welk deel is dit?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum welk deel is dit?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    tommyboy82
    Deelnemer

Hallo,

M’n auto houd de laatste tijd hard in, moet veel gas geven voor hij echt op gang komt (veel meer dan vroeger), en aan het stoplicht als ik wat lang blijf staan dan ruik ik de uitlaatgassen van m’n dieseltje in de auto :( Op m’n laatste keuring had ik al wel een melding gekregen dat de uitlaat lek was maar dat hij er door mocht …. Maar sindsdien is het alleen maar erger … Net eens onder de auto gekropen en blijkbaar is het vanvoor … Ik heb een foto gevonden (is niet van mij maar danje kan zien welk ik bedoel)

Bij mij is ie niet afgebroken ofzo, alleen vooraan komt die bescherming er rond los, en als ik er met wat zeepsop op spuit en gas geef dan zie je duidelijk dat het lek is. Hoe noemt dit deel? Is dit een kostelijk onderdeel en eventueel makkelijk zelf te plaatsen?

Mvg Tommy

Engee
      Deelnemer

Is het flexibele deel van de voorpijp. Dit is er bv 1 zonder kat:
        http://www.mijnautoonderdelen.nl/uitlaatpijp-walker-08965.html

Je zou er eventueel ook een universeel flexibel deel tussen kunnen lassen.

tommyboy82
        Deelnemer

oei, precies iets kostelijk …. En ik lees veel dingen over die katalisator, waar zit die dan?

bart-gsi
          Deelnemer

@tommyboy82 wrote:

oei, precies iets kostelijk …. En ik lees veel dingen over die katalisator, waar zit die dan?

ik was bij een goede doe het zelf-er 40 euro kwijt om een nieuw flexstuk ertussen te lassen als de cat nog goed is.. dus valt mee.. is alleen even zoeken waar het, het goedkoopste is.. was voor mij nog altijd goedkoper dan 250 euro voor een nieuwe cat+voorpijp..

maar van dat flexstuk ben je niet de enige die er mee zit.. zijn er meer maar is door een nieuw flexstuk makkelijk op te lossen

Engee
            Deelnemer

Ja idd. Je kunt er ook een universeel felxstuk tussen zetten. De huidige er tussenuit slijpen de de nieuwe er tussen. Zijn ook te vinden met klemmen zodat je niet hoeft te lassen. Scheelt aanzienlijk in de kosten.

De kat zit bij de foto bv aan de rechterkant. Daar zie je net het eerste stukje van de kat.

tommyboy82
              Deelnemer

met klemmen, dan gaat dat toch nooit 100% dicht zijn? Of vergis ik me?

MarkVectra93
                Deelnemer

@tommyboy82 wrote:

met klemmen, dan gaat dat toch nooit 100% dicht zijn? Of vergis ik me?

uitlaatkit is de oplossing :thumb

arjontje
                  Deelnemer

Je krijgt hem met klemmen ook dicht. Je schuift een deel van het flexibel stuk over de uitlaatpijp heen. Klem er om en dan zit het lucht dicht. Evt met uitlaat pasta(geen gungum)insmeren voor dat je hem monteert.

maar zit er direct een bocht na het flexibel deel, dan kan je de klem variant niet gebruiken. Dat gaat niet passen dan.

Mooiste oplossing is een nieuw flexdeel er tussen lassen.

tommyboy82
                    Deelnemer

er zit idd net na het flexibele deel een bochtje …

tommyboy82
                      Deelnemer

Na wat zoekwerk kom ik dit tegen ….

http://auto-uitlaat.be/uitlaat-voorpijp-voor-opel-vectra-c-1-9-cdti-turbo-diesel-hatchback-sedan-23673.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Is dit wel een goede? Op die foto zit het flexibele deel meer vooraan dan bij de originele :S of maakt dit niet uit waar die juist zit? 60€ voor dat hele deel is wel niet veel in vergelijking met andere ….

MarkVectra93
                        Deelnemer

bij die pijp zit er achteraan een flens die je op jouw voorpijp niet hebt zitten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.