welk mechanisme komt hier op

Forumindex Forums Modellen Ascona welk mechanisme komt hier op

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    bluethunder

beste mensen wat voor mechanisme komt hier op van de gaskabel???(zie in ronde rode cirkel) het betreft een varajet 2 carbarateur.wil mijne ouwde varajet vervangen omdat ie problemen heeft maar heb een ander meganisme erop zitten terwijl de rest alles precies hetzelfde is.de auto waar ie op komt is een ascona c 1.6sh van 1983

edit: uit de carter ontluchting slang wat tussen het kleppen deksel en luchtfilter zit komt water uit als ik hem los haal.dit is niet de eerste keer dat ik dit ontdekte,had namelijk de olie en olie filter zo’n kleine 1000km geleden vervangen(2 maanden terug) maar schijnbaar is het nog niet weg.iemand een idee hoe dit komt??? en is er iets aan te doen?

Manta-aero
      Deelnemer

Volgens mij heeft dat met je automatische choke te maken, daar mist trouwens een onderdeel van. Achter die ronde ring (met 3 bevestigingsboutjes) hoort een zwart huisje, zoals hier:

Of die van jou zou een handmatige choke hebben, maar dat heb ik volgens mij nog nooit gezien bij een varajet 2.

bluethunder

die heb ik er zelf afgehaald mij gaat het puur om het mechanisme om de gaskabel erop te zetten.zoals ik extra aangegeven heb doormiddel van een rode cirkel.dus weet iemand welk mechanisme erop komt aangezien mijne anders is

bluethunder

niemand een idee??? wil hem graag inbouwen

Small Sexy
            Deelnemer

@bluethunder wrote:

edit: uit de carter ontluchting slang wat tussen het kleppen deksel en luchtfilter zit komt water uit als ik hem los haal.dit is niet de eerste keer dat ik dit ontdekte,had namelijk de olie en olie filter zo’n kleine 1000km geleden vervangen(2 maanden terug) maar schijnbaar is het nog niet weg.iemand een idee hoe dit komt??? en is er iets aan te doen?

Heb helaas geen antwoord op je andere vraag. Maar het ”probleem” lijkt je carterontluchting te zijn. Deze zuigt de carterdampen af, en verbrand deze in de motor. Bij kortstondig gebruik van de auto komt het vaak voor dat deze dampen veel vocht bevatten, welke zich afzetten in de slang of kleppendeksel/luchtfilter. Op de loop van de duur vormt zich hier een soort van slugde, wat lijkt op caramelachtige saus. Dit is in feite olie vermengd met water.

Vaak is dit probleem op te lossen door een flink stuk te rijden. Als dit probleem zich voort blijft doet zou het kunnen zijn dat er een te hoge carterdruk is, of koelvloeistof bij de olie terecht komt.

Sjupke`

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.