Welk merk raden jullie aan?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Welk merk raden jullie aan?

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Seth
    Deelnemer

Hoi,

Ik zit met een Opel Vectra B1 sedan waar nu momenteel een MTX 271 versterker en een Magnat 530 subwoofer insteken. Dit is wel goed voor een kleine 275 Watt RMS en 750 Watt peak vermogen voor de papa maar ik zou graag meer en beter willen.

Ik ga dus een open kist maken in mijn koffer maar zou graag willen weten welk merk jullie aanraden van woofer en met welke versterker erbij. Het zou gaan om een open subwooferkist. Het zou voornamelijk dienen voor het afspelen van hardcore en techno maar dit sluit niet uit dat er ook andere genres in worden gespeeld. Ik zou graag ongeveer iets van een 1500 Watt RMS willen hebben (dus 2x 750).

Hebben jullie nog vragen mogen ze gerust gesteld worden want uiteraard vergeet ik sowiso nog wel iets te vermelden.

Grtz Seth

Fearless
      Deelnemer

Voor hardcore is een kleinere woofer leuk…
        DUs een 10 inch ipv een 12.
        Die kunnen veel sneller de snellere bassen doorbeuken.
        Een 12 inch is leuk voor alle genres.

En dan in een gesloten kist ipv een open.
        met een open kist blaas je je woofer(S) sneller op als je hem verkeerd afsteld, je kan minder goed horen dat je hem op het randje afsteld.
        Hoewel een open kist wel veel harder zal gaan.

Heb zelf 2x een 12inch mtx klaar staan in gesloten kist (afzonderlijk gesloten)
        Met een grote monoblock van lanzar (de echte oldskool shizzle) Welke meer rms leverd dan mn woofers nodig gaan hebben (altijd fijn!)
        Deze combi hebben we een tijd geleden getest, op een te dunne accukabel.
        Dit ging al wel heel erg te keer.

Eerder deed ik een versterker die de woofer net aankon, nu dus overpowerd…VEEL BETER imo.

Seth
        Deelnemer

Mja wil sowiso toch voor een open kist gaan hoor. Voor het geluid is dit toch het beste als je met een sedan zit. Zelf was ik ook eerst aan het twijfelen tussen 10″ of 12″ maar omdat ik meerdere genres speel kan ik beter voor 12″ gaan omdat deze bass toch wat zwaarder is.

Heb de Hifonics Olympus Woofer OLM1612 zien staan wat ik eigenlijk wel een geil beestje vind. Is wel geen 2 x 750 watt maar 2 x 1600 watt is ook niet mis hé :jerry Maar ik vind geen 2kanaals versterker om hem erop aan te sluiten dus dat zal dan waarschijnlijk een dubbele monoblok worden. Hier heeft de Hifonics Brutus B3 BXi-6000D een beetje naar mij staan roepen. Van accukabel zal ik waarschijnlijk genoodzaakt zijn om 2x een 35mm² kabel te moeten gebruiken. En dan van condensator een Hifonics CAP HF2.2 (2.2 Farad).

Dus kort samengevat:

Woofer: 2x Olympus OLM1612
            Versterker: 2x Brutus B3 BXi-6000D
            Condensator: 2x CAP HF2.2
            Accukabel: 2x 35mm²

Wat vinden jullie van die configuratie?

Grtz Seth

Fearless
          Deelnemer

Kan je die woofers op 2ohm spelen? Dan 1dikke mono kopen

Seth
            Deelnemer

Bij specificaties staat er:

Hifonics Olympus Woofer OLM1612
              12 (30 cm) Subwoofer, 1600/3200 Watt, 2 + 2 Ohm
              Inbouwdiepte 182 mm, Inbouwopening 285 mm

Is dit dan 2 Ohm of 4 Ohm?

turbosix
              Deelnemer

Dat is dan 1ohm parralel of 4ohm serieel omdat hij DVC (dual voice coil) is.
                zou je dus twee van die woofers kopen kun je op 2 of 8 ohm stabiel spelen.
                Dan kom je dus in een monobloc!
                Ik heb meerdere monoblocs gehad en vondt die van Audison het prettigst spelen (op 1 ohm)

Voor techno en hardcore zou ik toch echt voor een gesloten behuizing gaan,
                als je straks verveeld raakt aan het hoge volume en meer op de kwaliteit gaat letten
                ga je je aan de trage bassen storen, dat had ik wel.
                Ik luister nu veel naar nederhop, DnB en breakbeat dan is een gepoorte kist wel erg leuk.

Seth
                Deelnemer

Dat is dan 1ohm parralel of 4ohm serieel omdat hij DVC (dual voice coil) is.
                  zou je dus twee van die woofers kopen kun je op 2 of 8 ohm stabiel spelen.

Sorry hoor maar ik denk dat ik nog NET te groen ben voor dit :wtf Welke versterker(s) raad je aan op zo’n woofer(s)?

Ik moet zeggen dat ik Audison totaal niet ken maar bijvoorbeeld wel Kicker, Fusion, Hifonics, Soundstream, MTX, … heb horen spelen en dat Hifonics toch een van de betere vond qua geluid en bass. En ik zou toch denken dat een bepaald merk het beste speelt met zijn eigen merk of is dit ook maar een fabeltje?

Dus jij zou meer voor een gesloten behuizing gaan i.p.v. een open kist. En maakt het iets uit of ik 12″ of 10″ woofers neem? Ze zeggen dat ik beter een 10″ zou nemen voor krachtige snelle bassen zoals HC en Techno en een 12″ voor trage, diepe bassen zoals RnB, Pop, Rave, …
                  Ik kan ze moeilijk allebei steken, dan is het ook geen zicht :puke

Sorry voor de lastige/stomme vragen maar alles wat ik nu leer kan ik al niet meer verkeerd doen. :mrgreen:

Grtz Seth

Seth
                  Deelnemer

Heb al een goede site gevonden voor mijn vraag van Ohm :thumb

Zal even de link geven voor de mensen die net als ik de Hulk zijn in dit soort dingen
                    http://www.the12volt.com/caraudio/woofer_configurations.asp~Q~2~I~22″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Bovenaan die site kan je je aantal speakers en je impedance wijzigen ;)

Dus ik zou dan per woofer met een 2+2 Ohm zitten en dan met een monoblok vastzetten op 1 Ohm. Ga elke woofer apart aansluiten op een eigen versterker. Dit is het simpelste.

Dan denk ik dat ik het beste voor een Hifonics Brutus B3 BXi-3000D zou gaan om mijn woofer dan niet te beschadigen als ik die Hifonics Olympus Woofer OLM1612 zou nemen.

En van inch zou ik gewoon denken allebei: 2 van 10″ (2x500w RMS) en 1 van 12″ (1x1600w RMS) en ze #10″ – 12″ – 10″# inbouwen.
                    Hoop dat jullie nog volgen :wtf

Grtz Seth

HardcoreHell

10″ subs zijn idd het beste als je alleen maar Hardcore, Hardstyle en andere muziek met snelle basslijnen speelt.
                      15″ is juist weer lekker met RnB, Rap, Hip Hop e.d.

Ik zou voor 2x 12″ gaan, in een gesloten kist.
                      Dan kun je eigelijk vanalles spelen.

Je kunt voor de aansluiting ook kijken op http://www.12vhifi.nl
                      Hieronder ff een idee wat je zou kunnen doen.

Die 2 woofers geven dalijk samen 3200w rms @ 2ohm.
                      Dus je zult best wel eens naar een 50mm kabelset kunnen gaan kijken.
                      Extra accu achterin en een zwaardere dynamo erop.
                      Want ik denk dat je accu dat zo niet gaat trekken.

Je kunt ook kijken naar de volgende versterker:
                      http://www.hifonics.com/Hifonics_Colossus_Amplifiers.html
                      Deze geeft 1x 3200w @ 2ohm rms.

Seth
                      Deelnemer

AAH perfect!

Ja dan heb ik een totaal andere configuratie die ik ga nemen ;)

Woofer:

1x Olympus OLM1612
                          2x Hifonics – BX10D2

Versterker:

1x Brutus B3 BXi-3000D
                          1x Hifonics – BXi1500D

Condensator:

2x CAP HF2.2

Accukabel:

2x 50mm²

De Olympus 1612 woofer op de BXi-3000D versterker op 1Ohm aansluiten.
                        De BX10D2 woofers op de BXi1500D versterker op 2Ohm aansluiten.
                        En elke versterker uiteraard eerst aansluiten op de condensators.

Dit alles in een gesloten poort. Zo heb ik het genot van 2 10″ woofers en 1 12″ woofer. Dit moet toch ruim voldoende zijn! Ga ik een kleine 2500 Watt aan lawaai creëren.

Een 2e batterij komt er sowiso maar dit ga ik laten doen door iemand professioneel of iemand die er echt wel degelijk iets van kent want daar heb ik totaal geen kaas van gegeten. Wou eerst gewoon een 2e batterij nemen en dan de 2 positieve polen met elkaar verbinden maar dat kan mijn dynamo waarschijnlijk niet trekken dus dan laat ik het doen door iemand die het wel kent :D

Grtz Seth

josipbros

heb zelf ook een bandpass met 2 woovers van hifonics op 1500 rms. deze stuur ik met een monoblock van dragster aan ;) erg fijne zet dus zeker aanrader.

Silence
                          Deelnemer

ik raad je aan om een condensator weg te laten en voor een 2e accu te gaan is veel beter, maar waarom 2x 50mm 1 van voor naar achter is al genoeg en dan vanaf de 2e accu naar je versterker toe en vergeet vanvoor geen extra dikke massa te steken vanaf je accu naar je carroserie.

Seth
                            Deelnemer

ah zo :hmmz ja de 50mm² was puur voor de versterkers dat ik zeker dik genoeg ging.

Silence
                              Deelnemer

die 50mm is wel goed en vanaf je 2e accu kan je weer kabels naar je versterker doen.

Je kan het beste een accuklem pakken met een bout zodat je meerdere kabels erop kan zetten dmv een oogje aan je kabel te doen, deze moet je eerst goed vastklemmen en vervolgens solderen zodat hij niet meer los komt dan doe je er als laatse een krimpkous over heen zodat de boel er netjes uit ziet en niet bloot ligt en dus ook geen kortsluiting kan veroorzaken.

Let er wel op dat je vanaf je 2e accu alle plus kabels die je naar je versterker laat gaan, binnen 30cm van je accu afzekerd met de juiste zekering.

Seth
                                Deelnemer

Als ik mijn 1e accu met mijn 2e accu verbind in mijn koffer, is dat dan niet het beste dat ik die ook afzeker? En zo ja, met welke zekeringhoeveelheid?

Een accuklem was ik uiteraard al van plan omdat dit de meest geschikte en veiligste manier was. En het afzekeren is vanzelfsprekend hé ;) Dat heb ik ook gedaan met mijn huidige versterker.

Grtz Seth

Seth
                                  Deelnemer

Heb net met CaRadio aan de telefoon gehangen voor verdere uitleg van de producten.

Ze hebben mij afgeraden om 2 verschillende maten van woofers te gebruiken en raden voor een sedan echt wel een gepoorte kist aan en liefst 10″ voor de snelle strakke bassen.

Ook de Hifonics 1612 wordt niet gebruikt in een gesloten kist volgens de specificaties. Dus met andere woorden, kan ik helemaal opnieuw gaan beginnen configureren.

Dus begin ik te denken aan een dubbele woofer 10″ in kist die ik proper ga inbouwen zodat deze mooi in mijn koffer aanpast.

Heb er al 2 mooie gezien:
                                    – Ground Zero – GZTB-2300BR
                                    – Rockford fosgate – P3L-2×10

En dan voor bijhorende versterker:
                                    – Soundstream – D-Tower DTR 1.1400

Deze zijn wel “maar” 800 Watt RMS dus dat vindt ik wel een beetje minder. Maar ik denk wel dat dat al vrij hard zal gaan of niet?

Geef gerust je mening, commentaar of tips ;)

Grtz Seth

HardcoreHell

Grote van de subwoofer is persoonlijk te kiezen.
                                      Zij raden een 10″ aan, wat vooral goed is voor snelle bass rytmes.
                                      Een 12″ woofer is eigenlijk van alle markten thuis.
                                      Een gepoorte kist is niet zo’n gek idee, alleen gonst de bass langer door.

De subwoofers en versterker die je aangeeft, daarvan zal de versterker te zwak zijn tegenover de woofers.
                                      De Rockford woofer is 4ohm en 800w rms.
                                      De versterker geeft maar 450w @ 4ohm rms.

Dan zou je beter deze versterker kunnen nemen:
                                      Rockford Fosgate T1500-1bdCP
                                      Ground Zero Plutonium GZPA 1.4000D

Leg anders ff uit wat je budget ongeveer is, dan kunnen we een beeld vormen van wat mogelijk is.

Trouwens, hieronder ff wat merken waar ik goede ervaringen mee heb:
                                      Emphaser
                                      Ground Zero
                                      Rockford Fosfate
                                      JBL
                                      JL Audio
                                      Pioneer
                                      Radical Audio
                                      Audio System
                                      Audiobahn
                                      DLS

Seth
                                      Deelnemer

Ja dan heb ik een fout gemaakt, was totaal in de veronderstelling dat ie op 2 Ohm draaide. Nou dan weet ik het TOTAAL niet meer hoor.

Ik wil een configuratie waar ik zowel Hardcore bass als RnB bass goed mee wil kunnen voelen. Liefst 2 woofers (maar dit hoeft niet persé) met ongeveer toch een 1000 – 1600 Watt RMS (ongeveer 2x 500 – 800 Watt). Het mag zelfs een subwoofer in kist zijn, gepoort of gesloten maakt mij niet uit, zolang het maar goed klinkt.. De afwerking kan ik wel fixen. De Hifonics 1612 stak mijn ogen uit maar naar het schijnt dus geen aanrader.

Moet zeggen dat ik een Magnat BP-130 had en daar was ik op gebied van Hardcore heel verdrietig over. Op gebied van RnB (sommige bassen dan toch) weer heel tevreden.

Zeg maar ineens een goede headunit want mijn Medion is gesneuveld met het vallen. Hij macheert nog maar hij ziet er niet uit en zijn display doet nog nog maar amper.

Prijs mag rond de €2000 liggen voor woofer, versterker, bekabeling en condensator.

Nogmaals sorry, maar ben hier nogal een leek in.

Grtz Seth

turbosix
                                        Deelnemer

Ik zelf vindt het wattage niet zo belangrijk meer, het is meer een indicatie om een passen setje te maken.
                                          mijn aller eerste set was bijvoorbeeld een magnat 4 kanaals (800watt) en een gebrugde 2 kanaals(400watt) amp
                                          op 2x 12 inch subs (1000w) in een gepoorte kist.
                                          De set die ik daarna kocht van Soundstream was een 5 kanaals (4x60w + 1x300w) met 1 12inch sub (600w gesloten kist)
                                          het soundstream setje ging veel harder!
                                          na wat spul van Kicker wat ik niks aan vondt, ging ik voor audison en JL audio voor soundquality.

probeer op een zo laag mogelijke weerstand te spelen met je sub maar
                                          inderdaad een 10 inch gepoorte of een 12 inch gesloten kist.

De merken die Hardcorehell noemt zijn allemaal goed (alleen zou ik JBL wegstrepen)
                                          Emphaser heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
                                          Of probeer een Audiobahn AWIS of AWES serie te krijgen :D

Seth
                                          Deelnemer

Wat vinden jullie anders van MTX? Deze heb ik nog nooit horen spelen.

Woofer: RT12X2DV 500W RMS op 2 Omh
                                            Versterker: RT501 1x500WRMS op 2 Ohm maar wat de (14,4 Volt wil zeggen snap ik niet: condensator nodig?)

Ik moet wel eerlijk bekennen, ik ben vrij doof dus ik kan wel wat lawaai gebruiken :-D

Grtz Seth

turbosix
                                            Deelnemer

dat wil zeggen dat hij die 500watt RMS alleen haalt, als je accu spanning constant 14.4 volt bedraagt,
                                              dat haal je idd alleen met een condensator of extra accu…

Een vriend van me heeft 4 12inch MTX woofers, moet zeggen, het speelt mooi maar ik ben er niet kapot van (maar dat kan ook aan de constructie liggen).
                                              wat je ook koopt voor merk, het belangrijkste is de inbouw en de kabels.

Koop alleen geen kijkshopspul ofzo want “een drol kun je niet polijsten” :D

Seth
                                              Deelnemer

:thumb

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.