Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wegligging astra coupe turbo.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2011 om 21:47 #17231521
Hoi,
Wegligging boven de 170km/h is matig, auto plakt niet genoeg aan het asfalt… wat kan ik hier het beste aan doen???
Iemand ervaringen met verlagen en stugger maken van auto?mvg, Antony.
22 januari 2011 om 22:17 #17803291Ben zelf erg te spreken over Eibach -30mm, Bilstein B8 sport schokbrekers, veerpootbrug voor en achter en natuurlijk GOEDE banden. (in een Astra F dan)
Zo hou je nog een beetje comfort (ben geen 20 meer en rij ruim 30.000km per jaar), wil je knetterhard: H&R/KW schroefset
23 januari 2011 om 21:24 #17803292hoe ervaar je de wegligging meer als zwabberen?
in dat geval zou ik eerst eens de wielophanging goed laten inspecteren en de boel eens laten uitlijnen.
een astra coupe moet in standaard trim niet bij 170 al grip verliezen, ik heb dat nooit in een auto test gelezen.
23 januari 2011 om 21:26 #17803293ook ff je bandenspanning/profiel controleren
23 januari 2011 om 21:27 #17803294Zelfs mijn gouwe ouwe Astra-F station 2.0i 1993 liep bij dik 200km/u nog mooi in zijn spoor.
deze was dan ook uitgevoerd met Safari vering (Luxe uitvoering, comfort vering).
Willem
23 januari 2011 om 22:18 #17803295ik zou hem ook eens goed na laten kijken / uitlijnen of iets
mijn astra staat op het zelfde onderstel als jou astra, maar heb nooit het gevoel dat ik gripverlies heb of het zaakje niet onder controle heb
24 januari 2011 om 17:54 #17803296Ik rij ook rustig 240 hoor :D
Binnenkort Vmaxx schroefset eronder :afro
24 januari 2011 om 17:58 #17803297Hmm heb nergens last van met mijn Coupe, 240 heb ik er al eens mee gereden… Alleen in de bochten zwabbert hij een beetje, waarschijnlijk de schokdempers. En die winterbanden die eronder zitten (heb ik hem mee gekocht) maken een ontzettend kabaal….:hmmz
24 januari 2011 om 18:16 #17803298Ja heb ook last van zwabberen, daarom schroefset. 10 tegen 1 dat nog steeds de ori vering eronder zit.
24 januari 2011 om 18:27 #17803299Is inderdaad nog de originele vering (te zien aan de merktekens op de veer). Ik vind persoonlijk de Coupe meer een auto om lekkere lange stukken te rijden. Heerlijk relaxed op de autobahn met 220 constant…:D Je kunt beter een OPC nemen voor het bochtenwerk….:D
24 januari 2011 om 18:47 #17803300oh heb al zoveel lange stukken gereden… Naar Parijs, naar Praag, London… OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D
24 januari 2011 om 20:45 #17803301[rquote=1850701&tid=141099&author=Baas J.]oh heb al zoveel lange stukken gereden… Naar Parijs, naar Praag, London… OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D[/rquote]
Ik dacht dat je ook een Coupe had:angel ik heb namelijk een keer in een in G Turbo OPC gereden en deze was een stuk stugger dan mijn Coupe26 januari 2011 om 23:33 #17803302Hey,
Bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad het zwabberen in de bochten bij hogere snelheid. Zal kijken naar de mogelijkheden voor het vervangen van originele schokdempers & vering. Wil toch graag dat de auto wat stugger wordt voor het bochtenwerk.
Blijft toch het leukst…27 januari 2011 om 21:10 #17803303Met een veerpootbrug haal je al heel wat speling uit de ophanging. Drukt de “hoge kant” wat meer naar beneden in de bocht. (de kant die je op gaat zeg maar)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.