weinig vermogen onderin in combinatie met hoog verbruik

Forumindex Forums Techniek Ecotec weinig vermogen onderin in combinatie met hoog verbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276615
    Marcelmaria
      Lid sinds:
      25 April 2016

      Beste mede opel rijders :)

      Sinds kort ben ik weer een trotse bezitter van een opel (Al even voorgesteld bij aanmelden)

      Alleen vind ik dat mijn vectra weinig vermogen onderin heeft en neemt hij ook meer diesel dan normaal na mijn idee

      1 op 9 / 10 het betreft een vectra met een y2.2DTI

      Nu heb ik 2x mijn motormanagement lampje aangehad maar deze ging ook vrij direct erna weer uit. Wel ff uitgelezen en blijk storing P0400 te zijn.
      Kan het zo zijn dat mijn problemen hier weg komen ? Alleen niet altijd een storing vrij komt ?

      Wat mij ook opvalt
      Als ik de auto start als hij koud is geeft hij een tikje gas uit zichzelf om aan te slaan + plus wat rook (Niet extreem)

      Gr marcel

      #18318832
      Marcelmaria
        Lid sinds:
        25 April 2016

        Niemand ?

        #18318833
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          foutcode van een ander topic gejat..
          Je hebt volgens Tis 2 P400 1 en 2 bij 1 is uitgasrecirculatie te groot en 2 te klein.

          P0400 Ernstige systeemstoring 1

          Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te groot
          Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
          Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
          Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
          Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 5 s zijn voldaan
          Effect:

          Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
          Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld

          P0400 Ernstige systeemstoring 2

          Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te klein
          Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
          Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
          Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
          Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 10 s zijn voldaan
          Effect:

          Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
          Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld

          #18318834
          Marcelmaria
            Lid sinds:
            25 April 2016

            @bart-gsi wrote:

            foutcode van een ander topic gejat..
            Je hebt volgens Tis 2 P400 1 en 2 bij 1 is uitgasrecirculatie te groot en 2 te klein.

            P0400 Ernstige systeemstoring 1

            Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te groot
            Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
            Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
            Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
            Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 5 s zijn voldaan
            Effect:

            Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
            Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld

            P0400 Ernstige systeemstoring 2

            Werkelijke hoeveelheid uitlaatgasrecirculatie is te klein
            Koelvloeistof-temperatuur tussen 40 °C en 100 °C
            Inlaatluchttemperatuur tussen -5 °C en 45 °C
            Atmosferische druk tussen 900 hPa ( 0,9 bar ) en 1100 hPa ( 1,1 bar )
            Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 10 s zijn voldaan
            Effect:

            Maximaal vermogen wordt gereduceerd.
            Uitlaatgasrecirculatieklep wordt uitgeschakeld

            Wat kan ik hieraan doen ?
            Moet ik mijn complete EGR gaan vervangen ?

            #18318835
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              wordt veel gesproken of EGR enzo.. maar check je vacuum slang(en) eens of deze lekken?

              #18318836
              Marcelmaria
                Lid sinds:
                25 April 2016

                @bart-gsi wrote:

                wordt veel gesproken of EGR enzo.. maar check je vacuum slang(en) eens of deze lekken?

                Kan ik hierdoor ook meer gaan verbruiken ?

                Ik zal morgen eens beginnen met schoonmaken van EGR
                En de eens informeren wat nieuwe vacumslangen kosten.

                Wat ik wel merk is dat me potje (Volgens mij EGR klepje) erg warm wordt die naast de accubak zit.

                #18318837
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  je EGR zit in de buurt van de uitlaat.. ( voorzijde van de motor, onder het uitlaatspruitstuk)
                  http://i1020.photobucket.com/albums/af328/innesmaclean21/usualproblemareas.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18318838
                  Marcelmaria
                    Lid sinds:
                    25 April 2016

                    @bart-gsi wrote:

                    je EGR zit in de buurt van de uitlaat.. ( voorzijde van de motor, onder het uitlaatspruitstuk)
                    http://i1020.photobucket.com/albums/af328/innesmaclean21/usualproblemareas.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Klopt hier was ik idd achter met foto’s
                    Alleen ik bedoel het potje wat bij de accu in de buurt zit. Vacuum pipes wordt het op de foto ook wel genoemd.
                    Deze wordt wel erg warm vind ik persoonlijk

                    Kan hierdoor mijn verbruik toenemen ?

                    #18318839
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      zolang het werkt zou ik me er niet zo druk om maken.. heel de motor is warm..

                      #18318840
                      Marcelmaria
                        Lid sinds:
                        25 April 2016

                        @bart-gsi wrote:

                        zolang het werkt zou ik me er niet zo druk om maken.. heel de motor is warm..

                        Ja alleen deze wordt wel erg warm en een brommend geluid komt er uit
                        De 0400 springt er ook niet altijd in soms is hij er ineens en dan kan hij ook zo weer verdwijnen

                        Alleen wat ik me afvraag
                        Kan ik hiermee daadwerkelijk vermogen verlies krijgen en hogere brandstof verbruik ?

                        Ik zal de EGR eens onderhanden nemen met remreinger. Opel dealer ff aanspreken wat nieuwe vacum leidingen kosten.

                        #18318841
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          ik denk dat je goedkoper uit bent door als een vacuum slang lek is de slang naar een auto onderdelen handel te nemen en een paar meter slang te halen en zelf een slang op lengte te maken… opel dealer kan veel kosten…

                          lees hier meer ==> viewtopic.php?f=6&t=195508&hilit=p0400

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.