welke accu ?

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen welke accu ?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

ik heb een zafira opc a zlet2.0 uit bj 2003 mij vraag is welke accu hoor erin ? kwa volt en ah ?

tijgetje57
      Deelnemer

Ik zou er gewoon een Varta Silver inzetten van 74Ah. Klaar, het past en je hebt over capaciteit met starten voor van de winter.

Mijn Varta is al 5 jaar oud en de capaciteit is nog steeds zo goed als nieuw.

djplan
        Deelnemer

oke maar dus 74ah is niet teveel ?
          ik heb iets gehoord als ik dat erin gooi dat er veel storingen kan geven op de motor sensoren ?
          en kan de dynamo wel zn groot ding herladen ?

tijgetje57
          Deelnemer

Ik heb ook geen storingen, doe het eigenlijk met al mijn auto’s zo.

Beetje extra capaciteit kan geen kwaad. Voltage blijft hetzelfde alleen het amperage stijgt. Waardoor je wat meer capaciteit hebt voor bijvoorbeeld in de winter, of dikke audio.

Bluns

Het enige is met een grotere accu, als je veel korte stukken rijd krijgt de dynamo hem niet bij geladen.
              Maar de meeste mensen rijden met zo’n auto regelmatig een stukje snelweg etc.

Ik heb nu al 6 jaar een Optima Red Top in m’n auto staan en deze is nog steeds in perfecte conditie.
              Deze kosten wel wat maar kwa betrouwbaarheid is er weinig beters.

Hans
              Deelnemer

Yo DJ :afro
                gewoon ff je kenteken opgeven bij mat. zaak.!
                ik heb er sinds een maandje ook een nwe, gewoon een 60Ah accu, die hoort er ook in, als je geen buitensporige audio meuk er in hebt enz. gewoon de standaard capaciteit aanhouden, dynamo moet het ook aan kunnen.
                ik heb zo’n blauwe bosch

kost iets van 120 euro, voor vaste klanten enz. met korting rond de 80/90 euro.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.