weg zakken rem pendaal

Forumindex Forums Modellen Ascona weg zakken rem pendaal

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    mantadevil
    Deelnemer

Sinds paar dagen zakt mijn pendaal helemaal weg als ik afrem en me voet op de pendaal hou om stil te gaan staan.
      ook moet ik al pompend afremmen omdat hij anders weg zakt als ik hem vast hou,net even gekeken of ik ergens lekkage heb ,maar dat is niet zo
      ook is niet zo gek lang geleden alles vernieuwd.
      ook merk ik dat als de auto stationair draait en ik pomp dat de motor iets anders gaat lopen
      eerst zat ik aan de hoofdremcylinder te denken ,maar kan het ook dat vacuum klepje wezen wat tussen de slang zit ?????
      best irritant zo wand rij elke dag 50 km met de ascona en dan moeten de remmen het wel doen :jerry

RISL
      Moderator

En je remvloeistofniveau is nog wel goed?
        Ik heb zelf ook zoiets met m’n Astra Coupé, krijg steeds meer last van fading. Denk dat de remblokken ver op zijn.

mantadevil
        Deelnemer

remolie staat mooi op pijl
          remblokken zijn net vernieuwd ,net als de remschoenen achter en de remcylinders achter
          nieuwe trommels achter
          tot van de week remde hij goed

Bo652
          Deelnemer

Voor 99% zeker je hoofdremcylinder.
            En dat je motor anders gaat lopen met een paar keer intrappen is volstrekt normaal.

asconahobbyist
            Deelnemer

kijk eens of je de achterremvoeringen niet nog wat bij kan stellen,als die wat ruim staan moet je ook veel dieper trappen.
              Kijk de remleidingen bij t schutbord eens na,bij de isolatiemat willen ze nog wel eens doorroesten.
              als dat allemaal goed is verdenk ik je hoofdremcylinder.

Christian-tsx
              Deelnemer

eerst dat klepje eens testen die op de slang van de bekrachtiger zit.
                en anders inderdaad de HRC

mantadevil
                Deelnemer

hoe moet je dat klepje ook alweer testen voor de goede werking???
                  heb hem er tussen uit gehaald en eerst effe goed schoon gemaakt nu

mantadevil
                  Deelnemer

het is wel de hoofdrem cylinder :thumbdown
                    heb enkel geen zin/tijd om er een ander op te zetten
                    heb de ascona toch al te koop staan ,zak wel wat met de prijs

mantadevil
                    Deelnemer

af en toe heb ik nu dat de rem een blok beton is en dan in eens weg zakt
                      dan zou ik denkend at rem bekrachtiger niet goed is ipv HRC of ben ik nu even helemaal op het verkeerde spoor

pierrekrik
                      Deelnemer

Wegzakkende pedaal bij constante pedaaldruk is de hoofdremcilinder. Indien je de vacuumbekrachtiging wil controleren dan pomp je een paar keer op de rempedaal (bij stilstaande motor) en daarna met voet op de rem start je de motor. Indien je de pedaal een beetje voelt zakken (ongeveer 1cm) dan werkt de vacuumbekrachtiging en dus ook je klepje.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.