Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wel, of geen airco in astra G cabriolet >>> gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2009 om 17:34 #17211300
ik ben al een tijdje op mijn dooie gemakje een speurtocht aan het houden naar Astra G Cabrio modellen. Uitvoeringen, kleuren, motor, daar heb ik mijn meningen wel over, daar dus geen vragen over. Echter wel hierom:
wel of geen airco in een cabrio
De prijsklasse waar ik in zoek met de eisen die ik heb mbt motorisering/kleur blijft er al weinig keuze over. Nou staan er een paar te koop mét, en een paar zónder airco. De keuze is ongeveer 50:50 en nu eindelijk ook 1 bij mij in de buurt met mijn wensen
Juiste kleur, motor, opties, maarja, geen airco?
Ik zelf geef niks om de airco. Ik heb het nu ook in mijn auto en gebruik het maar zeer sporadisch. Ik rij veel korte stukjes waardoor de airco weinig zin heeft. Daarnaast stinkt mijn airco ook, maar dat is te weinig aan omdat ik hem weinig gebruik. Ook kost de airco zeer veel vermogen van mijn huidige auto, en ook brandstof. in de stad tot wel 20% meer! Op de snelweg en zo valt het nog wel mee, maar daar ben ik weinig te vinden.
Ook zie ik dat de airco nog wel eens de geest geeft , en reparatie al snel in de papieren loopt (als iets op een auto zit, moet het ook werken)
Al met al redenen genoeg voor mij dat ik het niet erg vind als er geen airco op zit. Voor mij is het alleen handige voor als ik een keer een flinke rit maak en het is écht heet 30+ graden en in de winter als de ramen beslaan.
Maar als ik puur uit economisch ookpunt kijk. Bij een ‘gewone’ astra in die bouwjaren zou airco absoluut een must zijn. In die jaren moet een gewone auto gewoon airco hebben anders kom je er later aan de straatstenen niet meer van af bij een normale middenklasser. Maar bij een cabrio?
Logisch dat die straks minder waard is dan eentje mét airco, maargoed, daar heb ik nu ook het prijsvoordeel mee. Geen dure reparatie’s eventueel
In hoeverre denken jullie dat de airco op een middenklasser cabriolet meerwaarde biedt, zeker bij verkoop later. Bij hedendaagse cabrio’s is het heel normaal, maar ik praat over een Astra cabriolet uit 2001 / 2002 (type G)
bedankt alvast voor jullie meningen, svp niet alleen jullie persoonlijke meningen, ik weet dat voor een aantal mensen airco een must hebben, maar ook de mening over de restwaarde van een auto met of zonder airco later bij verkoop.
:wors
en een paar andere vraagjes;
zijn alle astra G cabrio modellen voorzien van een boordcomputer ?
en zijn alle astra G 2.2 cabrio modellen standaard voorzien van ESP ?
En er zit een normale orginele opel radio in, CDR500 is dat geloof is. Is het mogelijk om hier een luxere (orginele!) opel radio in te zetten? met bv een cd wisselaar?10 augustus 2009 om 17:41 #17510026Hoi ,
Persoonlijk zou ik wel een airco nemen in een cabrio , STEL als je eens een heel stuk moet rijden en je wilt dat dicht doen bij warm weer dan is een airco wel lekker (maar verder denk ik dat ik het ook weinig zou gebruiken)
dus astra G cabrio met jouw specs en zonder airco DOEN!Een tweetal antwoorden op je vragen:
Niet iedere opel astra G cabrio heeft een MID (boardcomputer)
en de CDR500 was ook een optie.Gr
Stefan.10 augustus 2009 om 18:01 #17510027als je een heel stuk moet rijden en het is érg warm, dan is het zeker lekker. En vooral in de winter met beslaan van de ramen.
In mijn huidige auto is dat maar een hele enkele keer voorgekomen omdat ik maar zelden een lang stuk rij met mijn prive auto, daarnaast is het hier in nederland ook zelden warmer dan 30 graden :)
Niet iedere opel astra G cabrio heeft een MID (boardcomputer)
daar was ik al bang voor, dat is wel een must eigenlijk. Ik ga er toch wel een beetje van uit dat de 2.2 uitvoeringen dat toch wel standaard hebben. Maar daar ga ik dan zeker op letten.
en de CDR500 was ook een optie.
liefst had ik de orginele navigatie, maar heb helaas ook een budget :vertag
maar is het wel mogelijk om er naderhand een luxere orginele opel radio in te bouwen? in ieder geval met de orginele cd wisserlaar etc.10 augustus 2009 om 18:31 #17510028en de CDR500 was ook een optie.
liefst had ik de orginele navigatie, maar heb helaas ook een budget :vertag
maar is het wel mogelijk om er naderhand een luxere orginele opel radio in te bouwen? in ieder geval met de orginele cd wisserlaar etc.[/quote]
Het is altijd mogelijk om een originele radio met cd wisselaar in te bouwen.
Bijv: CCR600 met CDC2 of CCR600 met CDC3.11 augustus 2009 om 06:51 #17510029dat scheelt dan weer :thumbup
tjah, nu nog kiezen… De astra die ik zie die hier staat voor een mooie prijs in perfecte uitvoering heeft geen airco
16 augustus 2009 om 08:59 #17510030oke, astra gekocht onder voorbehoud, maar een ander exemplaar mét airco :wors
(en een hele bult andere luxe)Ben alleen vergeten te vragen welke radio er nou in zit bij dit exemplaar :sleeping kan het van de foto’s niet opmaken en heb de auto nog niet in het echt gezien.
16 augustus 2009 om 10:10 #17510031top man,toch met airco genomen ? prima keuze !! met of zonder maakt voor de restwaarde niet zo heel veel uit… maar je kan er nu zelf wel gebruik van maken
16 augustus 2009 om 12:37 #17510032gefeliciteerd ! met de aankoop ,
Er is een hele leuke club namelijk de Astra Tuning Club king:
misschien leuk om lid te worden ?http://destampertjes.net/atc/phpBB2/
Nu nog gauw de calibra verkopen…..
Gr
Stefan .P.s
als je hem hebt :kewlpics:kewlpics he ;)16 augustus 2009 om 12:55 #17510033Eventjes commentaar op de cdwisselaar van opel… ik vind deze persoonlijk nog al brak…
mijn ouders hebben een Zafira A(2de versie) met CDR600 + CDwisselaar
wij wonen op het platteland in frankrijk, vergeet het maar om daar naar een cd’tje te luisteren… bij de minste hobbel in de weg schokt het geluid eventjes.16 augustus 2009 om 13:26 #17510034gefeliciteerd ! met de aankoop ,
Er is een hele leuke club namelijk de Astra Tuning Club
misschien leuk om lid te worden ?ik heb hem nog niet zeker gekocht hoor, moet hem nog eerst in het echt zien.
daarnaast moet er nog wel het een en ander aan laten gebeuren, zoals de koppakking. Ik heb zelf 2 linkerhanden dus moet dit laten doen in de vrije uurtjes bij de garage zodat het wat goedkoper is :P
Ik ga eerst op vakantie, kom over 3 weken pas terug, dan ga ik kijken (mis de auto er nog staat), dan moet hij nog naar nederland getransporteerd worden. (staat hier heel ver vandaan), en gemaakt worden, dus het duurt nog zeker 2 maand mocht ik hem helemaal klaar hebben. Maar dat is geen ramp, het is mijn 2e auto, voor er bij dus heb hem niet per se nodig.
Ik ben zelf overigens helemaal niet zo van de tuning, paar mooie velgen en wat leuke (orginele of irmscher) accessoires vind ik wel mooi, maar geen dikke spoilers en dat soort dingen. ;)
eerst maar eens kijken of het door gaat met de astra…
Eventjes commentaar op de cdwisselaar van opel… ik vind deze persoonlijk nog al brak…
mijn ouders hebben een Zafira A(2de versie) met CDR600 + CDwisselaar
wij wonen op het platteland in frankrijk, vergeet het maar om daar naar een cd’tje te luisteren… bij de minste hobbel in de weg schokt het geluid eventjes.hmm, als alternatief kan ik een parrot bluetooth handfree inbouwen wat mijn broer ook heeft in de astra, en dan wel 1 met de mogelijkheid om een USB-stick aan te sluiten. die heeft hij in de dashboard kastje liggen en dit werkt perfect. En zo heb je 16 GB ter beschikken en nooit last van schokken en wel op de orginele radio.
Even een heel specifiek vraagje, ik ben vergeten te vragen welke radio er nu in zit, wel een orginele Opel radio CD-speler wat ik weet met stuurbediening, maar wel type weet ik niet en heb daar ook geen duidelijke foto van.
Nou zit er op de astra die ik gezien heb achterop een antennetje,
zie hier een voorbeeldfoto, achter de hoofdsteunen zo’n klein haaienvinnetje:
deze heeft dat niet, de meeste astra’s overigens niet
zou dat kunnen betekenen dat er navi op zit maar dat de eigenaar dat niet heeft vermeld? :hmmz
16 augustus 2009 om 14:00 #17510035d’r zit volgens mij nav in, dat zie je ook aan het kleuren scherm, of in ieder geval is tie voorbereid op nav.
kan zijn dat de radio stuk is hé16 augustus 2009 om 16:00 #17510036100% navigatie met kleurenscherm en dat antennetje is de GPS antenne.
mooie bak, volgens mij is het een Daytona uitvoering? hij heeft namelijk ook de 18″ velgen16 augustus 2009 om 18:22 #17510037100% navigatie met kleurenscherm en dat antennetje is de GPS antenne.
mooie bak, volgens mij is het een Daytona uitvoering? hij heeft namelijk ook de 18″ velgendat is niet de auto die ik ga kopen hoor, was slechts een voorbeeld :P maar het is wel een mooie auto inderdaad …
100% navigatie met kleurenscherm en dat antennetje is de GPS antenne.
het kan natuurlijk ook navi zijn zonder kleurenscherm
het zou inderdaad kunnen zijn dat de navi stuk is, maar lijkt mij sterk. Zou wel heel erg mooi zijn, aangezien je dit niet vaak aan treft op een G (cabriolet)
17 augustus 2009 om 07:14 #17510038Volgens iemand die ik ken die toen opels verkocht kon het ook een radio zijn zonder navi, maar kreeg je ook zo’n antenne als je alleen telefoonvoorbereiding had. maar hij wist het niet zeker.
Ik had ooit een site met alle opel radio’s en waarin ze gemonteerd waren. Weet iemand die site nog? Ik ben hem kwijt helaas…
18 september 2009 om 17:02 #17510039zo, na met een bult informatie het zoekwerk begonnen!
had al bijna 1 astra gekocht, maar ivm vakantie kon ik hem niet ophalen.
Ik wilde hem niet aanbetalen, en hij wilde hem dan niet vasthouden. Helaas was de auto na mijn vakantie ook al verkocht :thumbdown
maar morgen weer een astra bekijken
het is een 2.2 16V met wat leuke extra’s:rood leer
rode kap (zilveren auto)
orgineel fabrieks xenon met koplamsproeiers
windscherm
orgineel parkeersensoren
telefoon voorbereiding
ncdr 1100 navigatie met kleurenscherm
orginele cd wisselaar
17 inch irmscher velgenhelaas zit op dit exemplaar ook geen airco :thumbdown na veel wikken en wegen wil ik dit voor lief nemen. Ik ga het niet missen, allicht is het merkbaar als ik de auto late weer wil verkopen, maar de hele goed km stand en andere extra’s maken dat wel weer goed.
nog tips om ergens op te letten???
19 september 2009 om 14:11 #17510040weer een astra lid er bij, heb de astra gekocht!
laat later wel wat meer horen, tevens ook een bult vragen van mijn kant…
hier alvast een preview
20 september 2009 om 08:34 #17510041JIj bent goed bezig Joost :D
20 september 2009 om 09:01 #17510042mooie bak hoor, die donkerrode kap past erg goed bij de kleur.:D
20 september 2009 om 09:12 #17510043dank u :afro
heb nog wat technische en onderhouds vraagjes, maar zal daar straks even een nieuw topic voor openen
21 september 2009 om 15:50 #17510044netjes !!
en las ik nu dat je lid werd ? :P
Gr
Stefan. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.