Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Weigerende Astra C14NZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 20:51 #17247277
Geachte Astra goeroe’s,
Ik breek even in het Astra topic in (ben zelf Corsa rijder) voor iemand anders.
De vriendin van m’n neef heeft een Astra uit 1992 met C14NZ motor. Nu hadden ze het er al over dat deze de laatste tijd wat slechter wou starten. Sinds deze week weigert deze echter volledig te starten. Soms lijkt het wel alsof ie wil oppikken, maar dan doet ie het uiteindelijk toch net niet.
Nou hoorde ik dat dit aan de toerental gever bij de nokkenas kan liggen (auto heeft genoeg brandstof en er is een vonk). Kan dit inderdaad zo zijn en zo ja, hoe kan ik deze demonteren om te vervangen voor een complete module van de sloop?
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan.
1 maart 2012 om 20:53 #18002946ja heeft vonk, dit moet een GOEDE vonk zijn, en niet af en toe en vonkje..
haal gewoon zo’n ontstekingsvoet op de sloop, en probeer het eens….
Willem
1 maart 2012 om 21:24 #18002947Je kan ook de verdeelkap + rotor vervangen.
Mijn Astra F C1.6NZ 1992 weigerde vorige week ook.
Ook niet willen starten terwijl hij er toch wel zin in had !
Ik dus de verdeelkap + rotor vervangen.
Toen weer proberen en het was BINGO !Dit zijn 2 uiterst gevoelige onderdelen in combinatie met vochtig weer.
Vaak zijn de nokjes IN de verdeelkap gecorrodeerd waardoor de vonk niet of nauwelijks doorgegeven wordt aan de bougie.
Tja, en dan wil ie niet he ?Rik :)
3 maart 2012 om 07:55 #18002948Kan het ook niet aan je bobine liggen.?
3 maart 2012 om 13:38 #18002949Ok, een kleine update.
Heb de complete ontstekingsspoel, sensor, verdeelkap, rotor en bougiekabels (zaten erbij, waren zo goed als nieuw) vervangen voor een exemplaar van de sloop.
Het lijkt erop alsof ie al wat meer zin heeft en hij loopt af en toe heel lafjes. Heb de vonk ook even gecontroleerd en het was geen hele felle vonk (beetje een gelige vonk) die eraf kwam. Zit nu dus zelf te denken dat de bobine misschien niet helemaal 100% meer is, zoals breezer al aangeeft.
Brandstofdruk heeft ie in ieder geval, want als je de brandstof leiding los koppelt dan spuit de benzine eruit.
Nog andere tips? Misschien een verstopte injector oid?
3 maart 2012 om 13:44 #18002950dat kun je doen, de Bobine bepaalt de kwaliteit van de vonk die naar de bougies gaan.
Een zwakke Bobine is een zwakke vonk en dus geen goede start (lijk becel wel)
Rik :)
3 maart 2012 om 14:43 #18002951Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.
3 maart 2012 om 18:04 #18002952@breezer wrote:
Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.
Gelukkig gaan die van een Polo nooit kapot :jerry :jerry :jerry
Zou inderdaad even de bobine en vonkversterker* vervangen
* als er een vonkversterker aanwezig is zit deze onder de bobine
Willem
3 maart 2012 om 18:57 #18002953Heb hier een andere bobine liggen. Knal hem er morgen even op en hou jullie op de hoogte :)
4 maart 2012 om 17:58 #18002954@wim-v6 wrote:
@breezer wrote:
Zou eens een andere bobine proberen dan,heb er ooit eentje voor een Polo moeten kopen en was 100 euro kwijt.
Gelukkig gaan die van een Polo nooit kapot :jerry :jerry :jerry
Geen idee of die vaak stuk gingen, versnellingsbakken wel. :D Polo kwaaltje..
En en en.?? king: Was het de bobine.?
8 maart 2012 om 19:04 #18002945UP !!!!
Hoe is het afgelopen ?
Opgelost ?Rik :)
11 maart 2012 om 21:42 #18002944Sorry voor de late reactie, maar hij doet het weer als een zonnetje. De bobine was inderdaad de boosdoener :)
11 maart 2012 om 21:48 #18002943@breezer wrote:
Kan het ook niet aan je bobine liggen.?
Jij hebt de JACKPOT gewonnen, je hebt het GOED geraden :jerry
ontopic: fijn dat het opgelost is !!!
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.