Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › weet iemand dit?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2010 om 07:28 #17224033
nu had ik gisteravond naar huis van me werk al me verlichting aan(zie Avatar)dus ook me berm verlichting.
maar ik wordt aangehouden door de smeris en die zegt dus dat het verstralers zijn.
nou heb ik de vec sinds oktober vorig jaar,en altijd al me verlichting aan en nooit staande worden gehouden.
maar ik kreeg nu een bon.
hij zei er wel bij,mocht het wel berm verlichting zijn kan u ten aller tijde een bezwaar aantekenen.
de vraag is dus,is het berm verlichting,of verstralers.:hmmz28 juli 2010 om 07:29 #17704905zijn het geen mistlampen?
28 juli 2010 om 07:31 #17704906Volgens mij zijn dat idd gewoon mistlampen en die mag je niet laten branden als dat niet nodig is. Volgens mij alleen als het mistig is en het zicht minder als 50 meter is of zoiets.
Greetz Roel met een C
28 juli 2010 om 07:39 #17704907Sja, vrees dat die blauwe rat gelijk heeft. Het zijn mistlichten en die mag je alleen gebruiken bij minder dan 50 meter zicht en als je overig verkeerd er niet mee hindert….. OFwel staat leuk maar volstrekt zinloos die lampen!
28 juli 2010 om 07:51 #17704908Jep , zijn mistlampen/verstralers. Géén bermverlichting !
Maargoed… je kan altijd bezwaar maken en aanvoeren dat jij ltijd in de veronderstelling was dat dit bermverlichting is.
Niet geschoten is altijd mis !28 juli 2010 om 07:59 #17704909zoals hierboven.
en ik moet ook zeggen, ik heb er ook echt een hekel aan als mensen zo rijden.
9 van de 10 zijn echt ruk afgesteld en zitten ze constant in je giegel te schijnen.laatst ook een clio (type 1)
met 4 xenon pitten ff in je giegel schijnen!!!! :fy128 juli 2010 om 12:14 #17704910oke thnx,dan weet ik dat ook weer.
maar Bas,ik heb de vec nou bijna een jaar,en rij altijd zo.
kom ook vaak smeris tegen en zeggen er niks van.tegenliggers heb ik nooit zien seinen oid.
dus het lijkt me wel mee te vallen.
maar goed,ik heb nu voor het eerst na 10 maanden deze bon……..oke.:cool:28 juli 2010 om 12:32 #17704911ik zei ook 9 van de 10 ;)
er zijn ook mensen die ze niet vervelend hebben afgesteld :P
Maar het komt gewoon veel voor dat ze verblinden.
En dat agenten je niet eerder bekeurd hebben, is meer geluk dan wijsheid . . . maar geluk moet je ook maar hebben toch!!
28 juli 2010 om 13:00 #17704912Sommige mensen vinden het mooi om met stadslicht en mistlicht te rijden, volgens mij.
Ik vind het wel lichtelijk irritant, maar dan vooral als het donker wordt/is. Al zijn er ergere dingen.In principe mag je ze bijna nooit aan hebben… Want minder dan 50 meter zicht kom ik zelf maar erg weinig tegen. Een verdwaalde mistbank daargelaten.
Wat mocht het eigenlijk kosten? Ik dacht dat het een tijd terug 90 euro was?
28 juli 2010 om 13:28 #17704913Gewoon ff op glas van de lamp kijken, daarstaat een letter op.
F = FOG = Mist
De andere codering ben ik ff kwijt, maar google is je vriend.Mistlampen mogen gewoon niet aanstaan tenzij het zeer slechte zicht is.
Of te wel pech gehad.
28 juli 2010 om 17:02 #17704914Bermlicht is eigenlijk één verstraler die op de berm gericht is. Zag je heel vroeger weleens.
Mistlampen kun je herkennen aan de F van fog of de B van brouillard (of zoiets, Frans in ieder geval). Zag iemand zeggen dat ze alleen aan mogen als het zicht 50 meter of minder is: dat geldt alleen voor het mistachterlicht. Voor mag je ze alleen aan hebben als het zicht 200 meter of minder is. Vroeger alleen i.c.m. stadslicht, tegenwoordig mag het ook i.c.m. dimlicht.
bijnaam voor onterecht gevoerde mistlampen is “dramlampen”.
Het gebruik kost ook extra benzine! Maakt men zich druk dat benzine weer 2 cent duurder is geworden, maar mistlampen aan is gewoon duurder!:P28 juli 2010 om 17:32 #17704915origineel gepost door sw_reijnders
ik zei ook 9 van de 10 ;)er zijn ook mensen die ze niet vervelend hebben afgesteld :P
Maar het komt gewoon veel voor dat ze verblinden.
En dat agenten je niet eerder bekeurd hebben, is meer geluk dan wijsheid . . . maar geluk moet je ook maar hebben toch!!
hahaha ja geluk is nu ff weggevlogen.
maar ja ik vind het ook gewoon mooi om zo rond te rijden,het heeft wel wat.
maar goed,om een lang verhaal kort te maken……
het is nu gewoon pech gehad:jerry28 juli 2010 om 17:34 #17704916origineel gepost door Hawke
Wat mocht het eigenlijk kosten? Ik dacht dat het een tijd terug 90 euro was?hij wist het niet zeker,€60,- of €90,-
maar ik krijg binnen 6 weken een girootje zei tie:P28 juli 2010 om 17:38 #17704917Heeft ie wel een bedrag ingevuld dan?
Of was ie te lui om in zijn boekje te kijken?
28 juli 2010 om 17:43 #17704918Mistlampen, ook wel petjes verlichting…
voor deze lampen word geen minimale zichtafstand genoemd, alleen maar de term slecht zicht.
je mag deze in tegenstelling tot mistachterlicht ook in de Regen gebruiken bij slecht zicht.
en toch zie ik Velen nog het mistachterlicht aanzetten bij zware regenval, en dat is bij de wet verboden.
Mistvoorlichten aan bij goed zicht, ik vind het niet hinderlijk, alleen typeert het vaak een bepaald type bestuurder.
Veel mensen hebben daar meer problemen mee dan de mistlampen zelf die aan staan.
Willem
28 juli 2010 om 20:37 #17704919kan best zijn . . . maar als het in zo’n wolk breuk zo hard regent dat je bijna geen zicht hebt (met mist te vergelijken) . . . zet ik toch mn mist achterlicht aan.
Maar dan regent het ook voor onze blauwe vrind te hard, dus dan zal die niet zo snel bekeuren denk ;)
28 juli 2010 om 21:21 #17704920jupz, maar is wel iritant.
In hevige regenval valt de gewone verlichting prima op..
daar kan ik mij aan ergeren, in de regen verblind mistachterlicht veel meer door de lichtbreking in de waterdruppels..
en remlicht word dan wel ondeuidelijker..
Met mist is het verschil tussen rem en mistlicht beter te onderschijden dan in de regen..
nu gebruik ik mijn mistachterlicht zoweizo HEEL weinig..
in NL komt het niet al te vaak voor dat het zo dicht aan het misten is dat je het MAG gebruiken.
in Duitsland komt het wel vaker voor, zeker in berg gebieden..
Willem
Willem
29 juli 2010 om 03:33 #17704921Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst mijn mistachterlicht aan heb gehad!
Maar sommigen….
Als die maar een beetje mist zien gaat, hup, die klote lamp aan! :fy1Overigens ben ik er erg vóór om maar één mistachterlicht te gebruiken. Dan is het verschil met de twee remlichten tenminste duidelijk en schrik je niet, met alle mogelijke gevolgen, wanneer je je vergist en je rem ineens intrapt.
29 juli 2010 om 05:32 #17704922AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben er ook eens mee aangehouden, en ik mocht ze wel voeren, maar alleen in combinatie met stadslichten. hier had meneer agent geen probleem mee
3 augustus 2010 om 21:02 #17704923Ik vind persoonlijk hoe meer licht hoe beter, maar dat zal wel komen omdat ik chauffeur ben, die zijn gek op lampies (zelf ook 10 grote verstralers en het nodige aan oranje en gele lampen heeft) maar het moet wel goed afgesteld zijn anders is het irritant.;)
4 augustus 2010 om 06:58 #17704924origineel gepost door wim-v6
daar kan ik mij aan ergeren, in de regen verblind mistachterlicht veel meer door de lichtbreking in de waterdruppels..en remlicht word dan wel ondeuidelijker..
Met mist is het verschil tussen rem en mistlicht beter te onderschijden dan in de regen..
Dan moet je voorral niet te veel naar België gaan.
Daar doen ze de mistlampen al aan als er een natte scheet over de weg hangt.4 augustus 2010 om 08:29 #17704925mistlampen oftewel bermverlichting mag alleen gevoerd worden tijdens mist met een zicht van minder dan 50 meter of bij zware regen- of sneeuwbuien waar het zicht minder is dan 50 meter en dan alleen nog in combinatie van stadslicht verlichting (dus geen dimlichten ) Buiten de bebouwde kom.
4 augustus 2010 om 12:33 #17704926origineel gepost door cnt
mistlampen oftewel bermverlichting mag alleen gevoerd worden tijdens mist met een zicht van minder dan 50 meter of bij zware regen- of sneeuwbuien waar het zicht minder is dan 50 meter en dan alleen nog in combinatie van stadslicht verlichting (dus geen dimlichten ) Buiten de bebouwde kom.Ahum:
origineel gepost door Navy
Bermlicht is eigenlijk één verstraler die op de berm gericht is. Zag je heel vroeger weleens.Mistlampen kun je herkennen aan de F van fog of de B van brouillard (of zoiets, Frans in ieder geval). Zag iemand zeggen dat ze alleen aan mogen als het zicht 50 meter of minder is: dat geldt alleen voor het mistachterlicht. Voor mag je ze alleen aan hebben als het zicht 200 meter of minder is. Vroeger alleen i.c.m. stadslicht, tegenwoordig mag het ook i.c.m. dimlicht.
Bijnaam voor onterecht gevoerde mistlampen is “dramlampen”.
Het gebruik kost ook extra benzine! Maakt men zich druk dat benzine weer 2 cent duurder is geworden, maar mistlampen aan is gewoon duurder!:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.