Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › welke automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2011 om 16:44 #17243123
Hallo heb een monza van 83 3E.
Op kenteken met een automaat,maar er zit een 5 bak in.
De bedrading en al zit er in voor de automaat.
Wil er weer een automaat in.
Wat kan ik er het best in zetten.Gr goodoldopel
9 november 2011 om 17:26 #17939942plug en play lijkt mij een th180
4traps wat lastiger
th180 heb ik liggen voor 100 euries
10 november 2011 om 07:06 #17939943Een 83’er is toch al een vroege A2. Dan zou een 4 traps geen probleem moeten zijn. De 4-traps (AW71-03L) kwam er pas in 1985 standaard in, maar was volgens mij al eerder leverbaar als klantenoptie. De 4 traps is preferabel, want lagere toerentallen, minder verbruik.
10 november 2011 om 19:35 #17939944Bedenk wel dat je ook de tunnelbak met automaathendel, koppelomvormer, starterkrans en pedalensetje nodig hebt. Ook de olieleiding naar de radiateur en radiateur met koeling voor de olie moet je ook hebben.
goede automaat met koppelomvormer en starterkrans heb ik nog wel liggen. De rest niet.
10 november 2011 om 20:18 #17939945okee al bedankt voor de reactie
dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
heb dus alles nodig.
bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
heb het liefst een 4bak.
hoor graag van jullie.
gr pc10 november 2011 om 22:03 #17939946Ik heb een automaat maar wil heel graag een handbak! Ruilen? :D
10 november 2011 om 22:27 #17939947@goodoldopel wrote:
okee al bedankt voor de reactie
dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
heb dus alles nodig.
bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
heb het liefst een 4bak.
hoor graag van jullie.
gr pcHeb een complete 3 bak met leidingen omvormer en wat je nog meer nodig hebt !
Ligt nog in een senator van ’84 3.0E.
Helaas geen radiateur :(11 november 2011 om 01:32 #17939948@goodoldopel wrote:
okee al bedankt voor de reactie
dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
heb dus alles nodig.
bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
heb het liefst een 4bak.
hoor graag van jullie.
gr pcth180: automaatbak + koppelomvormer +vliegwiel, heb ik
ik reken voor de automaat 100 en voor vliegwiel en omvormer 50 extra, lijkt me een nette prijs totaal
Radiateur heb ik ook maar houd ik als reserve
Je kan ook een apart klein koelertje erbij kopen, zijn de kosten niet :thumbup
heur ut wel ;)
11 november 2011 om 06:04 #17939949Missschien dat je nog de olieleidingen en de radiateur erin hebt van een automaat. Wellicht afgedopt.
Vergeet ook niet je cardanas te checken of die nog past met een automaat.
Ruilen thm180 met koppelomvormer en starterkrans tegen 5 bak is te regelen. :D
11 november 2011 om 07:41 #17939950Welke 5-bak zit eronder? een 240-getrag of 265-getrag?
Indien het een 265-getrag is wil iedereen deze wel overnemen van je lijkt mij….ik in iedergeval zeker!!Ik zou zelf niet terug gaan van een 5-bak naar een TH180 3-bak.
Dat gaat je veel meer verrtuik opleveren en 3000 toeren als je 100 rijdt :thumbdown11 november 2011 om 08:42 #17939951AnoniemLid sinds:
1 January 1970Deze user wil z’n bolide weer hebben zoals op papier beschreven, met automaat :thumb
de kabels die jij ervoor hebt liggen zijn voor een 3traps,
ik heb met deze bak, de TH180, geen problemen gehad,
voordat er weer een verbruikdiscussie op gang komt nog even dit,
een 4traps is niet zoveel zuiniger dan een 3traps,
die 30E van mij zat op de grote weg 1:9 en 1:10 en in de stad tussen de 1:7 en 1:8
theoretisch zou de 4traps zuiniger moeten zijn, maar in de praktijk is dat te verwaarlozen !!!.Het verbruik wordt mede bepaald door de fitheid van blokkie en de trap techniek op je gaspedaal :mrgreen:
wil je echt terug naar origineel 1983, dan hoort volgens mij er een 3traps in,
kies je voor meer comfort, of rij je veel op de grote weg, is uiteraard een 4 traps aan te bevelen,
daar je minder in de hoge toeren zit, maar dat is een keus die jezelf mag bepalen.En eerlijk, met een automaat rijden is heerlijk en relaxed,
schakelen doen ik wel met de sportievere A2. :thumbupsucces met deze klus. :wors
11 november 2011 om 09:38 #17939952Automaat rijden is idd heerlijk :thumbup Alleen met een TH180 bak heb je toch nogal wat motorgeluid op de snelweg, wat ik
ten nadele vind gaan van het rijgenot.Dan zou ik liever voor een 4-bak gaan om wat motorgeluid tegen te gaan op de snelweg.
Uiteraard moet je afgaan op wat je eigen gevoel je ingeeft, hoe dan ook je moet er zelf mee rijden.
En wat de een niks vind vind de ander wel wat .Met 3-bak automaat haalde ik gecombineerd max 1 op 6….nu ik een 5-bak handgeschakeld heb haal ik gecombineerd 1 op 9.
Maar wat je zegt Ron, er hangt veel af van je rechtervoet en de conditie van je blokkie :thumbup11 november 2011 om 10:38 #17939953Ik vindt dit moeilijk.
Er moet nog al veel veranderen.
Als ik het doe wil ik een complete set.
Wil toch het liefst een 4bak.
Hoe zie ik wat voor een 5 bak het is.
heb ook nog 1 op zolder liggen.
gr good old opel.11 november 2011 om 12:00 #17939954AnoniemLid sinds:
1 January 1970bekijk hier de verschilen >>> http://senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 november 2011 om 14:51 #17939955Oh ja, ik heb het, geloof ik, nog niet hier gelezen, maar….. Let er ook op, dat je met een 4-traps de kortste cardanas nodig hebt, vanwege de lange “staart” van die versnellingsbak. Dus het eerste stuk, met het tussenaslager. Die asjes zijn zeldzaam (want gezocht). Andere optie….Je kunt je originele as in laten korten en weer uit laten balanceren.
En moet er voor de 4-traps ook nog niet een extra dwarsbalk onder de bak gemonteerd worden? Als het goed is, zitten de gaten er al voorgeboord (bij een A2 chassis dan).11 november 2011 om 19:32 #17939956@goodoldopel wrote:
Hallo heb een monza van 83 3E.
Op kenteken met een automaat,maar er zit een 5 bak in.
De bedrading en al zit er in voor de automaat.
Wil er weer een automaat in.
Wat kan ik er het best in zetten.Gr goodoldopel
als ik jou was zou ik voor een tussen oplossing gaan.
een TH 180 c met lockup en een eindoverbrenging van 3,15:1 plaatsen.
dan zijn de toeren op de snelweg niet te hoog en hij blijft goed trekken.
en het is in de praktijk een sterkere bak,en je hoeft niet zoveel aan te passen als ophanging en cardanas ;)12 november 2011 om 17:39 #17939957Hallo,
Even een totaal andere vraag m.b.t. de th180 welke inj mijn senator 1983 ligt.
Het volgende, iemand bekend met het probleem dat de automaat bij terugschakelen en daarna opschakelen niet aangrijpt n paar seconden en dan weer wel aangrijpt ? ook gebeurd het weleens dat ik na afremmen tot stilstand het lijkt of de bak in N lijkt te staan ondanks dat die toch echt in D staat en bij gas geven weer aangrijpt.
Waar kan het aan liggen ??gr
12 november 2011 om 21:06 #17939958Sennie227 je oliepeil is te laag…..
Als de oliepomp in de bak lucht aanzuigt is der geen verbinding..als je hard remt en je olie gaat naar voren..trekt je pomp lucht aan,zelfde met bochten maken..
Peilen met lopende motor,koppel omvormer moet gevult zijn.En neem in godsnaam aub geen 3 traps bak…..1 op 1 als hoogste gang en dan nog 2-5% slip,is als een formule 1 auto op top snelheid….3600/3700 toeren met 120km met een 3.15 as…al heb je een lock up heb je max 5% minder toeren…Die bakken zouden hebben ze gevonden met opgravingen en zijn waarschijnlijk zo oud als de eerste dinosaurussen..
Neem aub een 4-gang automaat 1/2/3 zijn kwa overbrening gelijk alleen heb je een 4de gang met een verhouding van 0.69 dwz je doet dan 2300/2400 toeren en je acceleert net zo snel als met een 3-gang automaat.
Ik rij zelf dagelijks een 3-gang automaat en ben die bak zo spuug en spuug zat,toeren toeren toeren en nog een toeren…De motor draait zich kapot en de snelheid is niks in verhouding de kracht die de motor heeft,laat aub echt achterwege zijn na mijn idee gewoon waardeloos achter een Monza,misschien achter een 1.2 Kadett dat die bakken goed zijn,maar achter een 3 liter ga je toch geen bak hangen met 1 op 1 als hoogste gang…..
12 november 2011 om 21:51 #17939959AnoniemLid sinds:
1 January 1970En neem in godsnaam aub geen 3 traps bak……..Die bakken zouden hebben ze gevonden met opgravingen en zijn waarschijnlijk zo oud als de eerste dinosaurussen..
Dit leest wel grappig weg, Ben :thumb
Denk alleen dat het grootste gros Monza’s zijn verkocht met een…….3traps [1978-1983] :shock:
ze zijn dus verdomd lang met de opgravingen bezig geweest :jerry13 november 2011 om 12:36 #17939960Voor te rijden in dorpen zijn die bakken goed,dwz blijf onder de 80km/h als je derboven komt neem aub gehoor bescherming,120km/h met 3600/3700 toeren is niet leuk…de motor draait zich kapot en je hebt een snelheid die erg laag is ivm met het toerental..
Dan komt nog het feit dat die bakken bijna geen lock up hebben slechts een enkeling (dacht die van een Rekord E2) heeft dat en dwz toerentallen en zuipen…lekken doen die bakke ook graag…
Neem aub een 4-gang automaat en gooi die 3-gang automaat in de ijzerbak,daar gaat de mijne ook terecht komen,ik ga niet eens de moeite nemen om dat ding te verkopen,ik wil andere de ellende niet aandoen die ik nu al 6 jaar dagelijks heb….
16 november 2011 om 16:44 #17939961Bedankt voor alle raad.
Weet nu wel dat ik een 4 gangautomaat in mijn monza wil.
Dus alle aanbiedings ten spijt.gr good old opel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.