welke automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243123
    goodoldopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2010

      Hallo heb een monza van 83 3E.
      Op kenteken met een automaat,maar er zit een 5 bak in.
      De bedrading en al zit er in voor de automaat.
      Wil er weer een automaat in.
      Wat kan ik er het best in zetten.

      Gr goodoldopel

      #17939942
      mallemalle
        Lid sinds:
        8 June 2010

        plug en play lijkt mij een th180

        4traps wat lastiger

        th180 heb ik liggen voor 100 euries

        #17939943
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Een 83’er is toch al een vroege A2. Dan zou een 4 traps geen probleem moeten zijn. De 4-traps (AW71-03L) kwam er pas in 1985 standaard in, maar was volgens mij al eerder leverbaar als klantenoptie. De 4 traps is preferabel, want lagere toerentallen, minder verbruik.

          #17939944
          astraminator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2004

            Bedenk wel dat je ook de tunnelbak met automaathendel, koppelomvormer, starterkrans en pedalensetje nodig hebt. Ook de olieleiding naar de radiateur en radiateur met koeling voor de olie moet je ook hebben.

            goede automaat met koppelomvormer en starterkrans heb ik nog wel liggen. De rest niet.

            #17939945
            goodoldopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2010

              okee al bedankt voor de reactie
              dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
              heb dus alles nodig.
              bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
              heb het liefst een 4bak.
              hoor graag van jullie.
              gr pc

              #17939946
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                Ik heb een automaat maar wil heel graag een handbak! Ruilen? :D

                #17939947
                noci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 March 2010

                  @goodoldopel wrote:

                  okee al bedankt voor de reactie
                  dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
                  heb dus alles nodig.
                  bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
                  heb het liefst een 4bak.
                  hoor graag van jullie.
                  gr pc

                  Heb een complete 3 bak met leidingen omvormer en wat je nog meer nodig hebt !
                  Ligt nog in een senator van ’84 3.0E.
                  Helaas geen radiateur :(

                  #17939948
                  mallemalle
                    Lid sinds:
                    8 June 2010

                    @goodoldopel wrote:

                    okee al bedankt voor de reactie
                    dus th180 is een drie gang mallemalle is dit een complete set denk het niet.
                    heb dus alles nodig.
                    bak koppel omvormer automaat set olieleiding radiatuur.
                    heb het liefst een 4bak.
                    hoor graag van jullie.
                    gr pc

                    th180: automaatbak + koppelomvormer +vliegwiel, heb ik

                    ik reken voor de automaat 100 en voor vliegwiel en omvormer 50 extra, lijkt me een nette prijs totaal

                    Radiateur heb ik ook maar houd ik als reserve

                    Je kan ook een apart klein koelertje erbij kopen, zijn de kosten niet :thumbup

                    heur ut wel ;)

                    #17939949
                    astraminator
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 August 2004

                      Missschien dat je nog de olieleidingen en de radiateur erin hebt van een automaat. Wellicht afgedopt.

                      Vergeet ook niet je cardanas te checken of die nog past met een automaat.

                      Ruilen thm180 met koppelomvormer en starterkrans tegen 5 bak is te regelen. :D

                      #17939950
                      charlois187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2009

                        Welke 5-bak zit eronder? een 240-getrag of 265-getrag?
                        Indien het een 265-getrag is wil iedereen deze wel overnemen van je lijkt mij….ik in iedergeval zeker!!

                        Ik zou zelf niet terug gaan van een 5-bak naar een TH180 3-bak.
                        Dat gaat je veel meer verrtuik opleveren en 3000 toeren als je 100 rijdt :thumbdown

                        #17939951
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Deze user wil z’n bolide weer hebben zoals op papier beschreven, met automaat :thumb

                          de kabels die jij ervoor hebt liggen zijn voor een 3traps,
                          ik heb met deze bak, de TH180, geen problemen gehad,
                          voordat er weer een verbruikdiscussie op gang komt nog even dit,
                          een 4traps is niet zoveel zuiniger dan een 3traps,
                          die 30E van mij zat op de grote weg 1:9 en 1:10 en in de stad tussen de 1:7 en 1:8
                          theoretisch zou de 4traps zuiniger moeten zijn, maar in de praktijk is dat te verwaarlozen !!!.

                          Het verbruik wordt mede bepaald door de fitheid van blokkie en de trap techniek op je gaspedaal :mrgreen:

                          wil je echt terug naar origineel 1983, dan hoort volgens mij er een 3traps in,
                          kies je voor meer comfort, of rij je veel op de grote weg, is uiteraard een 4 traps aan te bevelen,
                          daar je minder in de hoge toeren zit, maar dat is een keus die jezelf mag bepalen.

                          En eerlijk, met een automaat rijden is heerlijk en relaxed,
                          schakelen doen ik wel met de sportievere A2. :thumbup

                          succes met deze klus. :wors

                          #17939952
                          charlois187
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 June 2009

                            Automaat rijden is idd heerlijk :thumbup Alleen met een TH180 bak heb je toch nogal wat motorgeluid op de snelweg, wat ik
                            ten nadele vind gaan van het rijgenot.Dan zou ik liever voor een 4-bak gaan om wat motorgeluid tegen te gaan op de snelweg.
                            Uiteraard moet je afgaan op wat je eigen gevoel je ingeeft, hoe dan ook je moet er zelf mee rijden.
                            En wat de een niks vind vind de ander wel wat .

                            Met 3-bak automaat haalde ik gecombineerd max 1 op 6….nu ik een 5-bak handgeschakeld heb haal ik gecombineerd 1 op 9.
                            Maar wat je zegt Ron, er hangt veel af van je rechtervoet en de conditie van je blokkie :thumbup

                            #17939953
                            goodoldopel
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2010

                              Ik vindt dit moeilijk.
                              Er moet nog al veel veranderen.
                              Als ik het doe wil ik een complete set.
                              Wil toch het liefst een 4bak.
                              Hoe zie ik wat voor een 5 bak het is.
                              heb ook nog 1 op zolder liggen.
                              gr good old opel.

                              #17939954
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                bekijk hier de verschilen >>> http://senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17939955
                                rinus de boer
                                  Lid sinds:
                                  2 July 2004

                                  Oh ja, ik heb het, geloof ik, nog niet hier gelezen, maar….. Let er ook op, dat je met een 4-traps de kortste cardanas nodig hebt, vanwege de lange “staart” van die versnellingsbak. Dus het eerste stuk, met het tussenaslager. Die asjes zijn zeldzaam (want gezocht). Andere optie….Je kunt je originele as in laten korten en weer uit laten balanceren.
                                  En moet er voor de 4-traps ook nog niet een extra dwarsbalk onder de bak gemonteerd worden? Als het goed is, zitten de gaten er al voorgeboord (bij een A2 chassis dan).

                                  #17939956
                                  HAICO
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 January 2005

                                    @goodoldopel wrote:

                                    Hallo heb een monza van 83 3E.
                                    Op kenteken met een automaat,maar er zit een 5 bak in.
                                    De bedrading en al zit er in voor de automaat.
                                    Wil er weer een automaat in.
                                    Wat kan ik er het best in zetten.

                                    Gr goodoldopel

                                    als ik jou was zou ik voor een tussen oplossing gaan.
                                    een TH 180 c met lockup en een eindoverbrenging van 3,15:1 plaatsen.
                                    dan zijn de toeren op de snelweg niet te hoog en hij blijft goed trekken.
                                    en het is in de praktijk een sterkere bak,en je hoeft niet zoveel aan te passen als ophanging en cardanas ;)

                                    #17939957
                                    sennie227
                                      Lid sinds:
                                      17 September 2010

                                      Hallo,

                                      Even een totaal andere vraag m.b.t. de th180 welke inj mijn senator 1983 ligt.
                                      Het volgende, iemand bekend met het probleem dat de automaat bij terugschakelen en daarna opschakelen niet aangrijpt n paar seconden en dan weer wel aangrijpt ? ook gebeurd het weleens dat ik na afremmen tot stilstand het lijkt of de bak in N lijkt te staan ondanks dat die toch echt in D staat en bij gas geven weer aangrijpt.
                                      Waar kan het aan liggen ??

                                      gr

                                      #17939958
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Sennie227 je oliepeil is te laag…..
                                        Als de oliepomp in de bak lucht aanzuigt is der geen verbinding..als je hard remt en je olie gaat naar voren..trekt je pomp lucht aan,zelfde met bochten maken..
                                        Peilen met lopende motor,koppel omvormer moet gevult zijn.

                                        En neem in godsnaam aub geen 3 traps bak…..1 op 1 als hoogste gang en dan nog 2-5% slip,is als een formule 1 auto op top snelheid….3600/3700 toeren met 120km met een 3.15 as…al heb je een lock up heb je max 5% minder toeren…Die bakken zouden hebben ze gevonden met opgravingen en zijn waarschijnlijk zo oud als de eerste dinosaurussen..

                                        Neem aub een 4-gang automaat 1/2/3 zijn kwa overbrening gelijk alleen heb je een 4de gang met een verhouding van 0.69 dwz je doet dan 2300/2400 toeren en je acceleert net zo snel als met een 3-gang automaat.

                                        Ik rij zelf dagelijks een 3-gang automaat en ben die bak zo spuug en spuug zat,toeren toeren toeren en nog een toeren…De motor draait zich kapot en de snelheid is niks in verhouding de kracht die de motor heeft,laat aub echt achterwege zijn na mijn idee gewoon waardeloos achter een Monza,misschien achter een 1.2 Kadett dat die bakken goed zijn,maar achter een 3 liter ga je toch geen bak hangen met 1 op 1 als hoogste gang…..

                                        #17939959
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          En neem in godsnaam aub geen 3 traps bak……..Die bakken zouden hebben ze gevonden met opgravingen en zijn waarschijnlijk zo oud als de eerste dinosaurussen..

                                          Dit leest wel grappig weg, Ben :thumb

                                          Denk alleen dat het grootste gros Monza’s zijn verkocht met een…….3traps [1978-1983] :shock:
                                          ze zijn dus verdomd lang met de opgravingen bezig geweest :jerry

                                          #17939960
                                          GSE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 August 2006

                                            Voor te rijden in dorpen zijn die bakken goed,dwz blijf onder de 80km/h als je derboven komt neem aub gehoor bescherming,120km/h met 3600/3700 toeren is niet leuk…de motor draait zich kapot en je hebt een snelheid die erg laag is ivm met het toerental..

                                            Dan komt nog het feit dat die bakken bijna geen lock up hebben slechts een enkeling (dacht die van een Rekord E2) heeft dat en dwz toerentallen en zuipen…lekken doen die bakke ook graag…

                                            Neem aub een 4-gang automaat en gooi die 3-gang automaat in de ijzerbak,daar gaat de mijne ook terecht komen,ik ga niet eens de moeite nemen om dat ding te verkopen,ik wil andere de ellende niet aandoen die ik nu al 6 jaar dagelijks heb….

                                            #17939961
                                            goodoldopel
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 February 2010

                                              Bedankt voor alle raad.
                                              Weet nu wel dat ik een 4 gangautomaat in mijn monza wil.
                                              Dus alle aanbiedings ten spijt.

                                              gr good old opel

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.