Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wel of geen aux
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2013 om 08:33 #17262931
Zoonlief heeft een GTC uit 2005 gekocht. Uiteraard wil hij muziek vanaf zijn iPhone muziek gaan streamen en handfree telefoneren. In deze auto zit een cd30 mp3 audiosysteem. Ik heb al veel gelezen over mogelijkheden om via de aux uitgang dit te realiseren. Ik lees ook veel over het wel dan niet beschikbaar zijn van een aux uitgang op dit type radio. Wet iemand hoe ik kan zien of er idd zo’n uitgang aanwezig is?
Als dit zo is willen we dit aanschaffen, iemand daar ervaring mee.
http://www.carinterface.nl/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2013 om 10:49 #18203254Die module werkt alleen als er een aux beschikbaar is op de radio.
Normaliter zit er alleen een aux op de radio’s die in / na 2007 zijn gemaakt en niet op de eerste modellen.
Je zou de dealer de aux optie kunnen laten activeren, hoor je dan bij het kiezen van de aux ” klikjes” dan is de radio voorbereid.29 december 2013 om 11:13 #18203255@Juffer1 wrote:
Die module werkt alleen als er een aux beschikbaar is op de radio.
Normaliter zit er alleen een aux op de radio’s die in / na 2007 zijn gemaakt en niet op de eerste modellen.
Je zou de dealer de aux optie kunnen laten activeren, hoor je dan bij het kiezen van de aux ” klikjes” dan is de radio voorbereid.Kunnen ze hem software matig activeren? Hij haalt hem donderdag op en dan wordt hij APK gekeurd. Mss willen ze dit meteen doen, enig idee wat zoiets kost?
29 december 2013 om 11:44 #18203256Je kan het wel laten actieveren bij de dealer echter is je toestel niet voorbereid, je dient dan een toestel te zoeken vanaf 10-2007 zoals hier boven al beschreven. Anders werkt het niet.
Er zijn wel een aantal universele oplossing en wel;Dension ice link fm module, klinkt super goed echter met aux kabel of i phone / pod kabel.
Nav inc heeft een module deze werkt ook op je stuur wiel, wel wat duurder.
Parrot mki serie, kun je bellen en streamen met een unica stuurwielmodule werkt alles via het stuur.
Gr patrick
29 december 2013 om 13:48 #18203257Al vast dank voor het meedenken, even kijken of ik het nu nog allemaal begrijp. De kans dat op deze radio 2005 aux zit is dus klein. Met zo’n module van bijvoorbeeld creëer je dus een aux?? door hem aan te sluiten op de stekker die in de cd30 mp3 gaat (achterkant)
29 december 2013 om 14:32 #18203258De Dension FM maakt een radio zender aan waar je met de radio op af moet stemmen.
Je sluit je Ipod/Iphone dan via USB aan op die module en kan dan via je toestel (Iphone/Ipod) nummers kiezen die via die radio zender worden afgespeeld.Niet echt ideaal, bij het in de hand hebben van een Ipod/Iphone riskeer je nog steeds een bekeuring.
Linkje : http://www.navishop.nl/dension-ilf6cr91-ice-link-one-met-pins-cradle-p-9603.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2013 om 14:42 #18203259@Juffer1 wrote:
De Dension FM maakt een radio zender aan waar je met de radio op af moet stemmen.
Je sluit je Ipod/Iphone dan via USB aan op die module en kan dan via je toestel (Iphone/Ipod) nummers kiezen die via die radio zender worden afgespeeld.Niet echt ideaal, bij het in de hand hebben van een Ipod/Iphone riskeer je nog steeds een bekeuring.
Linkje : http://www.navishop.nl/dension-ilf6cr91-ice-link-one-met-pins-cradle-p-9603.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Helder verhaal, heb het nu helemaal door, idd geen ideale oplossing voor toch € 100,00 :hmmz
Deze gaat dus niet werken? http://www.navishop.nl/dension-gw33oc1-gateway-300-opel-canbus-cd30-mp3dvd100-p-9581.html” onclick=”window.open(this.href);return false; of deze http://www.carinterface.nl/opel” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 december 2013 om 17:44 #18203260Naar mijn mening kan je dan beter een andere radio erin doen als je met iphone muziek wil afspelen want ik denk niet dat het goed zal werken via een aux uitgang en op de radios die tegenwoordig te koop zijn zit vaak een aparte uitgang voor iphone.
29 december 2013 om 19:03 #18203261Die eerste optie (Dension) werkt als een wisselaar, een optie die op geen enkele fabrieksradio zit.
De tweede optie werkt alleen als je een aux-in hebt en ook die zit niet op de eerste model radio’s.Wat Silence terecht aangeeft : snelste weg is een dubbel din radio erin zetten.
30 december 2013 om 08:04 #18203262Dension en nav inc werken beide over de antenne aansluiting.
Dus geen af fabriek aux nodig of wisselaar aansluiting.
De kwaliteit van het geluid is gelijk aan een wisselaar! Dat is iets heel anders!
Origineel affabriek heb je een jack plug aan sluiting zitten en dat krijg je bij de dension ook dus die optie is gelijk aan die van af fabriek, alleen het geluidskwaliteit is vele maal beter van dension. Bouw regelmatig die dingen in dus weet hoe ze werken.30 december 2013 om 17:21 #18203263denk dat het dan toch maar een nieuwe 2 din radio/nav/carkit wordt of mss dit: http://www.bol.com/nl/p/parrot-mki9000-music-carkit/9005000006417963/#product_specifications” onclick=”window.open(this.href);return false; iemand ervaring met inbouwen?
30 december 2013 om 18:59 #18203253Jij hebt het over een andere Dension module dan TS heeft.
@Patje gts wrote:
Origineel affabriek heb je een jack plug aan sluiting zitten en dat krijg je bij de dension ook dus die optie is gelijk aan die van af fabriek
Dat moet je toch even uitleggen / toelichten, want nu komt het over alsof iedere Astra H een jack plug aansluiting zou hebben ?
30 december 2013 om 19:30 #18203264Ik had het over de dension ice link fm module.
Er is ook een desion gateway module deze werkt alleen met een aux aansluiting.Wat betreft de inbouw van een parrot; niet erg moeilijk. Koppeladapter kopen en plug en play. Wel dien je de geschakelde voeding te trekken, deze zit bij de astra h o.a bij het contactslot de zwarte draad, wel altijd even meten.
Deze moet je ook trekken als je een universele dubbel din er in zet.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Gr patrick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.