Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Weer wat gedaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2011 om 17:02 #17241905
Laatst was een achterlicht gescheurd en was ik op zoek naar een achterlichtje op marktplaats.
Na een bod, dat geaccepteerd werd door een gulle verkoper, heb ik ze vandaag binnen gekregen.
Natuurlijk meteen gemonteerd en het ziet er perfect uit…………..
5 oktober 2011 om 18:10 #17924277sweet
5 oktober 2011 om 18:20 #17924278netjes, alleen de rechtse nog een stukje naar binnen proberen te draaien
5 oktober 2011 om 18:48 #17924279Ja, het is net of die rechtse niet hetzelfde gemonteerd zit als de linker (kan ook de positie zijn van waaruit de foto gemaakt is.
Lampen zijn niet mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig ;)5 oktober 2011 om 18:51 #17924280:hmmz nou je`t zegt…………. hij loopt niet helemaal gelijk met de achterklep, hij mag wel wat verder naar binnen.
Ik weet alleen niet of het wel OK is voor de keuring, ik heb de oude voor de zekerheid maar bewaard.
Ik wil de koplampen ook nog vervangen omdat de chrome-laag aan de binnenkant er bijna vanaf is. Het zicht wordt er ook steeds slechter door. Ik heb een setje gezien voor een klein 130 euro maar ik weet ook niet of die goed voor de keuring zijn. Het is een setje met LED-ringen die branden met het stadslicht……maar ik had (dacht ik ergens iets gelezen te hebben) over dat dergelijk LED-ringen niet mogen branden in combinatie met stadslicht??????????????
Heeft iemand hier ervaring mee…………dat zal natuurlijk wel?????
5 oktober 2011 om 18:55 #17924281Zijn angel eyes. Volgens mij zijn die ringen je stadslichten en dan mag het gewoon. BMW levert ze af-fabriek zelfs op hun topmodellen.
5 oktober 2011 om 19:15 #17924282staat toch altijd leuker, dan die standaard lampen. ik heb ze er ook in, ff een vraag zijn jou knipperlichten oranje ?
of staan ze aan ?ik er knipperlichten in zitten met een chroom look.
http://i52.tinypic.com/3hhl0.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i51.tinypic.com/2ym84ma.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i56.tinypic.com/153turk.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;gert
5 oktober 2011 om 19:49 #17924283Ik heb de foto toevallig net zo gemaakt dat de knipperlichten branden.
Er zit idd wel een oranje lampje in, door de spiegel die erachter zit lijkt het wel erg oranje.
Toen ik in eertse instantie de lachterlichten bestelde dacht ik dat het binnenwerk ook chroom-look was, maar toen ik ze vanmiddag binnen had zag ik dat het binnenwerk zwart was…….maar nu ze er eenmaal op zitten vind ik `t toch wel mooi.
Om het één geheel te maken denk ik dat ik ook koplampen bestel met een zwar binnenwerk.
Heb jij nooit problemen gehad met de keuring qua verlichting???
5 oktober 2011 om 20:18 #17924284zolang de achterlichten een e-keur hebben zijn ze ok voor de apk, de e-keur staat gewoon in het glas/plastic gedrukt die kun je zo zien zitten als ze het hebben, denk hier ook aan als je je koplampen gaat bestellen.
angel eyes mogen gewoon voor de apk, maar vergeet niet dat je officieel niet met alleen stadslicht aan mag rondrijden (ook niet overdag).
bij je angel eyes zul je de stelmotoren over moeten zetten van je originele koplampen, en anders net als ik met de apk de stelknop in je dashboard eruit halen. De regel is: als er een knopje zit moet hij werken, dus als het knopje er simpelweg niet zit hoeft hij ook niet te werken ;)7 oktober 2011 om 09:50 #17924285die stelmotoren van de oude lampen kan je zo over zetten naar je angle eye’s. en mocht je de lampen afmoeten stellen.
kan je het volgende doen.
je gaat 10 meter van een muur afstaan, (met de auto) en ongeveer 13cm vanaf de grond een streep zetten.
nu weet ik niet of de bovenkant of de onderkant van je lampen moet hebben. ik heb de bovenkant gedaan.
tot nu toe heb ik nog geen tegen ligger gehad die knipperde met zijn lampen.
je kan het ook anders doen, eerst 1 angle eye er in zetten dan stel je die af op de oude lamp, dan de andere er in dan stel je die af.7 oktober 2011 om 09:56 #17924286@Gert
hoe kreeg jij eigenlijk die angel’s goed afgesteld? heb zitten draaien als een maloot aan dat schroefje bovenop maar leek niks te doen, heb het maar gelaten voor wat het is maar verlicht nu alleen mn eigen voorbumper op de snelweg snachts haha..7 oktober 2011 om 10:20 #17924287Heb je er ook schroefjes onder zitten? Bij mij zitten de stelschroeven onder.
7 oktober 2011 om 10:27 #17924288nee alleen van boven volgens mij, en daar zit zo’n simpel systeempje waar je precies je schroevendraaier in laat vallen en dan draaien. maar heeft geen enkel effect lijk wel, rij er nou al bijna een jaar mee rond maar wil het in december toch wel goed hebben met de keuring, anders maar even kleinere schroefjes gebruiken en de hele unit een beetje proberen te kantelen
7 oktober 2011 om 10:30 #17924289@DeMeistah wrote:
@Gert
hoe kreeg jij eigenlijk die angel’s goed afgesteld? heb zitten draaien als een maloot aan dat schroefje bovenop maar leek niks te doen, heb het maar gelaten voor wat het is maar verlicht nu alleen mn eigen voorbumper op de snelweg snachts haha..die moet je niet hebben, ik geloof dat je daar niet aan draaien mag.
ik weet niet of je de stelmotortjes ook overgezet hebt ?
maar waar die stelmotertjes zitten daar zit een schroef, daar is moeilijk bij te komen als de angle eye’s erin zetten.
het gaat om deze afstelschroef
bij mij had ik dat ook ,ik had meer licht voor de bumper dan voor de auto.
heb je wel de stelmotertjes overgezet dan zit er op het stelmotertje een witte verstel knop.
ik heb de afstelknop in de auto op stand 0 gezet. en heb in het donker op een stil wegetje de lampen naar boven gedraait.
ik heb geen idee als ze nu goed staan dat komt volgend jaar wel met de apk keuring.
tot nu toe heeft er nog geen tegenliggen met de lichten geknippert.Gert
7 oktober 2011 om 10:33 #17924290@gertjuh1968 wrote:
@DeMeistah wrote:
@Gert
hoe kreeg jij eigenlijk die angel’s goed afgesteld? heb zitten draaien als een maloot aan dat schroefje bovenop maar leek niks te doen, heb het maar gelaten voor wat het is maar verlicht nu alleen mn eigen voorbumper op de snelweg snachts haha..die moet je niet hebben, ik geloof dat je daar niet aan draaien mag.
ik weet niet of je de stelmotortjes ook overgezet hebt ?
maar waar die stelmotertjes zitten daar zit een schroef, daar is moeilijk bij te komen als de angle eye’s erin zetten.bij mij had ik dat ook ,ik had meer licht voor de bumper dan voor de auto.
heb je wel de stelmotertjes overgezet dan zit er op het stelmotertje een witte verstel knop.
ik heb de afstelknop in de auto op stand 0 gezet. en heb in het donker op een stil wegetje de lampen naar boven gedraait.
ik heb geen idee als ze nu goed staan dat komt volgend jaar wel met de apk keuring.
tot nu toe heeft er nog geen tegenliggen met de lichten geknippert.Gert
Aha, ga vanavond eens even kijken of die schroef wel iets doet dan, stelmotortjes heb ik niet overgezet, kreeg het niet voor elkaar en gebruik de stelknop toch nooit. ben er nou achter gekomen dat je dat ronde kopje op de stelmotor iets vlakker moest schuren en dan zou hij wel passen?
7 oktober 2011 om 10:35 #17924291Dadok heeft een how to gemaakt.
bij stap 8 om er iets af te vijlen heb ik niet gedaan, gewoon ff wat kracht zetten dan vloept ie er wel in.
viewtopic.php?f=9&t=153114Gert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.