Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welk merk distributieset?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2011 om 08:51 #17227722
Je hebt meerdere merken distributiesets, contitech, bosch of skf.
Is er verschil in kwaliteit? Of maakt het niks uit?
Contitech is vaak het goedkoopste.
3 oktober 2011 om 10:12 #17750037Ik lees graag even mee, abonnementje genomen.
3 oktober 2011 om 10:17 #17750038maakt volgens mij niks uit welk set
kocht ooit een contitech set voor v6 en daar zatten lagers in de span rollen van skf
contitech was alleen de riem3 oktober 2011 om 10:49 #17750039Skf en Gates heb monteer iik alleen…..en ik weet dat Gates niet moeilijk is wat betrefd garantie.
Mocht je motor stuk lopen door een gaar lager uit hun set dan betalen hun de nieuwe motor.
Heb het 2 keer mee mogen maken. Ging wel een aantal maanden overheen vanwege technisch onderzoek en alles. Maar de reviciemotoren waren iig vergoed.10 maart 2014 om 08:06 #17750040als je het twee keer mee maakt?? dan weet je toch dat je die twee merken niet moet hebben…?? gates en skf . dit verhaal klopt van geen kant…….. skf en gates. zijn een van de beste fabrikanten. van de wereld . dat je een nieuwe motor krijgt ik heb het nog nooit gelezen ?? maar dat je dat twee keer mee maakt ??????? tja
10 maart 2014 om 08:33 #17750041Mijn ervaringen met “Flennor” zijn goed, certified TecDoc merk, zowel de waterpompen, riemen, lagers voelen degelijk aan en ook nog na 25.000km gebruik voelen ze prima aan.
10 maart 2014 om 08:51 #17750042@co heesbeen wrote:
als je het twee keer mee maakt?? dan weet je toch dat je die twee merken niet moet hebben…?? gates en skf . dit verhaal klopt van geen kant…….. skf en gates. zijn een van de beste fabrikanten. van de wereld . dat je een nieuwe motor krijgt ik heb het nog nooit gelezen ?? maar dat je dat twee keer mee maakt ??????? tja
Dat hij het twee keer heeft meegemaakt, daarmee bedoelt hij waarschijnlijk dat het twee keer is gebeurd in het bedrijf waar hij als monteur werkt. Een beetje bedrijf monteert wekelijks meerdere riemen. Als je kijkt naar op jaarbasis hoeveel riemen dat zijn… En zeg dat je al 10 jaar die riemen monteert, dan geloof ik best dat er ooit 2 keer een slechte tussen heeft gezeten.
Je moet natuurlijk wel kijken naar wie er reageert, voordat je zo’n reactie gaat plaatsen. Als je als consument 2x een gebroken riem heb gehad van een bepaald merk, dan zou ik inderdaad never nooit meer een riem van dat merk kopen. Als consument koop je in principe maar 2 riemen in 8 jaar. Maar een garagebedrijf ziet per week 10 riemen voorbij komen. Er kan altijd een productiefout in zitten en dan geloof ik best dat Gates dan een vergoeding geeft voor een gereviseerde motor.
10 maart 2014 om 09:33 #17750043sorry ik las iets over skf lagers en gates snaar ? dus dacht ik aan de motor snaar.. en niet aan de snaar van de dinamo .. van daar twee keer… reactie.. nieuwe motor . maar twee nieuwe dinamo snaren dat is heel wat anders … en goedkoper
10 maart 2014 om 10:05 #17750044Volgens mij heb je niks van mijn bovenstaande bericht begrepen. Het gaat hier ook om de motorsnaar (distributieriem). Jij zal het waarschijnlijk vanuit het oogpunt bekijken als klant. Iemand die 1x per 8 jaar zijn riem laat vervangen. Maar probeer het eens uit het oogpunt van een bedrijf te bekijken.
Mijn punt is dat geen enkele fabrikant perfect is. Als je al 10 jaar lang 10 riemen per week monteert, dat zijn grofweg 5000 riemen, dan kan het best voorkomen dat daar 2 riemen tussen hebben gezeten met een productiefout.
Dat zul je bij ieder merk tegenkomen. Als dat inderdaad komt door een productiefout van Gates, dan geloof ik meteen dat zij zorgen voor een vergoeding voor een nieuwe motor.
10 maart 2014 om 11:22 #177500452 keer meegemaakt. ..1 op het werk de ander was van een klasgenoot. Ook monteur.
Het was een gates set met een gare rol. Had nooit moeten kunnen in zon korte tijd
10 maart 2014 om 11:30 #17750046monteer het vaakst gates. maar gewoon omdat de onderdelenleverancier het heeft liggen.
contitech is ook goed, namelijk eerste montage op veel Duitse merken.
skf is gates alleen in een andere verpakking.10 maart 2014 om 21:26 #17750047@ arjontje: een SKF of Gates set scheelt soms ook maar 5 of 10 euro. Ik monteer vaak SKF. Bevalt prima.
11 maart 2014 om 15:52 #17750048@Fearless wrote:
2 keer meegemaakt. ..1 op het werk de ander was van een klasgenoot. Ook monteur.
Het was een gates set met een gare rol. Had nooit moeten kunnen in zon korte tijd
zelf vorig jaar een kapotte spanrol (skf spanner) na een jaar bij een gates set.
een keer bij een febi set na het starten opeens de spanner kapot (ina spanrol) en nee die was goed gespannen :jerry11 maart 2014 om 20:02 #17750049Motor stuk gelopen dan?
Hoe hebben ze het opgelost?Gates heeft dat destijds netjes opgelost.
11 maart 2014 om 20:58 #17750050Ik heb dat ooit gehad met een wagen, na 1,5 jaar knapte de Gates riem, was erop gezet met behulp van eerste monteur. Moest hem spannen met de waterpomp, en de spanning was goed. Helaas deed brezan niet zo makkelijk….
11 maart 2014 om 22:11 #17750051Hiervoor heeft Gates een riemspannings meter.gebruik je die niet hoef je ook niet te verwachten dat ze je helpen met garantie.
Als dit bij een bedrijf gebeurt sturen ze iemand langs om alles te bekijken en er worden delen mee genomen voor onderzoek. Het duurt lang maar als de fout bij hun ligt dan betalen ze dus wel netjes een andere motor12 maart 2014 om 07:21 #17750052@Fearless wrote:
Motor stuk gelopen dan?
Hoe hebben ze het opgelost?Gates heeft dat destijds netjes opgelost.
nee niks kapot gelopen gelukkig. waren er op tijd bij.
Alles is via de onderdelen leverancier gegaan.
niks meer van gehoord. maar de nieuwe set hebben we gecrediteerd gekregen.En die bij het starten kapot ging, hadden we gelijk een gratis nieuwe spanrol gekregen.
ook hier bij is het allemaal via de onderdelen leverancier gegaan.12 maart 2014 om 11:30 #17750053Bij ons ook…via de vertegenwoordiger…en hij regelde het met de importeur en fabrikant. ..
Kastje-muur verhaal. Duurt lang maar toch wel geregeld12 maart 2014 om 23:00 #17750054Gates en SKF riemen van de SKF sets zijn ook van Gates
Flennor setjes zijn ook prima trouwens.
Wel een of ander goedkoop setje gemonteerd welke geleverd werd door de eigenaar van de auto, met SKF spanner en INA loopwieltjes (V6), de INA loopwieltjes BIJDE na 2 dagen naar de @%&$*! (Heel veel mazzel gehad, enkel 2 tandjes van tijd, geen schade / bijde wieltjes lagen scheef, Lagers zelf kapot)
toen maar een SKF set erop.
Willem
13 maart 2014 om 07:37 #17750055@wim-v6 wrote:
Gates en SKF riemen van de SKF sets zijn ook van Gates
Flennor setjes zijn ook prima trouwens.
Wel een of ander goedkoop setje gemonteerd welke geleverd werd door de eigenaar van de auto, met SKF spanner en INA loopwieltjes (V6), de INA loopwieltjes BIJDE na 2 dagen naar de @%&$*! (Heel veel mazzel gehad, enkel 2 tandjes van tijd, geen schade / bijde wieltjes lagen scheef, Lagers zelf kapot)
toen maar een SKF set erop.
Willem
hmm sta ik wel van te kijken van de ina/fag lagers.
is toch geen rotzooi. is namelijk ook eerste montage bij contitech.14 maart 2014 om 16:57 #17750056Ik kende herl het merk toen niey eens.
Ook met contitech deze problemen al gehad.
Lagertjes hoorbasr na 20.000 a 30.000km.Alle opels die ik weet zijn overigens standaard met skf afgeleverd.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
14 maart 2014 om 18:44 #17750057@wim-v6 wrote:
Ik kende herl het merk toen niey eens.
Ook met contitech deze problemen al gehad.
Lagertjes hoorbasr na 20.000 a 30.000km.Alle opels die ik weet zijn overigens standaard met skf afgeleverd.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
De Opel 2,2 die in de omega lag was origineel contitech riem. Het continentaal logo stond namelijk op die riem. Wat een origineel gm setje was.
Lagers waren ook ina/fag lagers.Volkswagen gebruikt van alles en nog wat maar ook veel contitech maar ook de redelijk onbekend merk dayco riemen.
Voor de Jappen pak ik altijd nipparts/kavo. Daar zitten namelijk altijd de Mitsuboshi riemen in. Wat vaak bij Jappen eerste montage is.
14 maart 2014 om 20:25 #17750058Toch wel vreemd dat ivm alle x20xev en x18xe die ik heb gehad allemaal met skf lagers waren.
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
15 maart 2014 om 10:48 #17750059Verandering in aan besteding denk ik dan. Anders weet ik het ook niet ;)
18 maart 2014 om 16:09 #17750060ok even een abbo, ben ik october aan de beurt met m’n Z20LEL. Maar alvast aan t sparen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.