Wegvallen cilinder Zafira 2.2 2004 met trekken caravan

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wegvallen cilinder Zafira 2.2 2004 met trekken caravan

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Huuskes

Goedendag,

Ik ben Berry uit Apeldoorn en sinds een paar maanden in het bezit van een Zafira Max van 2004 2.2 (Z 22 SE), nette en fijne auto met complete geschiedenis erbij en 130.000 km.
      Nu we net zijn weggeweest met de caravan kom ik het volgende probleem tegen, als de motor echt even moet trekken lijkt het net of hij op drie cilinders gaat lopen. Ik heb het nog niet meegemaakt zonder caravan, maar het is erg vervelend. Als ik dan even het contact afzet en de motor weer start heb ik weer vier cilinders, maar hij kan ook zo weer in storing vallen (lampje gaat niet branden). Ik heb hem laten uitlezen en geen enkele storing. Ik zit zelf aan de bobine of een bougie die doorslaat te denken. Komt dit vaker voor bij dit type?. Of heeft iemand anders een oplossing voor mij.

Alvast bedankt!

midnight black
      Deelnemer

Hallo, een Z22SE heeft geen losse bobine maar een ontstekingsmodule. Waarom denk je dat ie op 3 cilinders gaat lopen, gaat ie erg stotteren ofzo of mis je gewoon trekkracht. Bij welk toerental doet zich dit voor?

Huuskes

Beste Midnight Black,

Klopt met de module, ik merk dat hij één cilinder uitschakeld. Ik hoor het ook, ik heb net vanavond de bougies en module vervangen en heeft gelijk resultaat. Beter en soepeler oppakken onderin toeren, een wereld van verschil. Ik ga zaterdag de caravan terug brengen en weet ik of het dan ook beter gaat. Ik laat het weten.

Gr Berry

@midnight black wrote:

Hallo, een Z22SE heeft geen losse bobine maar een ontstekingsmodule. Waarom denk je dat ie op 3 cilinders gaat lopen, gaat ie erg stotteren ofzo of mis je gewoon trekkracht. Bij welk toerental doet zich dit voor?

Huuskes

Beste allemaal,

Probleem is opgelost, ging perfect!.
            Bedankt voor de reacties, groeten Berry

@midnight black wrote:

midnight black
            Deelnemer

Mooi!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.