Welk olie+dieselfilter? Z13DT Combo

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Welk olie+dieselfilter? Z13DT Combo

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266379
    ArnoDekkers1995
      Lid sinds:
      12 December 2013

      Hallo,
      Ik kon niet echt een topic vinden voor kleine vragen, vandaar dat ik maar even een eigen topic aanmaak.

      De vraag is als volgt; Bij mijn Opel Combo C zou ik graag de filters willen vervangen, echter weet ik niet precies welke ik moet bestellen.
      Bij de oliefilter zijn er verschillende hoogte’s beschikbaar wanneer ik mijn kenteken en motortype intyp bij “verschillende onderdelenshops” (weet niet of ik hier links naar (verkoop)sites mag plaatsen?)

      Ook bij de dieselfilter is me niet helemaal duidelijk welke ik nodig heb. Als ik de verschillende filmpjes op youtube mag geloven, dan verwissel ik de gehele filter en behuizing, alles behalve stekkers en steun dus in principe. Echter, bij de “verschillende onderdelenshops” zijn alleen echte filters afgebeeld (met van die gele lamellen bedoel ik dan dus). Nu zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat dat gewoon een standaard plaatje op de webshop is voor een filter, maar dan lijken prijzen tussen de 15-20 euro niet echt redelijke prijzen voor de gehele filter en behuizing? (Erg goedkoop lijkt me dat?)

      Ik heb overigens het model met 69pk (51kW).

      Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

      Groeten Arno Dekkers

      #18238178
      ArnoDekkers1995
        Lid sinds:
        12 December 2013

        Niemand die mij hierin kan helpen? :angel

        #18238179
        jeroenk
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2012

          GM93177787 of GM93186856 zou ‘t moeten wezen. Als het goed is krijg je dan een doosje met een filter (met de lamellen) en een O-ring, als afdichting.

          #18238180
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Oh dieselfilter ook nog. Ik weet het niet zeker maar het is
            of: GM25313359 of GM25320277

            Misschien dat iemand anders dat kan ophelderen :-)

            #18238181
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              kijk even op fsrs-opelwebshop.nl. Typ daar in “oliefilter z13dt”, of gebruik de online chatfunctie met hun even. Zij kunnen gelijk de precieze spullen voor je uitzoeken.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.