Mijn accu is volgens mij overleden..
Ik heb een Opel Astra 1.6 – 16V uit 2002.
Voor het weekend twee DVD hoofdsteunen ingebouwd in mijn auto (gaan uit zodra contactsleutel verwijderd wordt)
Dit moest natuurlijk even bekeken worden door de lieve dochtertjes.. en helemaal goed gekeurd. Nadat ze ongeveer 5-10 minuten gekeken hadden wilde ik de auto starten om alsnog even naar opa en oma te gaan. Je raad het al… accu leeg…
Auto met startkabels gestart en hij doet het nu weer.. Gelijk de accu doorgemeten, bij draaiende motor (met verbruikers aan) 14.2 V. Voldoende laadstraam dus is niet de dynamo.
Na te hebben gereden was spanning van accu (motor uit) 12.45 V geloof ik..
Enkele uren later nog steeds 12.45 V.
Kortom Dynamo is goed, en geen lekstroom of iets.. Lijkt mij een duidelijk geval van accu is op.
Ik zag dat het nog een originele Opel accu is, met zo’n ‘kijk-venstertje’, volgens mij meer dan vijf jaar oud. Maar ik heb toch geen idee wat ik moet zien als ik in dat venstertje kijk en wat dat dan kan betekenen, iemand een idee?!
Ik heb er nu een 55 A accu inzitten. Zou dit voldoende blijven bij vervangen of zou ik er beter een zwaardere in kunnen zetten?!
Ik heb geen versterkers ofzo in de auto, gewoon een autoradio, telefoonoplader (ingebouwd) en twee DVD hoofdsteunen (slechts 1.5 A per scherm)..
Graag tips…