Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Welk top merk all season band?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2015 om 02:04 #17273605
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar het beste banden merk en zijn type.
Ik wil daarom van jullie weten welk merk de juiste banden levert in de prijs klasse van 50 tot 100 Euro per band.
Dit moet echter wel in het all season segment zitten omdat ik niet 8 banden wil hebben.Zo weet ik dat de quatrac 5 van vredestein een zeer goeie keuze is maar deze heeft ook weer de quatrac 3 die ook bekend staat om een top band.
Goodyear heeft de vector 4 en de vector 4 g2 en ook die zweren er bij de beste band gemaakt te hebben.
Michelin heeft de crossclimate en uiteraard zeggen ook hun dat ze de beste banden hebben.
Zo zullen er vast nog wel meer merken zijn met de beste banden maar ik vraag toch even naar jullie ervaring.
Echte goeie nieuwe testen zijn er niet helaas.23 september 2015 om 15:56 #18297030Volgens de ANWB test , Consumentenbond test ( misschien wel 1 en dezelfde) als diverse Duitse (o.a. ADAC) all season bandentesten van 20124 is de Goodyear Vector 4 de enigste die onder alle omstandigheden minimaal een redelijk krijgt
Alle andere geteste banden hebben toch altijd wel ergens een flink minpunt.Wat mij echter wel is opgevallen dat als je de verschillende maten/versies van de Goodyear bekijkt er toch veel verschil zit in die Europese kwalificaties van die banden, (met name de high load komen er beter uit, echter weer niet in alle maten verkrijgbaar).
De Crossclimate is nog redelijk nieuwe op de markt en volgens mij nog niet echt getest door een z.g.n. onafhankelijke tester.
Heb zelf ook interesse in deze band, in de paar reviews die te lezen zijn doet hij het goed, alleen nog wel een beetje de vraag hoe onafhankelijk die reviews zijn of dat het gewone verkooppraatjes zijn.
Ben benieuwd naar meer reacties.
23 september 2015 om 23:52 #18297031Het klopt dat die vector 4 “toen” als beste is getest echter denk ik, dat is alweer ruim een jaar geleden.
Nu heb je bijvoorbeeld de vector 4 g2 en ik vraag me dan af hoe goed deze het doet tov de normale.
En het lijkt me dat andere merken ook hebben gekeken naar de vector 4 en ook hun banden hebben aangepast. Maw je zou dan zeggen dat de quatrac 5 beter is dan de quatrac 3 die ze getest hebben in 2014?
Beetje vervelend dat er geen duidelijke nieuwe testen of cijfers zijn…
Edit: heb even gekeken naar die crossclimate maar dat is ook een mooie band! Mits het een onafhankelijke test is idd.
Ik heb een site gevonden waar word getest met de quatrac 5 en de vector 4 2g (plus anderen)
De vector 4 2g komt daar het beste uit de bus echter gaan ze binnenkort nog een test doen met de crossclimate. Ben erg benieuwd wat die doet tegenover de vector
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htm24 september 2015 om 09:26 #18297032Politie heeft onder alle voertuigen al jaren goodyear 4seasons.. Als die niet zouden zijn geweest hadden ze wel andere banden genomen.
Ik zou voor de goodyears gaan.
24 september 2015 om 09:59 #18297033Toxh wel vreend dat ik naast een Onopvallende Politiegolf stond met Vredestijn Snowtracs eronder
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 september 2015 om 10:39 #18297034misschien een uitzondering alle landelijk noodhulp voertuigen ( touran) hebben al jaren goodyears evenals de in den haag rijdende onopvallende wagens
24 september 2015 om 10:41 #18297035Alle Golfjes plus zonder strepen en de Astra’s dan.
De tourans stonden afgelopen winter op wintercontact’s
24 september 2015 om 10:44 #18297036Mag ik dan vragen hoe jij aan je informatie komt?
24 september 2015 om 11:57 #18297037Ik heb geen informatie.
Ik werk dagelijks samen met de mannen in het blauw, en zie de auto’s in levende lijve.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 september 2015 om 18:34 #18297038Weet jij toevallig waar ik wat meer over die Vector 4 g2 (generation 2) kan vinden, zie dat hij bestaat maar kan er verder niks over vinden.
Je hebt wel beetje gelijk, er zijn dus diverse nieuwe op de markt, denk dat we nog even op nieuwe testen moeten wachten die hopelijk binnenkort komen.
Ben dus zelf ook erg benieuwd.
25 september 2015 om 01:28 #18297039Ook over die vector 4 g2 is niet veel bekend behalve de press releases…
Zo hebben we 2 merken die zeggen dat ze allebei de beste band hebben.De crossclimate van Michelin de game changer oftewel de zomerband voor in de winter
En de Goodyear vector 4 g2 welke gebaseerd is op de test winnende vector 4Hier trouwens de press release http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Goodyear-Vector-4Seasons-Gen-2-Press-Release.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ps: dat merk nokian heeft ook een erg mooie band voor in de winter alleen schiet die wat te kort op nat weg dek. En laten we daar nou net het meeste last van hebben in de benelux en the uk
Hier een test rapport over de vector 4 g2
http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92866/goodyear-vector-4seasons-gen-2-tyre-review” onclick=”window.open(this.href);return false;25 september 2015 om 06:13 #18297040De Vector 4g2 kan zomaar eens heel anders uit de tests komen dan de Vector 4 g deed.
Aanpassingen aan een bestaand type of een geheel nieuw ontwerp kan knappe verandering meebrengen bij autobanden.
26 september 2015 om 08:27 #18297041In welk opzichte bedoel je? Slechter of juist nog beter?
Ik moet voor 10 oktober nieuwe banden binnen hebben dus ik moet binnenkort mijn keuze gaan maken.
Ik twijfel dus tussen die vector 4 g2 en de crossclimate….
Is er iemand die het me kan vertellen? of gokken dat ik de beste heb genomen?
26 september 2015 om 09:02 #18297042Kan beter maar ook slechter zijn.
26 september 2015 om 18:00 #18297043Ik heb het even op autoweek nagevraagd en daar kwam er 1 die vertelde me dat het in de auto week 39 stond van dit jaar.
Hier worden beide banden getest.
Zojuist deze online gekocht en erg tevreden over het resultaat.
Ik heb m’n keuze gemaakt en het worden de Goodyears
De keuze heb ik gemaakt omdat de Goodyear beter is in de benelux en hij is 10 Euro goedkoper per band.Als iemand de test wil lezen stuur me maar een berichtje en dan regelen we wel wat.
27 september 2015 om 15:44 #18297044Ja . i.d.d. ook de test even ingezien.
De Vector gen2 is de beste uit de test, beter als de g1 en zelfs nog ietsje zuiniger.Nog niet zo goed als echte, goede, zomer en winterbanden, echter sowieso een stuk beter als mijn Duro en Sonar zomerbanden die er helaas nu nog opzitten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.