Welk top merk all season band?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Welk top merk all season band?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273605
    inzane19
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2007

      Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar het beste banden merk en zijn type.
      Ik wil daarom van jullie weten welk merk de juiste banden levert in de prijs klasse van 50 tot 100 Euro per band.
      Dit moet echter wel in het all season segment zitten omdat ik niet 8 banden wil hebben.

      Zo weet ik dat de quatrac 5 van vredestein een zeer goeie keuze is maar deze heeft ook weer de quatrac 3 die ook bekend staat om een top band.

      Goodyear heeft de vector 4 en de vector 4 g2 en ook die zweren er bij de beste band gemaakt te hebben.

      Michelin heeft de crossclimate en uiteraard zeggen ook hun dat ze de beste banden hebben.

      Zo zullen er vast nog wel meer merken zijn met de beste banden maar ik vraag toch even naar jullie ervaring.
      Echte goeie nieuwe testen zijn er niet helaas.

      #18297030
      WillemR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 August 2014

        Volgens de ANWB test , Consumentenbond test ( misschien wel 1 en dezelfde) als diverse Duitse (o.a. ADAC) all season bandentesten van 20124 is de Goodyear Vector 4 de enigste die onder alle omstandigheden minimaal een redelijk krijgt
        Alle andere geteste banden hebben toch altijd wel ergens een flink minpunt.

        Wat mij echter wel is opgevallen dat als je de verschillende maten/versies van de Goodyear bekijkt er toch veel verschil zit in die Europese kwalificaties van die banden, (met name de high load komen er beter uit, echter weer niet in alle maten verkrijgbaar).

        De Crossclimate is nog redelijk nieuwe op de markt en volgens mij nog niet echt getest door een z.g.n. onafhankelijke tester.

        Heb zelf ook interesse in deze band, in de paar reviews die te lezen zijn doet hij het goed, alleen nog wel een beetje de vraag hoe onafhankelijk die reviews zijn of dat het gewone verkooppraatjes zijn.

        Ben benieuwd naar meer reacties.

        #18297031
        inzane19
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 June 2007

          Het klopt dat die vector 4 “toen” als beste is getest echter denk ik, dat is alweer ruim een jaar geleden.

          Nu heb je bijvoorbeeld de vector 4 g2 en ik vraag me dan af hoe goed deze het doet tov de normale.

          En het lijkt me dat andere merken ook hebben gekeken naar de vector 4 en ook hun banden hebben aangepast. Maw je zou dan zeggen dat de quatrac 5 beter is dan de quatrac 3 die ze getest hebben in 2014?

          Beetje vervelend dat er geen duidelijke nieuwe testen of cijfers zijn…

          Edit: heb even gekeken naar die crossclimate maar dat is ook een mooie band! Mits het een onafhankelijke test is idd.

          Ik heb een site gevonden waar word getest met de quatrac 5 en de vector 4 2g (plus anderen)
          De vector 4 2g komt daar het beste uit de bus echter gaan ze binnenkort nog een test doen met de crossclimate. Ben erg benieuwd wat die doet tegenover de vector
          http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htm

          #18297032
          Chris88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2015

            Politie heeft onder alle voertuigen al jaren goodyear 4seasons.. Als die niet zouden zijn geweest hadden ze wel andere banden genomen.

            Ik zou voor de goodyears gaan.

            #18297033
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Toxh wel vreend dat ik naast een Onopvallende Politiegolf stond met Vredestijn Snowtracs eronder

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18297034
              Chris88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 February 2015

                misschien een uitzondering alle landelijk noodhulp voertuigen ( touran) hebben al jaren goodyears evenals de in den haag rijdende onopvallende wagens

                #18297035
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Alle Golfjes plus zonder strepen en de Astra’s dan.

                  De tourans stonden afgelopen winter op wintercontact’s

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18297036
                  Chris88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2015

                    Mag ik dan vragen hoe jij aan je informatie komt?

                    #18297037
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ik heb geen informatie.
                      Ik werk dagelijks samen met de mannen in het blauw, en zie de auto’s in levende lijve.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18297038
                      WillemR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 August 2014

                        @inzane19.

                        Weet jij toevallig waar ik wat meer over die Vector 4 g2 (generation 2) kan vinden, zie dat hij bestaat maar kan er verder niks over vinden.

                        Je hebt wel beetje gelijk, er zijn dus diverse nieuwe op de markt, denk dat we nog even op nieuwe testen moeten wachten die hopelijk binnenkort komen.

                        Ben dus zelf ook erg benieuwd.

                        #18297039
                        inzane19
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 June 2007

                          Ook over die vector 4 g2 is niet veel bekend behalve de press releases…
                          Zo hebben we 2 merken die zeggen dat ze allebei de beste band hebben.

                          De crossclimate van Michelin de game changer oftewel de zomerband voor in de winter
                          En de Goodyear vector 4 g2 welke gebaseerd is op de test winnende vector 4

                          Hier trouwens de press release http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Goodyear-Vector-4Seasons-Gen-2-Press-Release.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Ps: dat merk nokian heeft ook een erg mooie band voor in de winter alleen schiet die wat te kort op nat weg dek. En laten we daar nou net het meeste last van hebben in de benelux en the uk

                          Hier een test rapport over de vector 4 g2
                          http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92866/goodyear-vector-4seasons-gen-2-tyre-review” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18297040
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            De Vector 4g2 kan zomaar eens heel anders uit de tests komen dan de Vector 4 g deed.

                            Aanpassingen aan een bestaand type of een geheel nieuw ontwerp kan knappe verandering meebrengen bij autobanden.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18297041
                            inzane19
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 June 2007

                              In welk opzichte bedoel je? Slechter of juist nog beter?

                              Ik moet voor 10 oktober nieuwe banden binnen hebben dus ik moet binnenkort mijn keuze gaan maken.

                              Ik twijfel dus tussen die vector 4 g2 en de crossclimate….

                              Is er iemand die het me kan vertellen? of gokken dat ik de beste heb genomen?

                              #18297042
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Kan beter maar ook slechter zijn.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                #18297043
                                inzane19
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2007

                                  Ik heb het even op autoweek nagevraagd en daar kwam er 1 die vertelde me dat het in de auto week 39 stond van dit jaar.
                                  Hier worden beide banden getest.
                                  Zojuist deze online gekocht en erg tevreden over het resultaat.
                                  Ik heb m’n keuze gemaakt en het worden de Goodyears
                                  De keuze heb ik gemaakt omdat de Goodyear beter is in de benelux en hij is 10 Euro goedkoper per band.

                                  Als iemand de test wil lezen stuur me maar een berichtje en dan regelen we wel wat.

                                  #18297044
                                  WillemR
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 August 2014

                                    Ja . i.d.d. ook de test even ingezien.
                                    De Vector gen2 is de beste uit de test, beter als de g1 en zelfs nog ietsje zuiniger.

                                    Nog niet zo goed als echte, goede, zomer en winterbanden, echter sowieso een stuk beter als mijn Duro en Sonar zomerbanden die er helaas nu nog opzitten

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.