welk merk banden

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila welk merk banden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Anoniem

Ik moet binnenkort 4 nieuwe zomerbanden kopen.
      Welk merk bevalt voor de Meriva goed?
      Voorlopig denk ik aan : hankook Ventus Prime of Dunlop Sport Blue respons.
      Graag rijervaring, ook verbruik.

bart-gsi
      Deelnemer

ik heb een hele goede ervaring met hankook banden ( zomer banden)
        zowel in regen en gewoon droog weer kan ik er prima mee van zn plek komen en stoppen en geeft voldoende grip in bochten met mn 1400 kg wagengewicht
        in de winter rijdt ik er ook mee.. doet het goed maar in de winter zoals met elk ander merk band moet je je rijstijl wel aanpassen aan het weer.. maar verder prima te doen..
        ik heb ze nieuw gekocht en na 3 jaar best ruig met de banden om gegaan qua rijden ( zelfs op circuit park zandvoort een paar rondjes gereden) zitten de banden nu pas aan hun adviespunt qua profieldiepte en heb er 30 a 35.000 km mee gereden
        ik heb de hankook ventus prime 2 onder m`n vectra

Chris88
        Deelnemer

Iedereen zal anders adviseren en het blijft een persoonlijke keuze.

ik zweer al jaren met goodyears voor zowel de winter als zomer banden. (Astra J 1.6T) (sportieve tijstijl)

Hankook op onze kia gehad. Prima banden bij droog weer maar veel tekortkoming bij nat weer.

banden zijn wel veiligheid, bespaar hier niet op. Die tientjes die je extra voor een (betere) band neergelegd ben je snel weer vergeten. Kijk voor jezelf ook wat voor rijstijl je hebt.

bart-gsi
          Deelnemer

Anders ga voor de fabriek geleverde band van michelin… Is de zelfde als je reservewiel.. (Als je een reservewiel hebt)

Vinci
            Deelnemer

Iets waar mensen vrij weinig naar kijken is gewicht, een Dunlop Sportmaxx RT is bijvoorbeeld zo anderhalf kilo per band lichter op een 205/55R16 band dan een Goodyear Eagle F1 Asy. Dat doet wat met je response van je onderstel en aandrijving. De Dunlop slijt alleen wel weer als een beer.

Ik rij misschien net 5000-6000km per jaar, dus ik ben toch voor de Dunlop gegaan, want ze worden bij mij eerder oud dan dat ze verslijten.

Op http://www.tyrereviews.co.uk kun je diverse tests en recensies vinden trouwens.

Belangrijkste is voor je zelf na te gaan wat voor eigenschappen je zoekt en daarop te focussen. Wil je ze slijtvast of stil bijvoorbeeld, of met veel grip bij nat weer, en natuurlijk de prijs…

Mijn advies is, koop ze niet te goedkoop, het contact met de weg is dé meest belangrijke eigenschap die een auto heeft, en dat maakt banden zo ongeveer wel het belangrijkste onderdeel van je hele auto.

Kijk zeker ook eens naar ons landelijke trots Vredestein, die bieden voor een heel aantrekkelijke prijs banden met zeer hoogwaardige materialen (aramide) en afwerking!

Anoniem

Dank voor de reacties. Het gaat me inderdaad niet om de goedkoopste band!
                Na een 30 jaar oude rijden heb ik daar aardig ervaring mee opgedaan.
                De laatste was jaren geleden onder een gekochte Octavia general banden.
                Zo snel mogelijk vervangen!!!!
                Maar ook dat onder bv een Citroen zowel Michelin als Nokia een prettige band was.
                Onder een zware C5 vond ik de ES wat te zachte wangen hebben. Vredestein beviel beter.
                Van Dunlop las ik al meer over snelle slijtage.
                Van Hankook las ik dat er een vrij hard loopvlak is.
                Heeft dat bv effect op rijden op straatklinkers?
                Ik zoek een comfortabele band onder de Meriva.
                Onder de vorige auto, golf 6 TDI zaten Michellins.
                Die heb ik na 1 jaar vervangen door Continental.
                Reden onder een Golf lekkerder.
                Zoek dus nu een comfortabele band.
                Er zaten Bridgestone Turanza onder bij de aanschaf, nu winterbanden.
                De Bridgestone vond ik lawaaierig en wat stoterig.

Vinci
                Deelnemer

Michelin Primacy, altijd goed. En de Goodyear Eagle is soms ook fijn comfortabel, door de hardere wang aan een kant kan de vering wel erg soft worden en het geheel zwaarder gaan sturen. Vredestein Sportrac 5 schijnt ook veelal goed te bevallen.

RoyK
                  Deelnemer

Zelf heb ik onder diverse auto’s allerlei verschillende merken banden gereden, ook de Hankook, deze zijn mij onder alle weersomstandigheden zeer goed bevallen. Als de banden onder mijn Astra vervangen moeten worden zal ik zeker overwegen om Hankooks te nemen.

Anoniem

Gekozen voor de Dunlop.
                      Vooral vanwege het geluid dat de 91v hankook meer schijnt te geven.
                      Banden gekocht op internet en bij mijn favoriete garage laten bezorgen.

Vinci
                      Deelnemer

Hier een vergelijkje van de reviews voor Hankook en Dunlop, denk van beide merken hun best gewaardeerde banden met het hoogste review aantal (is sowieso heel hoog door het internationale karakter van de Engelse taal)

[img]http://i.imgur.com/epFpxfz.jpg[/img]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.