Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › welke bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2009 om 20:51 #17213115AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn vriendin heeft een Corsa C 1.8 16V 2005 (model 2006)
Als je met dat ding op de snelweg rijdt dan zit je met 120 al erg hoog in de toeren.Als ik heel eerlijk ben, vin ik dat ding dan ook alleen maar geinig in de stad, en op de snelweg behoorlijk iritant.
Ik weet dat dat ding een Short ratio bak heeft, en dat je in de ECU ook in kan stellen dat hij een long ratio bak kan hebben.
iemand enig idee welke bak dit is, en op welke auto’s deze allemaal zit?
Of welke bak je er goed op kan zetten.
Zo een 1.8 is best leuk, maar met die pestherrie, gaat ie toch echt weg als er niets aan te doen is.Dat krijg je als je zelf Calibra V6 automaat rijdt LOL
15 oktober 2009 om 21:14 #17537082Dit is hoogstwaarschijnlijk een F17CR. Er zijn F17WR varianten te vinden (plug and play dus), maar die zijn naar mijn ervaring vrij zeldzaam. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar meestal zijn ze vrij prijzig omdat ze vooral op de wat nieuwere opels zitten (voornamelijk na ’00).
15 oktober 2009 om 22:08 #17537083hoeveel toeren draai je bij de 120 dan?
met myn C draai ik bij 120 zo`n beetje 4000/4500 toeren
dit is dan wel een 1.2 16v (model 2001) :thumbup18 oktober 2009 om 15:47 #17537084AnoniemLid sinds:
1 January 1970die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
18 oktober 2009 om 15:48 #17537085AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zal eens op zoek gaan naar een F17WR bak.
Software aanpassen dat kan ik met de OPCOM dus, dat moet allemaal geen probleem zijn.18 oktober 2009 om 16:56 #17537086waarom moet de software aangepast worden als ik vragen mag.
Het motorprogramma is gelijk voor korte en lange bak..
Willem
18 oktober 2009 om 19:55 #17537087origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
18 oktober 2009 om 21:37 #175370885e versnelling vervangen voor een langere overbrenging!
18 oktober 2009 om 22:06 #17537089origineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
In jouw geval kun je er makkelijk een F13WR is gooien, die zie je regelmatig voorbij komen voor een tientje of 3. Dan doe je nog maar 3000 rpm @ 120, maar zal je auto iets langzamer optrekken.
19 oktober 2009 om 07:35 #17537090origineel gepost door Hacula
origineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
In jouw geval kun je er makkelijk een F13WR is gooien, die zie je regelmatig voorbij komen voor een tientje of 3. Dan doe je nog maar 3000 rpm @ 120, maar zal je auto iets langzamer optrekken.
niet aan te raden met een 1.2 16v ding heeft echt geen kracht daarvoor:vertag
19 oktober 2009 om 16:40 #17537091origineel gepost door Hacula
origineel gepost door robert_corsa
origineel gepost door 1llusion
die van ons draait ook zo rond de 4000 toeren.
is gewoon niet normaal, en volgens mij niet zo zuinig ook!Zeer leuk in de stad, en op 80KM wegen, maar voor een rustige rit van een paar 100 KM wat toch wel eens het geval is, is het gewoon storend
mijn b uit 99 met een 1.2 16v draait bij 120 4100 toeren. blok is stil hoor, enige wat je hoort is windgeruis.
had het zelfde probleem met mijn vorige auto (mitsu colt) heb toen isolatie onder de kap gedaan, en op het schutboord. toen was het blok muisstil!:Pmisschien dt het ook op die c gsi kan. volgens mij zit er op de diesel uitvoering isolatie onder de kap.
In jouw geval kun je er makkelijk een F13WR is gooien, die zie je regelmatig voorbij komen voor een tientje of 3. Dan doe je nog maar 3000 rpm @ 120, maar zal je auto iets langzamer optrekken.
Mijn F13WR (Code-UK / alleen Combo-B X14SZ) deed anders netjes 3800 toeren bij 120km/u.
Alleen de stappen waren groter tussen 1 2 3 en 4, heel kort daarachter de 5 (500tpm verschil bij overschakelen van 4 naar 5 bij 3500 toeren)
maar wel 195 in 4 met de Combo. (toen nog met standaard C16XE)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.