Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › weinig bottom power zaf opc???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2011 om 18:24 #17234168
Mijn zafira opc lijkt moeite te hebben met flink optrekken.
Als ik bij stoplicht flink gas geef lijkt hij zn power niet helemaal kwijt te kunnen bij lage toeren. Hij houd wat in en lijkt wat te stotteren, bij hogere toeren gaat het over en bij tussendoor sprintjes lijkt het niet te zijn.Heb sinds vorige week ook veel olie verbruik. Hij lijkt bij warme motor na even te draaien wat blauwe rook uit uitlaat te persen. Is niet altijd en naar mijn idee alleen bij optrekken en niet onder rijden zelf.
Kan dit samen iets zijn of kan dit niets met elkaar te maken hebben?
Ik rij over het algemeen rustig en schakel bij 2500/3000 toeren tot de temp goed is en dan nog rij ik meestal rustig in toeren.. Vandaar dat het inhouden nu pas opvalt…
Iemand enig idee
14 maart 2011 om 18:38 #17835476Hoi Maham,
Waarschijnlijk zal je een blauwe pluim zien bij het optrekken als de auto wat langer stationair heeft gedraaid. Als dat zo is, zijn waarschijnlijk je klepseals versleten. :(
Het olie verbruik zal (veel) hoger zijn dan normaal.14 maart 2011 om 21:24 #17835477Bedankt voor je reaktie
Maar zijn die klepseals ook de oorzaak dat ie slecht optrekt vanuit stilstand?Sorry ik weet niks van auto’s :sleeping
En zo ja en ik laat die klepseals vervangen….waar moet/kan ik nog meer opletten en eventueel beter gelijk vervangen? Als ze toch daar bezig zijn :hmmz
14 maart 2011 om 22:07 #17835478toevallig NGK iridium bougies erin??
Willem
14 maart 2011 om 22:19 #17835479Geen idee… Heb de auto net dus zal er bij daglicht is naar kijken
15 maart 2011 om 05:17 #17835480Dan zou ik er toch maar eens mee terug gaan naar de garage mocht je nog garantie hebben.
Dit is niet goed.
15 maart 2011 om 06:24 #17835481Heb je nog garantie? :vertag
Ik zou zelf de slang naar de intercooler controleren (achter de voorbumper). Als er in deze slang “veel” olie ligt, is de turbo aan vervanging toe!
15 maart 2011 om 11:05 #17835482Geen garantie verkoper. In plaats daarvan is de auto onder garantie bij http://www.autotrust.nl
Ik betaal maandelijks en alles behalve slijtage delen vallen onder garantie.
Vandaar dat ik graag wil weten wat er precies mis mee is.
Dan kan ik de opel een offerte laten maken en worden de kosten betaalt door autotrust.
Maar daarvoor heb ik wel specifiek het euvel nodig.Dus geen garantie maar wel ingedekt voor mankementen.:wors
15 maart 2011 om 11:14 #17835483Nog nooit gehoord van dat systeem, zal wel wat kosten?
15 maart 2011 om 11:58 #17835484Kost mij 35euro per maand.
De auto is voor aankoop door dekra gekeurd. Dat waren de voorwaarde om de garantie af te kunnen sluiten.
De keuring koste waren 159 euro en de maandelijkse kosten voor de garantie zijn 35euro.
Alles valt onder garantie, ook het garage uurloon. Behalve slijt delen als remmen, bande, slangen en koppelingsplaten.15 maart 2011 om 18:38 #17835485maar een turbo slijt toch ook??
15 maart 2011 om 18:56 #17835486Nee een turbo gaat kapot.
Banden slijten door het rijden en remschijfen blokken slijten door remmen. En is normale onderhoud.
Een turbo valt niet onder slijtage… Polis zegt ook dat turbo onder garantie valt, mits ongwijzigd doormiddel van motor tuning.15 maart 2011 om 19:00 #17835487dan meteen terug naar de garage :P
15 maart 2011 om 20:34 #17835488inderdaad, meestal gaat een turbo kapot, en slijt deze in princiepe bijna niks.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.