Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welk type astra heb ik?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2012 om 19:50 #17250782
Hallo allen,
Ik heb een astra 2006 gekocht, het type is me niet bekend.
Hoe kom ik er achter of ik een elegance of bijvoorbeeld edition heb?De dealer waar de auto origineel is gekocht is failliet…
Mijn volgende stap zou zijn: opel contacten.Iemand tips?
22 juli 2012 om 20:00 #18049988Badges zoeken op de auto heb je denk ik al gedaan…. Post wat foto’s en een lijstje van dingen die er op zitten (dus Cruise-control, airco, wat voor soort stoelen/bekleding, dat soort dingen)
Van een Astra G kan ik ze wel aardig opnoemen, maar een H niet. Maar er zijn vast wel mensen hier (Wim?) die dit wel kunnen.
22 juli 2012 om 20:25 #18049989Badges heeft een Astra H niet, uit je bouwjaar leidt ik af dat het in ieder geval een Astra H zou zijn.
Foto’s zouden wel helpen, eventuele opties ook. Een paar herkenningspunten :
Essentia : grille in carosseriekleur, grijze stoffen stoelen, zwarte spiegels, zwarte daklijsten wieldoppen (basismodel)
Enjoy : Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, stoelen waren met zwart, blauw en rood middenvlak leverbaar
Elegance : Grille en raamstrips zijn verchroomd, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, velours of lederen bekleding.
Sport : standaard 15mm verlaagd onderstel, zichtbare sportuitlaat, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, rode tellerunit, aluminium pedalen, matt chromen sierstrips in de auto, Sportstoelen
Cosmo : Grille en raamstrips zijn verchroomd, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, half lederen bekleding, sierstrips met opschrift Astra in de deurstijlen, zwart carbon silver line sierstrips in de auto.Wellicht kan je wat meer met deze info, al zou het helpen als je wat foto’s zou kunnen plaatsen van jou auto.
Gr. Arjan
22 juli 2012 om 20:34 #18049990Al gevonden… Astra h z16xep (zal de code van de motor zijn)
Edition 5 drs.Kan het zijn dat de distributieriem pas vervangen hoeft te worden bij 150.000???
In het boekje staat het wel.22 juli 2012 om 20:37 #18049991Ik zou best wat foto’s willen uploaden alsnog, maar ik zie niet hoe dat dat werkt.
Ik voel me dom op dit forum22 juli 2012 om 21:17 #18049992Op je kenteken staat wat voor iets het is, maar bij de H kon je van alles veranderen, je kunt dus een Essentia hebben met chromen grill en allerlei opties.
Zo heb ik bijvoorbeeld een edition, maar zonder boordcomputer, geen middenarmsteun en geen stuurbediening, maar wel weer abs, esp en traction control, maar ook de gril in carosseriekleur meegespoten.
Opel, leuker kunnen ze het niet maken.
22 juli 2012 om 21:22 #18049993@Artsa 1.6 2006 wrote:
Ik zou best wat foto’s willen uploaden alsnog, maar ik zie niet hoe dat dat werkt.
Ik voel me dom op dit forumhttp://imgur.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 juli 2012 om 07:30 #1804999423 juli 2012 om 17:32 #18049995Kan ik ook nog ergens aan merken dat ik bijv startonderbreking erop heb zitten?
ABS kan ik zelf wel testen… Verkoper van de auto wist er achteraf niets van. Stond als Cosmo te koop, maar na aankomst bleken er bijna geen opties op te zitten. Lederen stuur, lederen bekleding, sensoren voor de ruitenwisser en licht, elec. Dimmende binnenspiegel… Heb er nog wel best wat vanafgekregen… Nu wel tevreden met eigen ingebouwde stuur van leer. Ben wel nog aan het kijken wat er nu wel en niet op zit…23 juli 2012 om 17:40 #18049996Een start onderbreker heeft iedere astra H.
23 juli 2012 om 17:46 #18049997Van de abs kun je ook zien als je de auto start of op contact zet.
Dan begint er een lampje even te branden23 juli 2012 om 18:16 #18049998@Artsa 1.6 2006 wrote:
Al gevonden… Astra h z16xep (zal de code van de motor zijn)
Edition 5 drs.Kan het zijn dat de distributieriem pas vervangen hoeft te worden bij 150.000???
In het boekje staat het wel.Ja dat klopt 10 jaar of 150.000km
23 juli 2012 om 18:27 #18049999Ik heb volgens mij ook een z16xep motor maar mijne is om de 90.000 km volgens mij
Heb een 1.6 16v23 juli 2012 om 19:13 #18050000@Juffer1 wrote:
Badges heeft een Astra H niet, uit je bouwjaar leidt ik af dat het in ieder geval een Astra H zou zijn.
Essentia : grille in carosseriekleur, grijze stoffen stoelen, zwarte spiegels, zwarte daklijsten wieldoppen (basismodel)
Enjoy : Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, stoelen waren met zwart, blauw en rood middenvlak leverbaar
Elegance : Grille en raamstrips zijn verchroomd, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, velours of lederen bekleding.
Sport : standaard 15mm verlaagd onderstel, zichtbare sportuitlaat, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, rode tellerunit, aluminium pedalen, matt chromen sierstrips in de auto, Sportstoelen
Cosmo : Grille en raamstrips zijn verchroomd, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, Spiegels, handgrepen, daklijsten in carosseriekleur, half lederen bekleding, sierstrips met opschrift Astra in de deurstijlen, zwart carbon silver line sierstrips in de auto.Wellicht kan je wat meer met deze info, al zou het helpen als je wat foto’s zou kunnen plaatsen van jou auto.
Gr. Arjan
Er zitten nogal wat verschillen tussen de edities en jaartallen dus helaas is er geen touw aan vast te knopen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
23 juli 2012 om 19:16 #18050001Je kunt zien of je ESP Hebt als het volgende lampje gaat branden.
ESP is niet standaard , alleen icm met een IDS+ of Sport chasis pakket.
en je kunt het uitschakelen doormiddel van de sport knop 5 sec ingedrukt te houden en dan krijg je dit
23 juli 2012 om 19:19 #18050002@Spacejam wrote:
@Juffer1 wrote:
Badges heeft een Astra H niet, uit je bouwjaar leidt ik af dat het in ieder geval een Astra H zou zijn.
Gr. Arjan
Er zitten nogal wat verschillen tussen de edities en jaartallen dus helaas is er geen touw aan vast te knopen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Wat Juffer1 bedoeld zijn de eerste 2,5 modeljaren , daarna is het anders geworden.
23 juli 2012 om 22:14 #18050003Bedankt voor de reply’s.
Opel forum is wel snel met reageren…
Gr. Artsa23 juli 2012 om 22:25 #18050004Ik zal nog wat foto’s maken en plaatsen later.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.