Welk vliegwiel en koppeling bij inbouw 3 ltr 24 kleppen

Forumindex Forums Modellen Manta Welk vliegwiel en koppeling bij inbouw 3 ltr 24 kleppen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Wilco100

Ik ben bezig om een een 3 liter 24 kleppen motor in mijn B-manta te plaatsen.

Wie kan mij vertellen welk vliegwiel en welke koppeling ik daar voor kan gebruiken? Ik gebruik een versnellingsbak van een Monza.

Ghanz
      Deelnemer

welkom

http://www.bigopels.nl/forum

succes.

tot ziens

king:

rpjverhoev

Hoi,

Ik heb in mijn geval het volgende gedaan, maar er zijn meerdere manieren om het te doen:

ik het het orginele vliegwiel van de c30se gepakt, daar het orginele koppelingsplaat bijgezocht met de juiste splines…deze was gewoon te koop via mijn auto onderdelen zaak..

ik heb een omega getrag 5 bak erachter gemaakt..

met deze combi zul je een ring moeten maken om je bak te spaceren met het blok ongeveer 2cm uit het hoofd….(zelf ff nameten)

werkt erg goed..

Succes!

gtw

mmmm, vreemd verhaal,ik heb ooit een c30se pas gemaakt, met de originele koppeling, en vliegwiel, de bak met hydro bediening verwijderd R28, en die 1 op 1 gewisseld met een r25, bak is verder gelijk, behalve de koppelingsbediening.
            maar als je een monza (265) wilt gebruiken, zal je toch een vliegwiel moeten hebben, die daar speciaal voor gemaakt is, ergens in Duitsland te vinden

mantadevil
            Deelnemer

foto’s zijn we gek op :thumb dus plaats er maar eens een paar van je manta

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.