Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › weet iemand hoe ik ne 2 liter gekeurt krijg in belgie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 11:29 #17209789
ik heb ne corsa 12s van 1992 ik zou er graag ne 2 liter 8v inbouwen wie weet iemand hoe ik dat gekeurt krijg in belgie
12 mei 2009 om 12:46 #17482030Niet.
Helaas krijg je dat in Belgie niet voor elkaar op legale wijze.
Wat enkele echter doen is wel een C20NE erin bouwen met voor de ombouw benodigde opel delen en dan de motorcode van de 12S in het motorblok slaan.
Aandrijfassen van de 1600 GSI met Deawoo Nexia 1500 16V boite kant homokineten erop als je met de F16 wilt rijden.
Motorsteun Rechts voor van een kadett C20NE/XE nemen en de originele steun aan de chassisbalk losboren en 40mm lager op de balk weer vast lassen.
Bij de achterste motorsteun de 12 mm spacer zwart maken net als de steun.
Uitlaat origineel van de GSI nemen en de voorpijp van de C20NE, passen met een kleine aanpassing op elkaar.
Kabel van de Computer op dezelfde plek door het schutbord laten lopen als bij de GSI.Hierdoor ziet het er allemaal uit als een originele corsa (GSI).
Is dat echter legaal, nee.
is het goed te realiseren, ja.De keuze is aan jou.
12 mei 2009 om 13:06 #17482031Werk op de controle in België en je gaat dit idd niet voor elkaar krijgen. Opel moet dit goedkeuren (dat doen ze niet) in Brussel moet de FOD (federale overheidsdienst) dit ook goed keuren en die doen dat zeker niet. En als je je begint met verbouwen zonder toelating vang je gewoon jezelf. Kost geld en als we het op de controle zien kan ja alles weer orgineel gaan ombouwen, moest je achteraf ook een zwaar ongeval hebben (en dan spreek ik niet over een gebroken arm) zal de vezekering ook alles uitpluizen en als op u schuiven. Zo had ik kort geleden een oldtimer kever die van een gewone kever een cabriokever gemaakt had, allemaal zeer mooi en netjes gedaan. echter vergeten dat een cabrio een totaal ander chassis had. Menheer kan 10000€ weggooien want hij zal hem nooit ingeschreven krijgen.
12 mei 2009 om 13:42 #17482032gaan ze dat niet zien op de keuring dat blok breder is en dat het ne injectie is
12 mei 2009 om 13:47 #1748203312 mei 2009 om 14:54 #17482034Krijg je zeker en vast niet per toeval gekeurd: verschillen tussen 2 liter blok en 1.2 zijn van uitzicht te groot om het niet op te merken. Een 1200 met een 1300gt blok wisselen zou nog kunnen lukken… :D
12 mei 2009 om 15:09 #17482035en als je hem vanuit nederland invoert?
12 mei 2009 om 17:30 #17482036Of je koopt gewoon een complete corsa A 1.6 GSI, en gaat daarmee rijden.
12 mei 2009 om 17:43 #17482037:D:D alles is mogelijk.
politie gaan-verlies van papieren.
nieuwe papieren aanvragen bij opel.
is belgisch gelijkvormigheidsattest-hebben ze geen gegevens van.ken zo iemand die al verschillende op papieren heeft gekregen.
alleen het papierwerk kan tot 1 jaar duren.
een tijd geleden stond in belgië nog een corsa b met c20xe te koop,ingevoerd vanuit duitsland.
er zijn genoeg mogelijkheden-als ik het 4 jaar eerder had geweten:mad:
12 mei 2009 om 17:46 #17482038alles is mogelijk.
politie gaan-verlies van papieren.
nieuwe papieren aanvragen bij opel.
is belgisch gelijkvormigheidsattest-hebben ze geen gegevens van.ken zo iemand die al verschillende op papieren heeft gekregen.
alleen het papierwerk kan tot 1 jaar duren.
een tijd geleden stond in belgië nog een corsa b met c20xe te koop,ingevoerd vanuit duitsland.
er zijn genoeg mogelijkheden-als ik het 4 jaar eerder had geweten
Snap ik niet, zo simpel is het niet hoor. Alles staat in het PVG van uwe wagen beschreven dus, zult ge via Opel een andere PVG nummer of europees goedkeuringsnummer moeten aanvragen. Ja als ge der nen andere motor insteekt komt dat niet overéén en zit ge dus weer vast.
12 mei 2009 om 17:48 #17482039Wat kost het in Duitsland dan om een motor op kenteken te zetten ?
En wat kost het om die auto dan in te voeren ?13 mei 2009 om 09:54 #17482040maar invoeren vanuit BV Duitsland, is wel een optie, als je er daar eentje koopt, met alles ingeschreven, dan zou het door de Europese richtlijn, ook in België op papier moeten kunnen, zelfs als het in België nooit is goed gekeurd, Europa is soms wel handig, zo kun je ook in GB, een auto kunnen laten bouwen, daar op kenteken laten zetten, en dan de plas over trekken, vinden ze in Nederland ook niet leuk, maar ze moeten het dan wel op kenteken zetten
6 juni 2009 om 19:19 #17482041er sta er 1tje te koop.
zal wel niet op kenteken zijn.
18 september 2009 om 22:09 #17482042als een auto in elk willekeurig EU land technisch gekeurd is bv in nl rdw gekeurd en dus 2.0 op kenteken krijgt kun je hem gewoon invoeren in belgie… wel zal je bpm moeten afdragen etc….
een mogelijkheid is dus gewoon je auto “verkopen” aan een hollander of duitser….. (op papier, de auto hoeft niet letterlijk verkocht te worden je moet gewoon een kennis daar hebben die de auto op papier invoerd) die moet een eerste keer bij bijvoorbeeld een rdw verschijnen voor het invoeren…. (kosten) na de goedkeuring en de nodige financiele romslomp is de auto ingevoerd en geregistreerd… nu kan het ombouwen beginnen…. daarna WEER naar de rdw goedlaten keuren van 2.0 op kenteken… gelukt…… nu op papier de auto weer terug verkopen…. en terug invoeren……..
Makkelijkste en goedkoopste manier is dus kant en klare met alles op kenteken in nld of ger kopen :P
Weet dat het alweer een wat ouder topic is maar dacht… zal vast nog wel belang bij zijn….
Greetz
19 september 2009 om 13:21 #17482043origineel gepost door DjDriez
Krijg je zeker en vast niet per toeval gekeurd: verschillen tussen 2 liter blok en 1.2 zijn van uitzicht te groot om het niet op te merken. Een 1200 met een 1300gt blok wisselen zou nog kunnen lukken… :Dhaha zo slim zijn ze op de keuring niet. Zelf het verschil tussen een carburateur en injectie zien ze niet.
Heb drie jaar zelf met een C20ne rondgereden in belgie ipv de standaart C12nz. En 3 keer zo door de keuring meegeraakt zonder enige opmerkingen. Alles wel mooi inbouwen en zo onopvallend mogelijk doen natuurlijk.
Alleen je pakt erwel een risico mee opgebied van je verzekering. Daarom ben ik hem nu terug naar de orginele motor aan het ombouwen ben. Ik rij er zelf niet meer mee en men zusjes gaan ernu mee rond rijden. Maar eerst die motor terug swappen.
19 september 2009 om 14:30 #17482044nu heb ik ook een vraag gaat een 1.6 gsi corsa a motor of een 1.4i wel zo door de keuring???
20 september 2009 om 09:00 #17482045makkelijker denk als een 2.0i
de 1.4i heeft niet veel meer vermogen, zou ik niet de moeite voor nemen. (1.2ST 55pk / 1.4i 60pk)
tenzij je een C14SE 1.4i hp (corsa-A) of 1.4Si (corsa-B / astra-F) kan vinden (82pk)
De C16SE 1.6i hp motor (Corsa-A Joysport / GSi) 16Si (astra-F) 100pk is op het oog gelijk aan de C14SE
de E16SE en C16SEI verschillen daar niet veel van.
Willem
20 september 2009 om 09:32 #17482046nieuwe wetgeving in belgië op komst:
Auto uit buitenland: niet originele motor? -> origineel verkrijgbaar bij fabrikant? -> zo nee: afkeur ook al was die in het buitenland perfect gekeurd :fy1
20 september 2009 om 12:14 #17482047hmm, vreemd
ik verkoop mijn corsa b gsi met c20let op kenteken aan iemand uit belgie, die kan die auto invoeren als zijnde 2l turbo, dat komt dan op t belgische kenteken te staan?? of staat het vermogen niet op t kenteken bewijs in belgie??
maar ik vind t vreemd, je hebt een auto, met een bepaalde motorcode/vermogen op kenteken, en dan zouden ze m afkeuren??
lijkt me heel sterk
20 september 2009 om 13:17 #17482048origineel gepost door TRPower
hmm, vreemdik verkoop mijn corsa b gsi met c20let op kenteken aan iemand uit belgie, die kan die auto invoeren als zijnde 2l turbo, dat komt dan op t belgische kenteken te staan?? of staat het vermogen niet op t kenteken bewijs in belgie??
maar ik vind t vreemd, je hebt een auto, met een bepaalde motorcode/vermogen op kenteken, en dan zouden ze m afkeuren??
lijkt me heel sterk
ja daar zijn ze aan het werken.
alleen auto’s dieuit fabiek komen (dus geen motorswap) worden nog goed gekeurd.dus zo als je zegt corsa met let is afkeur:thumbdown
ik denk dat ik in nederland kom wonen :)
20 september 2009 om 15:48 #17482049je zou natuurlijk kunnen proberen om een nederlandse auto op jouw naam te zetten in Nederland…
dan verzeker je m bij een nederlandse maatschappij, betaald wegenbelasting aan nederland, en je laat m keuren in nederland,kan je zelf blijven wonen waar je nu woont, alleen rij je met een NL auto ;)…en moet je ff 1x in de 6 maanden uurtje door NL rijden, hoef je ook geen ”tijdelijke” belgische platen te halen, en je laat m 1x per jaar in NL keuren
klaar :P
maar zo makkelijk zal t wel niet zijn :(
20 september 2009 om 15:50 #17482050nope dat gaan de douane in belgië niet leuk vinden.
geld de nieuwe regelgeving dan ook voor bestaande auto’s die al een goedkeuring hebben gehad of alleen voor de auto’s die erbij komen. (het laatste klinkt logischer).
20 september 2009 om 17:31 #17482051@Spacejam : dat weet ik niet,zal nog even afwachten zijn.
@TRPower :gaat niet lukken,heb lang met die gedachten rond gelopen.
het is 3 maand dat een buitenlander in belgië mag rond rijden.
en een belg mag met geen nederlandse platen rondrijden-krijg je een boete voor:crynee zo gemakkelijk is het niet,het is gewoon onmogelijk :thumbdown
enige oplossing is in nederland komen wonen:hmmz
21 september 2009 om 15:36 #17482052als een auto hier door de rdw is met een 2.0 moeten ze hem toch gewoon overnemen met de eu regels
21 september 2009 om 17:01 #17482053origineel gepost door wim-v6
makkelijker denk als een 2.0ide 1.4i heeft niet veel meer vermogen, zou ik niet de moeite voor nemen. (1.2ST 55pk / 1.4i 60pk)
tenzij je een C14SE 1.4i hp (corsa-A) of 1.4Si (corsa-B / astra-F) kan vinden (82pk)
De C16SE 1.6i hp motor (Corsa-A Joysport / GSi) 16Si (astra-F) 100pk is op het oog gelijk aan de C14SE
de E16SE en C16SEI verschillen daar niet veel van.
Willem
ik heb een C12NZ met 45pk
ma mag je in belgie wel een andere motor er in legge?grt Roy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.