Weet iemand wat dit is?

Forumindex Forums Modellen Corsa Weet iemand wat dit is?

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240841
    Mike5501
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Dit vind ik onder de oliedop in de Corsa die ik momenteel heb.
      Weet iemand wat dit is?

      Als ik het zo bekijk zit het bovenin. De auto rijdt, schakelt verder prima, geen problemen mee.


      Bedankt,

      Gr
      Mike

      #17912365
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        lijkt op wat aangekoekte troep met olie…

        #17912366
        Mike5501
          Lid sinds:
          12 October 2010

          Dus niet iets wat de motor wellicht in de soep laat lopen?

          Gr
          Mike

          #17912367
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            lijkt mij gewoon aangekoekte drab… gebeurd wel vaker.. had het bij mijn oude opeltje ook…
            ik ben geen expert en ga dus niet zeggen dat hierdoor je motor niet in de soep draait:P al lijkt me dat erg sterk…

            je kan je kleppendeksel er eens aftrekken en schoonmaken binnenin.

            #17912368
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              zijn inderdaad oude olieresten, komt door veel korte stukjes rijden.

              Willem

              #17912369
              RickR91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 April 2011

                Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik….
                Zelf dacht ik dat dit door een zeer hoog olieverbruik kwam?

                #17912370
                Daneron
                  Lid sinds:
                  20 June 2011

                  Carterventilatie ook even checken, zal vast dichtgeslibt zijn.

                  En zo doorrijden lijkt me niet verstandig, het filter houd het wel tegen maar zal snel dichtslippen, via de bypass komt het alsnog in het oliecircuit.

                  #17912371
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    @RickR91 wrote:

                    Dit zit ook in het X16XE blok waar ik momenteel mee bezig ben, alleen dan echt DIK!! 2-5 mm dik….
                    Zelf dacht ik dat dit door een zeer hoog olieverbruik kwam?

                    Mijn X16XE werkt 1 liter weg tussen de 800 en 1200km, maar blokkie is nog mooi schoon vanbinnen.

                    dit zegt alleen maar wat over de onderhouds historie van het motortje.

                    bij de 8kleppers is het redelijk normaal, wat de topicstarter laat zien.

                    Willem

                    #17912372
                    RickR91
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 April 2011

                      Wim, ik dacht dat je in een ander topic aangaf dat dat olieverbruik niet zou horen, maar dat iedereen het maar “accepteert”
                      Ik heb zelf een Z16SE, en geen enkel spoor te zien van wat TS aangeeft.

                      #17912373
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Kan kloppen, ligt aan de korte ritten bij deze motoren, word boven deze plaat niet warm genoeg om het los te ”weken” op de kortere ritten.

                        reinigen kan geen kwaad, maar daarvoor moet wel het deksel los.

                        zwarte troep in een X14XE X16XE C16XE en X16XEL is meer een onderhouds kwestie

                        ik had het over die zwarte meuk, niet over het olieverbruik.

                        olieverbruik is touwens meer een gemeengoed van de 16kleppers, dan van de 8kleppers .

                        Willem

                        #17912374
                        Mike5501
                          Lid sinds:
                          12 October 2010

                          Deze auto heeft 2 eigenaren voor mij gehad, de auto is van binnen en buiten echt prachtig, alleen twijfel ik of de vorige eigenaar
                          de auto wel eens een onderhoudsbeurtje gegeven heeft. Volgens het officiële opel boekje is het laatste onderhoud bij 110.000 km in 2002 geweest, hij heeft momenteel 177.000 op de teller. Ik weet ook bijna 100% zeker dat deze auto alleen maar korte ritjes heeft gereden. Ik rij er nu ongeveer 50 km per dag mee.

                          Wat moet ik nu doen met bovenstaande troep doen? Laten zitten of is schoonmaken beter? Zie het alleen niet zitten om het deksel los te halen..

                          Bedankt

                          Mike

                          #17912375
                          groenetijger
                            Lid sinds:
                            13 December 2007

                            Wellicht es gewoon een beurtje laten geven als ie zo’n stuk gereden heeft :)
                            Dan ff aangeven dat je dat meteen schoongemaakt wil hebben, wordt het voor je gedaan.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.