Welke accu in Astra H?

Forumindex Forums Modellen Astra Welke accu in Astra H?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232055
    No Limit
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Mijn auto staat momenteel bij de schadehersteller, maar aangezien mijn accu vervangen moet worden is mijn vraag:
      Welke accu (amperes e.d.) zit hier standaard in? En kan het kwaad om een accu te nemen met hogere amperes?
      Betreft een 1.4, geen idee of dat ook nog uitmaakt verder….

      Thanks in advance ;)

      #17809333
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        de zwaarste die in het bestaande bevestigings punt past ..is met starten en met audio wel lekker verder heeft het niet zoveel om het lijf .

        maar het is wel zo zit er 44 amp uur in en je gaat naar 56amp uur kost dit maar een paar € meer
        dus de prijs gaat niet echt grof omhoog bij deze stapjes .

        ik zou het doen 1 of 2 stapjes zwaarder .zal nu denk ik 44 amp uur in zitten bij die 14 i

        Bert

        #17809334
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Bij mij zit er een (originele) GM 50A accu in, en ik heb ook een 1.4 (benzine met airco), in de diesels zit vaker een zwaardere accu in ivm gloeipluggen, een astra zonder airco heeft ook vaak een iets lichtere accu.

          #17809335
          Ben1960
            Lid sinds:
            9 June 2007

            Ik heb een Astra H 1.8 GTC. Hier zit een 54A accu in.

            #17809336
            Ctrl
              Lid sinds:
              11 August 2011

              Als je weinig elektriciteit gebruikt terwijl de motor niet loopt heb je genoeg aan 44 ampère-uur. Zorg er wel voor dat je nieuwe accu ongeveer even groot is als de oude.

              #17809337
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Vergeet niet dat een H nogal wat elecktronica aan boord heeft wat ook het nodige verbruikt. Als je de motor hebt afgezet moet je de sleutel maar eens uit het contact halen en een minuut blijven wachten : transformers is er niks bij als je hoort wat er dan allemaal gebeurd.

                Bij het open van de deuren net zo, kentekenplaat verlichting, portierverlichting, hemelverlichting voor en achterin, dashverlichting, radio start (navi) cd op enz enz.
                Als je een beetje traag bent met de auto uit te zuigen (of je doet het heel grondig) zit je in no-time met een lege accu.
                Beetje extra capaciteit is zowiezo niet verkeerd, zker niet met de winter voor de deur ;)

                #17809338
                noortuk
                  Lid sinds:
                  18 September 2011

                  mogguh,55 ampere is mooi man,loopt die lekker rond met starten!! :thumb gr leo

                  #17809339
                  dennie-astra h cosmo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2011

                    Mijn astra h 1.7 cdti heeft een 60 amp accu origneel!

                    #17809340
                    Jefkere
                      Lid sinds:
                      6 August 2011

                      Mijn Astra H GTC Cosmo 2005 heeft ook een 60 ampere standaard zitten, nog geen problemen mee gehad, altijd direct weg.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.