Weghalen van hulpveren achter op een Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Weghalen van hulpveren achter op een Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    wagnas
    Deelnemer

Ik heb voor het eerst even meegekeken bij het achterbanden vernieuwen van mijn Vectra. Zag dat er hulpveren tussenzaten. Vindt dat de auto plankhard achter is qua vering. Ik zal nooit een caravan erachter hangen en de auto volgooien met stenen zal ook niet voorkomen.

Nu wil ik graag weten hoe makkelijk ik die hulpveren er zelf onderuit kan halen.

Ik kan 1 kant in m’n garage opkrikken met een garagekrik en heb ook steunen waarop ik de draagarm kan laten rusten. Is het dan een kwestie van een paar bouten loshalen?

Hulp graag.:)

jraaf
      Deelnemer

Yups,
        Kwestie van onderste schokbrekerbout loshalen en er dan voor zorgen dat de arm ver genoeg naar onder kan hangen. Dan komt de originele veer zo vrij. Die hulpveer zit toch om de originele :hmmz dan heb je ‘m zo los.

Groet jraaf

wagnas
        Deelnemer

Bedankt voor je antwoord. Als het zelfs maar 1 bout loshalen is heb ik hoop dat het me lukt.:D

De hulpveer zit binnenin de originele veer.

Het principe zoals op dit plaatje, bij de Vectra is alleen de hulpveer wat breder:

peter86

ik heb laatst nieuwe veren bij de mijne eronder gezet, gewoon op een opritje gedaan.
            gewoon opkrikken achter dat het wiel eraf kan, bout in de arm loshalen en dan kun je de arm laten zakken.
            hoeft echt niet op een brug ofzo half uurtje ben je klaar :thumb

bacardicorsa

Als je deze hulpveren verkoopt laat maar eve weten. Me vader zoekt nog een setje voor ze vectra.

wagnas
              Deelnemer

@bacardicorsa wrote:

Als je deze hulpveren verkoopt laat maar eve weten. Me vader zoekt nog een setje voor ze vectra.

Dat is prima.:) Ik stuur je wel een PM wanneer ik ze eronderuit heb.

Ik hoop dat ik ze volgende week er onderuit haal.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.