Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › welke bakken achter xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2015 om 19:55 #17270829
Hallo, ik heb een x2.0xev met een f18 bak .
Deze bak heeft een hydro-bediende koppeling , en ik moet een bak hebben met mechanische koppeling .
Is de f18 om te bouwen naar mechanisch , of welke andere bakken passen hier achter ter vervanging??Mvrg Rob
1 maart 2015 om 21:45 #18276178Hij is om te bouwen, en alle f16 f18 & f20bak past er zo onder.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 maart 2015 om 12:20 #18276179Ok, wat heb je allemaal nodig om van hydro naar mechanisch te gaan??
Kan ik weer dagje sloperij inplannen haha
8 maart 2015 om 20:55 #18276180Hevel en pen en vork
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
9 maart 2015 om 20:16 #18276181en dat past op het bestaande huis van de hydro koppeling?
10 maart 2015 om 12:08 #18276182ja past gewoon, ook moet je de kunstof glijbus hebben.
dus gewoon heel de bediening uit een andere bak halen, en die past dan direct in de andere bak.
ook een plaatje achter het druklager is meen ik anders, dus die ook eraf halen
10 mei 2015 om 11:32 #18276183Is opgelost, er komt nu een F28 bak achter king:
11 mei 2015 om 12:28 #18276184Aan een standaard x20xev een f28 hangen? :hmmz
Tja…succes dan maar.
Ben benieuwd of dat nog een beetje gaat.11 mei 2015 om 18:55 #18276185standaard is deze niet meer .
zitten geen ballansassen in
scherpere nokkenassen
geen egr ivm c18xe spruitstuk
4-2-1- uitlaat spruitstuk
groep a uitlaat
chippie
brandstofdruk verhoogden hij ligt in een tigra :thumbup
zou het dan nog steeds niet gaan??
Gearbox 1st 2nd 3rd 4th 5th 6th rev FDR
=========================================================
F10/F13 3.55 1.96 1.3 0.89 0.71 3.31 4.18
F15/F17w 3.73 1.96 1.32 0.95 0.76 3.31 4.18
F15/F17c 3.73 2.14 1.41 1.12 0.89 3.31 4.18
F16w 3.55 1.95 1.28 0.89 0.71 3.33 3.94
F16c 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F18w(3.74) 3.58 1.87 1.23 0.92 0.74 3.33 3.74
F18c(3.57) 3.58 2.14 1.48 1.12 0.89 3.33 3.57
F20(3.55) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.55
F20(W5a) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.74 3.33 3.55
F20(W5b) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.71 3.33 3.55
F20(3.72) 3.55 2.16 1.48 1.13 0.89 3.33 3.72
F23 3.58 2.02 1.35 0.98 0.81 3.31 3.84
F25 3.38 1.76 1.12 0.89 0.77 3.17 3.82
F28 3.57 2.16 1.45 1.1 0.89 0.74 3.32 3.72
F35 3.38 1.76 1.12 0.89 0.71 3.17 4.05
F40w 3.77 2.04 1.32 0.95 0.75 0.62 3.54 3.55de gangen zijn nagenoeg het zelfde als de f20 die ook op de c20xe zit 150pk , met andere assen en chippie zit de xev daar ook op .
je heb alleen een versnelling meer , en die is op snelheid en de auto is aanzienlijk lichter.
11 mei 2015 om 20:56 #18276186Ik had dan een f18wr genomen een f28 weegt heel veel kilootjes meer.
12 mei 2015 om 08:41 #18276187Precies, het is het gewicht wat niet handig is en flink wat meer roterende massa.
F18WR had ook mijn keus geweest in dit geval.12 mei 2015 om 08:45 #18276188als ik het goed heb zit ook aan een komvliegwiel vast.
een afgedraaide platte weeg de helft.
12 mei 2015 om 13:14 #18276189F28 met plat vliegwiel kan ook, moet je de drukgroep van een F20/F18 bak nemen en de plaat van de F28.
Maar goed als je een F28 in een Tigra wilt bouwen, dan heb je ook een ombouw kit nodig (naar 2WD en je trekstangen etc. moet je verlagen).12 mei 2015 om 17:40 #18276190Klopt , maar dat heb ik allemaal liggen :thumbup
Alleen nog een lichter vliegwiel…..
En een andere bak heb ik naar gezocht , maar als je er een nodig heb zijn ze niet te vinden :swear
En een f28 is wel weer eens wat anders, enkan altijd nog een ander blok erin leggen.
13 mei 2015 om 13:29 #18276191Zowel Mattemaker als Corsaboy hebben F20 bakken te koop zover ik weet.
Een C20XE met F28 erin is langzamer (op de 1/4 Mile) dan een C20XE met F20.
13 mei 2015 om 17:22 #18276192Hoeveel langzamer ??
En wat zou een f20 moeten kosten?
15 mei 2015 om 09:06 #18276193Ik heb de exacte waardes niet meer op papier, maar ik dacht een 0,2 0,3 seconden.
Wat bakken moeten kosten, geen idee het is wat de gek ervoor geeft, maar minimaal zo’n 75 euro?
Heb je al 2 forumleden gegeven die ze te koop hebben, dus neem contact met ze op.17 mei 2015 om 12:24 #18276194hey,
ik heb de bakken die ik heb gewogen, en het verschil tussen de f18 en f28 is nog geen 12kilo.
nu is het niet de bedoeling dat ik sprints ga rijden met de tigra (de nodige auto’s eruit rijden zou wel leuk zijn)
ook al gaat wel de achterbank en zoveel mogelijk andere overbodige bagage eruit .dus ik ga voor alsnog verder met de 6bak op de xev.
en met de aanpassingen op het blok zou het in theorie toch wel leuk moeten rijden .JULLIE MENING IS ALTIJD WELKOM!!
volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
rondom nieuwe lagers(schalen)
alle egr rommel er vanaf
ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
c18xe inlaat plus bobine steun
egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
scherpe nokkenassen
lichter vliegwiel
spaghettie uitlaat
sport kat.
groep A verder naar achter
en een chip op maat met deze setup .verdere tips om nog wat pktjes te winnen zijn wederom welkom !!
hoeveel pk zou dit blok nu moeten krijgen ?? :hmmz
17 mei 2015 om 12:43 #18276195Voor dagelijks gebruik raad ik een 4-2-1 spruitstuk en een gr. N uitlaat aan.
Hoef je de wagen niet steeds te toeren in te jagen om snelheid te maken.Ik heb een corsa a met c20xe. Ik had eerst een 4-1 spruitstuk en gr. A eronder.
Na de switch naar 4-2-1 en gr. N setup had ik buiten de vermogenstoename (juiste tegen druk met gr. N) had ik een veel bruikbaarder vermogensband.En, laat de F28 links liggen en neem een F20. Heeft geen toegevoegde waarde.
17 mei 2015 om 13:23 #18276196me andere nokkenas komt je koppel veel later waardoor je niks heb aan de 6e gang
17 mei 2015 om 18:19 #18276197Ok…maar tot de 6e versn is het zo goed als gelijk aan een F20 dus hoef die niet te gebruiken .
En gezien ik alles al heb liggen voor de inbouw van een F28 gaat deze erin, mocht het niet bevallen heb ik nog een F18 liggen die er dan in kan .
Bovendien komt het in een tigra die veel minder weegt dan een astra ofzo dus zo zwaar hoeft de motor er niet aan te trekken dacht ik zo.
17 mei 2015 om 20:06 #18276198f18/20 +1 :thumb
een f28 wil je alleen hebben als je teveel vermogen hebt om op een f18 te zetten :vertag
tigra’s en corsa’s met 2liter motoren zijn al lekker onderstuurd, een f28 gaat daar geen positief effect op hebben. persoonlijk ga ik met mijn c20let juist van een f28 naar een f18wr, stuk lichter in de neus en een lichter draaiend gedeelte wat je weer merkt in je gasresponse en stuurgedrag :thumb18 mei 2015 om 06:58 #18276199En als je de f28 verkoopt en een f20 terugkoopt, heb je nog geld over voor andere leuke dingen ;)
18 mei 2015 om 12:46 #18276200Heb je een schroefset in die Tigra zitten?
Dan kan je gaan afstellen qua verlaging.
Bij mij scheelt het dacht ik een paar windingen tussen links en rechts om hem level te krijgen qua verlaging op de vooras.
18 mei 2015 om 15:56 #18276201Ik ga met mijn Let ook naar f20 met f18wr cassete
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.