Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Weinig vermogen bij optrekken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2011 om 16:30 #17227649
Goedenavond Forum leden.
Ik heb vandaag eens in een tigra 1.4 16v gereden van een collega van mij. Het viel mij op dat deze meer vermogen had in de lagen toeren dan die van mij. Als ik vol m’n gas intrap in z’n 1, 2 en 3 (in 4 en 5e versnelling verwacht ik niet veel onderin) dan komt hij pas echt in rond de 2500 toeren. Deze week (hoop ik) worden alle filters vervangen misschien dat het dan over is, maar zou er nog een optie kunnen zijn wat ik na kan/zou kunnen laten kijken?
15 juni 2011 om 21:21 #17749154Zelfde inlaat???
Zijn verschillende op geleverd..
Dat maakt ook wel verschil, zeker bij laag toeren..
Er is op de X14XE in de Tigra ook een X16XEL inlaat geleverd geweest, die reageerd laag toeriger.
Willem
15 juni 2011 om 21:57 #17749155tussen je inlaat spruitstuk en je gasklephuis zit een korte ronde afdichtslang met 2 slangenklemmen gemonteerd kijk eens of deze nog heel is
16 juni 2011 om 17:53 #17749156Auto vandaag terug gekomen van de garage alle filters vernieuwd, nieuwe airco pomp en nieuwe olie. Het lijkt niet veel verbeterd. Die ronde afdichtslang is heel heb ik naar gekeken. Die tigra van die collega heeft dezelfde, althans, dat denk ik dan omdat die van hem ook uit dezelfde periode is als die van mij.
16 juni 2011 om 18:19 #17749157hoeft niks te zeggen..
ben dus tigra’s tegengekomen met dit inlaat:
en met dit inlaat:
Willem
16 juni 2011 om 18:40 #17749158Oh oke cool :kewlpics ! Maar goed ik heb de eerste foto, hij dus ook.. Maar goed heb wat zitten kijken op het forum, vermogenverlies kan allerlei oorzaken hebben, bijv ook slijtage en ik denk dat dat bij mij aan de orde is, vorige eigenaar heeft hem behoorlijk afgetrapt en ik heb m met m’n stomme kop gewoon gekocht, maar goed aldoende leert men zeggen ze wel eens he :swear
16 juni 2011 om 18:57 #17749152goeie reden om er een 1600 in te plakken.
Willem
16 juni 2011 om 19:00 #17749159Ik heb juist een 1.4 gekocht voor het verbruik :jerry had hiervoor een Seat Cordoba 1.6 reed prima maar het was punt 1 geen Opel en punt 2 reed het te duur..:p
16 juni 2011 om 19:01 #17749160een 1.4 en 1.6 scheelt niet al te veel in het verbruik..
willem
16 juni 2011 om 19:08 #17749161Toch haalde ik met die Seat geen eens 1 op 11 en met de tigra laatst 1 op 15 gereden..
En daar komt bij dat ik dat zelf niet kan en het zal ook niet goedkoop zijn dus dat is eigelijk niet echt een optie helaas :(
17 juni 2011 om 20:16 #17749162Hallo, Ik had het er laatst nog met een paar VW jongens over.
VW benzine motoren zijn niet Zuinig!!!
ligt meer aan het merk, dan aan de 1.6 motor..
vriendin van mij reed gemiddeld 1 op 10 met een Seat Ibiza 1.5 SLX 1994.
Willem
18 juni 2011 om 08:13 #17749163Ja ik had het zelfde verbruik ongeveer. Maar wat zou het ongeveer kosten om zo een blok over te zetten?
18 juni 2011 om 20:47 #17749164prijs van de motor, en wat de gene er voor vraagt om hem over te hangen..
Willem
19 juni 2011 om 08:41 #17749153Oke dat is dan duidelijk:p
19 juni 2011 om 10:25 #17749165je kan je eigen kabelboom gebruiken met computer, zit je niet te klooien met de startonderbreker.
let wel op sensor stekkertjes, en probeer wel een GOEDE 1600 te vinden, is ook niet altijd even makkelijk.
Willem
5 juli 2011 om 21:57 #17749166Ik rij met mn 2.0 turbo ook 1 op 16. Ik zou er ook gewoon een 1.6 inhangen dan. Heeft onderin iets meer koppel dus hoeft minder gedrilled te worden om vooruit te gaan.
7 juli 2011 om 15:56 #17749167Hij staat nu bij de garage. Had een nieuwe aircopomp in laten bouwen. Hebben ze de aansluiting, het tapeinde, verrot gedraaid. Maar ze zeggen natuurlijk dat het niet hun schuld is omdat het een gereviseerde pomp zou zijn. Is gewoon een nieuwe van winparts. Maarja hoop ellende met dat kreng. Aan wat voor prijzen moet in denken bij het laten inbouwen van een 1.6, gereviseerd blok?
7 juli 2011 om 18:05 #17749168Tsja een goed 1.6 blok kost je iets van 500 denk ik.
Dan natuurlijk gelijk distributie vervangen en nog wat olie en water enzo.
En als het tegenzit airco weer afvullen.Dat soort dingen eigenlijk.
En ik heb nog nooit beter dan 1 op 10 met mijn Corsa B turbo gehaald, dus daar moet je je ook niet blind op staren.
Met een de originele 1.6 was met een beetje beleid wel 1 op 14 mogelijk.
17 juli 2011 om 09:55 #17749169willem je zegt geen geklooi met kabelboom en startonderbreker.
stomme vraag natuurlijk. maare zijn ecu 1400 en 1600 gelijkdan?
mij is namelijk ingefluisterd dat ze verschillend zijn ???heb met 1600 kopen extra opgelet dat kabel en ecu erbij zaten….
17 juli 2011 om 14:35 #17749170de programma’s zijn gelijk, volgens mij heeft Willem dat wel is gepost.
Er bestaan wel degelijk meerdere typen van het motormanagement.Beste is gewoon 1400 eruit en 1600 erin met de kabelboom en al het andere van de 1400.
17 juli 2011 om 15:44 #17749171jupzz, zelfs met bijde computers gereden, en geen verschil in prestaties in ieder geval.
Willem
18 juli 2011 om 11:25 #17749172ke.
geloof je meteen. vond alleen vreemd om dat toen ik met ombouw bezig was me net andersom verteld werd.
vandaar, was ook geen commentaar
gtz
5 augustus 2011 om 07:27 #17749173kijk anders eens in de buis van je grill naar het luchtfilter hier hangt nog wel eens een stuk plastic in, van het gat dat in de buis is gemaakt om dat potje onder aan de buis te maken, helaas is dit niet altijd goed gegaan dan zit dit stukje vast in de buis waardoor er minder lucht door kan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.