Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › weigerende stuurwielbediening na inbouw originele radio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2012 om 14:48 #17248359
Heren heb mijn originele radio terug gebouwd in mijn vec.
Maar nu doet mijn stuurwielbediening het niet meer.
Hij heeft er altijd in gezeten gehad en alles werkte gewoon.
Heb er toen een klapscherm in gehad maar dat beviel mij toch niet helemaal.
Dus toen ik de originele terug gezet maar nu wil hij het niet meer via het stuur doen.
Wat moet ik nu instelken bv zodat het weer werkt8 mei 2012 om 14:52 #18015632Draadje doorgeknipt? Of contactjes krom in de stekker?
Greet Emiel
8 mei 2012 om 15:58 #18015633niets doorgeknipt en pinnen zijn allemaal recht heb ik naar gekeken.
op de radio zelf kan ik hem wel harder zetten maar ik wil die bediening op het stuur8 mei 2012 om 16:12 #18015634Welke radio heb je? Vaak ligt het namelijk niet aan een defect maar puur aan een instelling van de radio zelf. Ik had hetzelfde probleem na een accuwissel… Stuurwielbediening deed niets meer, bleek gewoon een instelling te zijn en nu doet ie ‘t weer goed. In het menu met instellingen de optie REM (remote) op ON zetten en het was gepiept. Heb zelf een Philips DC 479 maar met andere radio’s zal het wel hetzelfde verhaal zijn. :)
8 mei 2012 om 16:28 #18015635welke radio het is weet ik zo niet meer.
maar is gewoon de originele vanaf fabriek.
zal zo eens kijken met de instellingen8 mei 2012 om 16:44 #18015636@lemmens
TOP!!!!!!!!!!!!!! werkt weer super man dik bedankt.
die gekken bij de dealer zeiden dat ze de code moesten opvragen en dat alleen al koste 30 euro.
je hebt mij aardig geld bespaart :wors :wors :wors :wors :wors8 mei 2012 om 17:15 #18015637Mooi dat ie ‘t weer doet! ;) Niks zo frustrerend als een paar niet werkende knoppen op je stuur. :) En 30 euro bij de dealer… da’s inderdaad ‘n hoop geld voor zoiets simpels… :???:
12 mei 2012 om 07:34 #18015638nou heb ik een vraag ik heb ook een anderen radio er in gedaan want ik ben mijn bediening kwijt van mijn opel radio het in is een rond bediening
maar nu de vraag zo dra ik met de auto de bocht om gaat dan gaat mijn radio uit en weer recht rij dan gaat weer aan
nou heb ik al alles gedaan maar hij blijft het doen(als er iemand is met een radio met bediening van de ople radio het is een cd 441xed laat mijn het weten graag )
gr
12 mei 2012 om 09:07 #18015639Moet wel zeggen na inbouw van de originele radio is mijn ontvangst wel ruk
12 mei 2012 om 09:15 #18015640@hanskadett wrote:
Moet wel zeggen na inbouw van de originele radio is mijn ontvangst wel ruk
Heb je dan ook de achterruit verwarming aan??
Of heb je geen sedan??12 mei 2012 om 09:16 #18015641Antenneaansluiting losgeschoten misschien? Had ik ook: vastzetten, prima spelen, terug inbouwen, en weer slecht. Zit nu met een ty-rap vast.
12 mei 2012 om 10:10 #18015642@opelfreak3 wrote:
nou heb ik een vraag ik heb ook een anderen radio er in gedaan want ik ben mijn bediening kwijt van mijn opel radio het in is een rond bediening
maar nu de vraag zo dra ik met de auto de bocht om gaat dan gaat mijn radio uit en weer recht rij dan gaat weer aan
nou heb ik al alles gedaan maar hij blijft het doenHeb hetzelfde probleem een keer gehad met een Tigra, daar bleek het gewoon een los contact te zijn in de stekker achter de radio. Even radio eruit trekken en stekkers goed aanduwen en controleren of ze niet wiebelen.
@hanskadett wrote:
Moet wel zeggen na inbouw van de originele radio is mijn ontvangst wel ruk
Kijk even naar de instellingen op welke band ie staat. FM zou ie normaal wel goed moeten pakken, soms pakt ie een andere band met (mogelijk) een beroerde ontvangst tot gevolg. Slecht contact van de antennekabel zou natuurlijk ook kunnen, maar dan moet je ‘m er weer uit halen…
12 mei 2012 om 10:18 #18015643heb hem met slee en al eruit gehaald gehad zoadt ik de stekkers er goed in kon drukken.
maakt geheel geen verschil uit en dat terwijl hij het eerst super deed.
ook meld hij de hele tijd ta of
word er boswild van het is trouwens een stationwagon12 mei 2012 om 14:22 #18015644Aaaah, kijk, daar komen we verder mee! In mijn handleiding staat “Als de TA functie ingeschakeld is zoekt de radio alleen naar zenders die verkeersinformatie doorgeven”. Kijk eens of je die functie uit kan zetten. Stel dat dit het probleem is kan het best zijn dat je alleen die zenders binnenkrijgt en dat die toevallig ook van slechte kwaliteit zijn!
12 mei 2012 om 14:26 #18015645Heb al flink gezocht maar weet deze instelling niet te vinden helaas
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.