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Is opgelost, er komt nu een F28 bak achter king:

                  #18276184
                  pascal1109
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 November 2007

                    Aan een standaard x20xev een f28 hangen? :hmmz
                    Tja…succes dan maar.
                    Ben benieuwd of dat nog een beetje gaat.

                    #18276185
                    red-bull
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      standaard is deze niet meer .

                      zitten geen ballansassen in
                      scherpere nokkenassen
                      geen egr ivm c18xe spruitstuk
                      4-2-1- uitlaat spruitstuk
                      groep a uitlaat
                      chippie
                      brandstofdruk verhoogd

                      en hij ligt in een tigra :thumbup

                      zou het dan nog steeds niet gaan??

                      Gearbox 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th rev FDR
                      =========================================================
                      F10/F13 3.55 1.96 1.3 0.89 0.71 3.31 4.18
                      F15/F17w 3.73 1.96 1.32 0.95 0.76 3.31 4.18
                      F15/F17c 3.73 2.14 1.41 1.12 0.89 3.31 4.18
                      F16w 3.55 1.95 1.28 0.89 0.71 3.33 3.94
                      F16c 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
                      F18w(3.74) 3.58 1.87 1.23 0.92 0.74 3.33 3.74
                      F18c(3.57) 3.58 2.14 1.48 1.12 0.89 3.33 3.57
                      F20(3.55) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
                      F20(W5a) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.74 3.33 3.55
                      F20(W5b) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.71 3.33 3.55
                      F20(3.72) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.72
                      F23 3.58 2.02 1.35 0.98 0.81 3.31 3.84
                      F25 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 3.17 3.82
                      F28 3.57 2.16 1.45 1.1 0.89 0.74 3.32 3.72
                      F35 3.38 1.76 1.12 0.89 0.71 3.17 4.05
                      F40w 3.77 2.04 1.32 0.95 0.75 0.62 3.54 3.55

                      de gangen zijn nagenoeg het zelfde als de f20 die ook op de c20xe zit 150pk , met andere assen en chippie zit de xev daar ook op .

                      je heb alleen een versnelling meer , en die is op snelheid en de auto is aanzienlijk lichter.

                      #18276186
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        Ik had dan een f18wr genomen een f28 weegt heel veel kilootjes meer.

                        #18276187
                        pascal1109
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2007

                          Precies, het is het gewicht wat niet handig is en flink wat meer roterende massa.
                          F18WR had ook mijn keus geweest in dit geval.

                          #18276188
                          theunm
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            als ik het goed heb zit ook aan een komvliegwiel vast.

                            een afgedraaide platte weeg de helft.

                            #18276189
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              F28 met plat vliegwiel kan ook, moet je de drukgroep van een F20/F18 bak nemen en de plaat van de F28.
                              Maar goed als je een F28 in een Tigra wilt bouwen, dan heb je ook een ombouw kit nodig (naar 2WD en je trekstangen etc. moet je verlagen).

                              #18276190
                              red-bull
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Klopt , maar dat heb ik allemaal liggen :thumbup

                                Alleen nog een lichter vliegwiel…..

                                En een andere bak heb ik naar gezocht , maar als je er een nodig heb zijn ze niet te vinden :swear

                                En een f28 is wel weer eens wat anders, enkan altijd nog een ander blok erin leggen.

                                #18276191
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Zowel Mattemaker als Corsaboy hebben F20 bakken te koop zover ik weet.

                                  Een C20XE met F28 erin is langzamer (op de 1/4 Mile) dan een C20XE met F20.

                                  #18276192
                                  red-bull
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Hoeveel langzamer ??

                                    En wat zou een f20 moeten kosten?

                                    #18276193
                                    Corsa_GSi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ik heb de exacte waardes niet meer op papier, maar ik dacht een 0,2 0,3 seconden.

                                      Wat bakken moeten kosten, geen idee het is wat de gek ervoor geeft, maar minimaal zo’n 75 euro?
                                      Heb je al 2 forumleden gegeven die ze te koop hebben, dus neem contact met ze op.

                                      #18276194
                                      red-bull
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        hey,

                                        ik heb de bakken die ik heb gewogen, en het verschil tussen de f18 en f28 is nog geen 12kilo.

                                        nu is het niet de bedoeling dat ik sprints ga rijden met de tigra (de nodige auto’s eruit rijden zou wel leuk zijn)
                                        ook al gaat wel de achterbank en zoveel mogelijk andere overbodige bagage eruit .

                                        dus ik ga voor alsnog verder met de 6bak op de xev.

                                        en met de aanpassingen op het blok zou het in theorie toch wel leuk moeten rijden .JULLIE MENING IS ALTIJD WELKOM!!

                                        volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
                                        cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
                                        rondom nieuwe lagers(schalen)
                                        alle egr rommel er vanaf
                                        ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
                                        c18xe inlaat plus bobine steun
                                        egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
                                        scherpe nokkenassen
                                        lichter vliegwiel
                                        spaghettie uitlaat
                                        sport kat.
                                        groep A verder naar achter
                                        en een chip op maat met deze setup .

                                        verdere tips om nog wat pktjes te winnen zijn wederom welkom !!

                                        hoeveel pk zou dit blok nu moeten krijgen ?? :hmmz

                                        #18276195
                                        KRSA2000
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 February 2009

                                          Voor dagelijks gebruik raad ik een 4-2-1 spruitstuk en een gr. N uitlaat aan.
                                          Hoef je de wagen niet steeds te toeren in te jagen om snelheid te maken.

                                          Ik heb een corsa a met c20xe. Ik had eerst een 4-1 spruitstuk en gr. A eronder.
                                          Na de switch naar 4-2-1 en gr. N setup had ik buiten de vermogenstoename (juiste tegen druk met gr. N) had ik een veel bruikbaarder vermogensband.

                                          En, laat de F28 links liggen en neem een F20. Heeft geen toegevoegde waarde.

                                          #18276196
                                          kiyamizio
                                            Lid sinds:
                                            5 February 2010

                                            me andere nokkenas komt je koppel veel later waardoor je niks heb aan de 6e gang

                                            #18276197
                                            red-bull
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ok…maar tot de 6e versn is het zo goed als gelijk aan een F20 dus hoef die niet te gebruiken .

                                              En gezien ik alles al heb liggen voor de inbouw van een F28 gaat deze erin, mocht het niet bevallen heb ik nog een F18 liggen die er dan in kan .

                                              Bovendien komt het in een tigra die veel minder weegt dan een astra ofzo dus zo zwaar hoeft de motor er niet aan te trekken dacht ik zo.

                                              #18276198
                                              bd.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 July 2009

                                                f18/20 +1 :thumb

                                                een f28 wil je alleen hebben als je teveel vermogen hebt om op een f18 te zetten :vertag
                                                tigra’s en corsa’s met 2liter motoren zijn al lekker onderstuurd, een f28 gaat daar geen positief effect op hebben. persoonlijk ga ik met mijn c20let juist van een f28 naar een f18wr, stuk lichter in de neus en een lichter draaiend gedeelte wat je weer merkt in je gasresponse en stuurgedrag :thumb

                                                #18276199
                                                pascal1109
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 November 2007

                                                  En als je de f28 verkoopt en een f20 terugkoopt, heb je nog geld over voor andere leuke dingen ;)

                                                  #18276200
                                                  Corsa_GSi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Heb je een schroefset in die Tigra zitten?

                                                    Dan kan je gaan afstellen qua verlaging.

                                                    Bij mij scheelt het dacht ik een paar windingen tussen links en rechts om hem level te krijgen qua verlaging op de vooras.

                                                    #18276201
                                                    kiyamizio
                                                      Lid sinds:
                                                      5 February 2010

                                                      Ik ga met mijn Let ook naar f20 met f18wr cassete

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.