Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › welk type remblokken raden jullie aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2016 om 21:49 #17275874
Hoi, ik heb een Zafira van 2001 en vind de rem niet heel goed. Ik heb de auto nu zo’n 50.000km gereden en volgens mij slijten de blokken niet erg hard. Kan het zijn dat ik erg harde blokken heb waardoor ik erg veel kracht moet zetten om fatsoenlijk te remmen?
Ik wil nu daarom de remblokken vervangen om meer remvermogen te krijgen met minder remkracht.Ideeën en ervaringen voor merk/type remblokken zijn erg welkom.
20 maart 2016 om 21:53 #18313765Eerst de remmen nakijken. Dat word vaak niet eens gangbaar gemaakt bij een beurt.
Van de week een auto gehad met een hard rempedaal, net alsof de bekrachtiger niet mee werkte.
Na controle van de achteremmen zag ik dat de voeringen vast zaten achter in.
Na gangbaar maken voelde het pedaal ook weer normaal aan.Een stel remblokken zal het gevoel in het pedaal niet anders maken.
21 maart 2016 om 19:05 #18313766Remmen zijn gangbaar. Die controleer ik elk jaar voordat hij naar de APK gaat. Een ander type remblokken kan het gevoel in het rempedaal echt heel erg veranderen hoor.
Als je een zachter type remblok hebt zul je veel minder hard hoeven te trappen, maar die slijten dan ook weer harder.21 maart 2016 om 23:01 #18313767Ook echt los gehaald en gevoeld of ze door de geleider glijden?
21 maart 2016 om 23:03 #18313768heb je toen de blokken vervangen zijn ook de schijven vervangen?? zo niet is toen het remblok afgeschaafd aan de randen om de randen op de schijf te compenseren??
of zijn je blokken niet verglaast??23 maart 2016 om 09:52 #18313769@bart-gsi wrote:
heb je toen de blokken vervangen zijn ook de schijven vervangen?? zo niet is toen het remblok afgeschaafd aan de randen om de randen op de schijf te compenseren??
of zijn je blokken niet verglaast??Toen ik de auto kocht zaten er naar mijn mening net nieuwe blokken op, maar ik denk niet dat ze de remschijven hebben vervangen. Ik weet dus ook niet of de remblokken aan de rand zijn afgeschaafd.
Ik weet niet of de blokken verglaasd zijn. Kun je dat zien?23 maart 2016 om 10:32 #18313770Ja.. Dan heb je gladde glimmende blokken..
En bij de schijven kun je zien of de remvoering de schijf raakt of niet… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.