Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › wegen belastinge vrije corsa vanuit belgie invoeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2010 om 16:40 #17222839
weet iemand mij te vertellen wat ik moet hebben cq doen om een corsa die hier wegenbelastingvrij zal zijn in te voeren heb een aardig buitenkansje gevonden die ik niet wil laten gaan maar weet niet hoe te handelen nooit eerder aan invoer gedaan
24 juni 2010 om 18:27 #17691804ik weet dat de auto die je wil kopen een keuring voor verkoop moet ondergaan om uitgevoerd te worden naar nederland
dan heb je een roos formulier (vignet 705) en mer weet ik er niet van25 juni 2010 om 04:43 #17691805stel je hebt dit niet heb je dan stront aan de knikker
25 juni 2010 om 09:46 #17691806origineel gepost door hanskadett
stel je hebt dit niet heb je dan stront aan de knikkerdaar moet de verkoper voor zorgen;)
25 juni 2010 om 09:55 #17691807Bel gewoon even de RDW en vraag hen wat je precies nodig hebt om een Belgische auto te importeren in Nederland.
Met en zonder papieren als je daarvan niet zeker bent!
Dan weet je het echt zeker ipv dat iemand net even dat ene stukje info vergat en je hier straks met een nutteloze auto staat.25 juni 2010 om 09:59 #17691808Als er een kenteken bij zit heb je verder niets nodig. Je kan dan een afspraak maken bij de RDW voor een kenteken keuring. Je kan met de auto op een kar er naar toe of je vraagt een 1 dags kenteken aan dan kan je er heen rijden. Stelt allemaal niet voor.
25 juni 2010 om 10:02 #17691809Ja ik weet dit is een link naar VW FORUM…. maar daar staat ook een bult info op! (zelfs nog meer :P)
dis een Tutorial/HOW TO hoe je een auto moet invoeren bij de RDWdus alle info die je hebben moet staat er in! en tips etc.
Credits voor basgtmk3
http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/info-een-auto-importeren-bij-de-rdw-t81245.html
king:11 mei 2011 om 19:45 #17691814dus als ik het vehaal goed begrijp heb je geen uitvoer papieren nodig van uit belgie?
kun je trouwens ook met een 1 dags kenteken vanaf de grens naar huis rijden?
ben zelf namelijk ook bezig om een auto uit belgie te halen11 mei 2011 om 19:53 #176918151 dagskenteken is alleen om van huis naar de keuring en terug te rijden. verder mag je daar niks mee
11 mei 2011 om 19:57 #17691816mmm dus je krijgt hem dus niet rijdend in nederland?
11 mei 2011 om 20:16 #17691817Nee, tenzij je exportplaten neemt.
Ik moet zeggen dat ik een aantal Engelse auto’s gewoon heb opgehaald elders in NL en B en gewoon heb gereden met Engels kentekenplaten.
Invoeren van een auto is niet heel moeilijk. Het meest lastige is nog de BPM berekening maar ik heb zelf al 2 auto’s ingevoerd.11 mei 2011 om 20:26 #17691818@Vauxhall Corsa wrote:
Nee, tenzij je exportplaten neemt.
Ik moet zeggen dat ik een aantal Engelse auto’s gewoon heb opgehaald elders in NL en B en gewoon heb gereden met Engels kentekenplaten.
Invoeren van een auto is niet heel moeilijk. Het meest lastige is nog de BPM berekening maar ik heb zelf al 2 auto’s ingevoerd.weet iemand ook dan hoe je aan die platen komt?
ik heb al lopen googlen maar word er echt niet wijzer van :(
en moet er nog een bewijs ofzo van de verkoper bij zitten om hem hier op kenteken te krijgen?
van de bpm heb ik niet zo veel last denk ik het is een oldtimer.11 mei 2011 om 20:33 #17691819Is die oldtimer vanuit België ? (Gaat het om de Belgisch Corsa nog steeds?)
Wanneer je de auto zelf naar je land wil rijden dan heb je een Tijdelijke Inschrijving (de “Transit platen”) nodig. Dit zijn speciale nummerplaten uitgereikt door het BIV waarmee je met alles in orde bent (ook de verzekering).
(Meer info vindt op de site van het Ministerie van Verkeer : Tijdelijke Inschrijvingen.)Een inschrijving kost 62 EUR. De platen worden onmiddellijk afgegeven op het DIV als je er persoonlijk naartoe gaat. Ze zijn 30 dagen geldig.
Een bewijs is niet noodzakelijk, maar een factuur maken kan nooit geen kwaad.
Je hebt gewoon het buitenlands kentekenbewijs nodig van de auto.Op een autoambulance is ook altijd mogelijk en al dan niet gemakkelijker.
11 mei 2011 om 20:41 #17691813Het is idd een oldtimer van uit belgie.
Een autoambulance is idd een heel goed idee,
Alleen ken ik niemand met een trekhaak vinden ze allemaal niet mooi z’n ding ;)
En ik heb er helaas ook geen 111 mei 2011 om 20:46 #17691820Ik heb de info even opgezocht over (export platen / Transit platen) deze heb ik verwerkt in mijn vorige bericht.
Ik heb vaak het andere probleem met de autoambulance. Ik heb wel de trekhaak (2 auto’s), maar niet het E rijbewijs. :hmmz
Wat voor oldtimer is het?
11 mei 2011 om 21:00 #17691821Super bedankt hier voor :) hier kan ik wat mee :)
dat is idd vervelend ik heb wel een maatje met be maar die heeft geen trekhaak.
Het is een d kadett c20xe die hier op het forum te koop staat.
Ben al een tijdje op zoek naar zo 1 en de mooie auto’s moet altijd van ver komen hahah11 mei 2011 om 21:16 #17691811Ik ken dat ja……………………….. ;)
Op MP staan ook wel eens advertenties van mensen die auto’s tegen vergoeding ophalen met een eigen autoambulance of oprijwagen.
11 mei 2011 om 21:37 #17691810Een oprij wagen kost bij mij op de hoek vd straat bij een verhuurbedrijf 100 euro per dag en 10 cent per km + tanken.
Zeg dat je weet ik veel 700km gaat rijden heen en terug. 170 euro en een tank diesel.
En onderweg naar beneden van Emmeloord kom je bijna langs mij ;)
Is dat niet goedkoper en makkelijker dan die platen en verzekering regelen?
Een autoambulance met auto wil je ook niet zomaar achter elke auto met een trekhaak hangen.
Rijdt best bagger met een net iets te lichte auto.
Die oprij wagen heb ik ook al paar keer gebruikt en je merkt echt helemaal niks van dat extra gewicht!! :D
Net een busje.
Zit je alleen nog met het transport naar rdw.
Ik heb ze er wel eens gewoon heen gereden.. was maar 25km.. ;)12 mei 2011 om 07:09 #17691812Het transport naar de RDW is geen probleem. Dan kan je gewoon 1 dagskenteken aanvragen. Dit heb ik ook al meerdere keren gedaan.
Tegenwoordig moet je een mail sturen met de gegevens van de auto en dan krijg je al de volgende dag per mail een eendagskentekenbewijs toegestuurd. Je kunt die dan uitprinten en gebruiken wanneer het kort dag is. Anders volgt het origineel een paar dagen later via de post. Het is overigens ook nog gratis.12 mei 2011 om 10:00 #17691803Ik ga vanavond maar is kijken op de site van Ministerie van Verkeer.
Hoe dat werkt.
Jullie worden wel bedankt voor jullie mee denken :) ik hou jullie op de hoogte :)12 mei 2011 om 10:11 #17691802Kijk even op deze website omtrent de Transit plaat. Mogelijk word je hier wijzer van.
12 mei 2011 om 18:13 #17691801@kaneelschep wrote:
Een oprij wagen kost bij mij op de hoek vd straat bij een verhuurbedrijf 100 euro per dag en 10 cent per km + tanken.
Zeg dat je weet ik veel 700km gaat rijden heen en terug. 170 euro en een tank diesel.
En onderweg naar beneden van Emmeloord kom je bijna langs mij ;)
Is dat niet goedkoper en makkelijker dan die platen en verzekering regelen?
Een autoambulance met auto wil je ook niet zomaar achter elke auto met een trekhaak hangen.
Rijdt best bagger met een net iets te lichte auto.
Die oprij wagen heb ik ook al paar keer gebruikt en je merkt echt helemaal niks van dat extra gewicht!! :D
Net een busje.
Zit je alleen nog met het transport naar rdw.
Ik heb ze er wel eens gewoon heen gereden.. was maar 25km.. ;)die prijs valt idd mee. maar komt daar ook nog borg overheen?
en waar kom je vandaan? ik probeer export platen te regelen maar als dat niet lukt is een oprij wagen ook wel een goed idee.12 mei 2011 om 18:27 #17691800In een klein dorpje tussen bussum en weesp in. Ik hoef nooit borg te betalen. Maar ik ben een local :) laatst ng n tandemasser met huif voor een week mee naar hongarye genomen en niks aan borg of verzekering hoeven betalen.
Kyk anders even op hun site: http://www.garageneef.nl
allemaal mercedessen, afstand bediende electrische lier. Erg prettig werken
En het scheelt dat je terug ook niet nog een extra tank leegrijdt en geen onverwachte pech kan krijgen met de net gekochte auto.. :D12 mei 2011 om 18:32 #17691799dat is idd in de buurt. dat is idd waar met mijn vec red ik het al niet met 1 tank hahaha.
maar bedankt voor de link15 mei 2011 om 15:03 #17691822jongens ik ga donderdag naar belgie toe om te kijken en mee te nemen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.