Welk type distributieset Vectra 2.5V6?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welk type distributieset Vectra 2.5V6?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    GTvirus
    Deelnemer

Ik wil de distributie gaan vernieuwen van mijn Vectra B 2.5V6 motorcode X25XE bj03/2000
      Ik kom op 2 types set uit van Gates de K015453XS of de K025453XS Het verschil is als ik het goed heb de vaste/verstelbare omlooprol.
      Wie kan dit met zekerheid zeggen? Ik heb geen zin met de verkeerde set bezig te zijn, ik moet wel meteen door kunnen gaan als het spul los is.
      Is er nog meer waar ik rekening mee moet houden? Waterpomp wordt ook gelijk preventief vervangen.
      Tevens vermoedt ik dat de krukaskeerring wat lekt, deze wil ik ook gelijk vervangen, wie weet of deze ergens anders dan de VOD leverbaar is? Bestelnummers en/of maten zijn zeer welkom.
      Iemand andere tips?
      Alles is welkom natuurlijk.

wim-v6
      Deelnemer

Alle 2.5en hebben 1 spanrol en 2 stelwielen.

Alleen de 2.6 V6 en 3.2 V6 zijn geleverd met 1 vast rol geleverd.

Het verschil zit m in het montageblok, en die is weer afhankelijk van het type oliepomp, ze zijn bijde door elkaar heen geleverd, dus welke jij hebt zal ik je niet kunnen vertellen zonder je distributie (foto) gezien te hebben.

Willem

GTvirus
        Deelnemer

Moet ik daarvoor de distributie deksel demonteren of is het mogelijk om dit van buiten af te bekijken?
          Indien ik het deksel moet demonteren, moet ik dan multisnaar ed demonteren of kan je bijv het deksel iets opzij duwen om het te zien?

wim-v6
          Deelnemer

tip: ikzelf haal eerst de boel los, demonteer de distri, neem deze mee naar mijn onderdelen boer, en neem gelijk de juiste mee.

tip: bestel geen goedkope Ebay setjes, maar monteer gewoon een SKF (gates) set!!

=================================================================================================

Deksel demonteren inderdaad..

is al een aardige klus opzich:

1: luchtfilterbak verwijderen (2x moertje 10 onder de bak)
            2: poelieboutjes waterpomp en stuurpomp iets los draaien, demonteer onderkap in rechter wielkast, en draai daarna de boutjes van de krukaspoelie een slag los
            3: kantelsteun (comfortsteun / leunt verder niks op, kan gewoon los gehaald worden) demonteren
            4: multiriem lossen en verwijderen door de spanner met sleutel 15 met de klok mee tegen de veerdruk in te draaien (denk om de vingers)
            5: multiriem spanner demonteren (2 bouten 15 of torkx achterop de motor / kom je voor de meter niet bij)
            6: haal de stuurpomp poelie krukaspoelie en waterpomp poelie los
            7: demonteer de kap (vergeet niet het boutje achteraan thv multiriemsteun, anders kan je de distrideksel gaan lijmen of vervangen

Willem

GTvirus
            Deelnemer

Hmm das zeker al een aardige klus en dat alleen maar om te bekijken welke set ik nodig heb, daarna kan ik pas de set bestellen en dan ben ik weer een dag verder.
              Dat moet ik dus wel ff gaan plannen want als het tegen zit, is de auto dus een paar dagen niet rijdbaar.

Weet iemand wel het bestelnr van de krukaskeerring, aan de distributiezijde? Deze wil ik ook gelijk gaan vervangen als de boel los is.

mercuryv6

Hoi,

Ik heb vorige week de riem ook vervangen bij mijn vectra 2.5 v6. Ik heb toen bij brezan beide sets meegekregen(gates) en een paar dagen later degene die ik niet nodig had teruggebracht.
                Je kan dan in een keer de boel vervangen.

Succes.

Gr Martin

GTvirus
                Deelnemer

Ik denk ook dat het zoiets moet gaan worden dan, viel het mee om te doen?
                  Heb je het met speciaal gereedschap gedaan of op een andere manier?
                  Een gewone 16V heb ik al diverse keren gedaan, maar een V6 wordt ook voor mij de 1e keer……..
                  Iemand nog info betreffende de keerring??

Oenatje
                  Deelnemer

op ebay worden ook gates setjes aangeboden voor een veel leukere prijs dan bij de dealer.

dealer prijs is 265 euro ongeveer

wim-v6
                    Deelnemer

tja, ik ben 155 euro kwijt voor mijn sets, bij een onderdelen zaak, SKF set.

Willem

mercuryv6

De standaard prijzen bij brezan was voor de ene 225.00 euro en de andere 247,50 euro. Gelukkig krijg ik een behoorlijke korting dus viel het voor mij wel mee.

Ikzelf heb het zonder speciale gereedschap gedaan. Een beetje geduld en logica en ik had nog een handleiding(Vauxhall x25xe manual) liggen waar uitgelegd werd hoe de riem te vervangen.
                        En zoals wimv6 in de eerdere reply al aangaf wat je van de voren moet verwijderen. Voor mij was het de eerste keer en was ongeveer 4 uurtjes bezig in totaal.

Op ebay worden ook gates sets aangeboden in Engeland voor ongeveer 120 pond incl verzenden. Je weet alleen niet welke je nodig hebt.

Succes Martin

Oenatje
                        Deelnemer

mijn riem setje was 100 pond (gates)

GTvirus
                          Deelnemer

Ik zag ze van Gates ook staan voor die prijs, maar als ik niet precies weet welke moet ik er 2 bestellen en blijf ik er straks met 1 zitten, waar ik niets aan heb.
                            Of ik moet er dan hier weer een koper voor vinden………

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.