Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Weer problemen met mijn astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2011 om 15:04 #17242911
Hoi,
Vorig jaar heb ik hier gepost over dat het gaskleppenhuis van mijn astra niet goed meer was.
Uiteindelijk nieuwe erin gezet, auto liep een paar weken goed, nu begint het gedonder weer.9 van de 10 keer start hij bij een warme motor niet in een keer, na een keer of 4 meestal pas.
Als je aan het rijden bent en het gas “snel” los laat, komt hij vaak onder de 500 toeren waardoor hij bijna af slaat.
Rijd je bijvoorbeeld stapvoets en je moet een drempel ofzo over, moet je meestal wat extra gas bij geven, anders slaat hij wel af.
Hij loopt dus ook erg slecht stationair en het toerental schommelt behoorlijk.Een tijd terug al bij de dealer geweest, met uitlezen kwam er niets uit. Ze zeggen dat het van alles kan zijn, zou je het beste alles een voor een moeten vervangen om er achter te komen wat het is….
Aangezien mijn budget niet zo groot is hoop ik dat een van jullie een idee heeft wat het kan zou kunnen zijn.Alvast bedankt.
Groetjes Vanessa
2 november 2011 om 15:13 #17937642Wat voor Astra met wat voor motor heb je?
Als je een EGR-klep hebt, heb je grote kans dat je deze eens moet reinigen of vervangen.
Deze gaat namelijk helemaal open als je je gas los laat en als dat niet of langzaam gaat door vervuilling, krijgt je motor niet genoeg lucht.Je gasklephuispakking is nog wel goed, neem ik aan?
2 november 2011 om 15:18 #17937643Valse lucht is vaak veroorzaker van dit soort problemen idd. EGR schoonmaken en vacuüm slangen controleren.
Kan ook zijn dat de luchtmassameter niet meer goed werkt.
2 november 2011 om 15:20 #17937644Dit is het type zoals het op de papieren staat Astra- G-CC, X1.8XE1 Automatic
Gasklephuispakking is vorig jaar vervangen, is gelijk gedaan met het vervangen van het gasklephuis2 november 2011 om 15:27 #17937645Ik heb hetzelfde blok, maar dan handgeschakeld en in een Coupé. Ik moet zelf binnenkort ook de EGR eens nakijken.
Had het eerst ook dat de klep bleef plakken en bij gas los m’n motor uitviel. Daarna een lange rit op LPG en Shell V-Power gemaakt en het is al een stuk minder (de EGR-klep is toen schoongebrand, denk ik).
Ik zou echt even naar je EGR kijken. Deze zit onder de afdekplaat (die plastic kap over je motor), aan de voorzijde van het blok.2 november 2011 om 15:50 #17937646Heb net ff een vriend gebeld, die heeft pas nog iets vervangen in onze astra. Hij vertelde me dat de ERG klep pas vervangen is.
Is ERG en EGR nu het zelfde? Nee toch?2 november 2011 om 16:58 #17937647hij zal de egr bedoelen ,
ik denk zelf dat het de bobine brug is.
aangezien hij geen foutmelding geeft.
hoe je het evt kan testen is dus in ze 1 zetten of ze 2 gewoon rollen zonder gas en dan gas vol intrappen ,
als die inhoud schokt en ineens ze power terug krijgt is het bijna zeker je brug.ik heb de zelfde motor van mij mag je mijn bobine eropzetten om te testen (had ik ook in je vorige topic gemeld)
alleen woon ik wel in amsterdam mischien iemand die dichterbij woont en even die van hem wil overzetten.(kan ook lucht massa meter zijn maar dan geeft die vaak een fout aan)
2 november 2011 om 17:00 #17937648als je het echt graag wilt weten kun je wim-v6 ff een pmetje sturen, die weet vast een duidelijk antwoord voor je ;)
of je titel van de topic ff veranderen met zijn naam er in, dan kijkt ie vast ff :P2 november 2011 om 17:08 #17937649Okay. Ik was bijna 100% zeker van de EGR-klep.
Ik woon zelf in Zevenbergen, Noord-Brabant, maar ik ben ook niet 100% zeker van mijn bobinebrug, bij mij loopt de motor namelijk erg onrustig stationair.2 november 2011 om 17:42 #17937650Het is wat met die opel van mij :)
Heb mijn topic titel even aangepast, zodat Wim-V6 hem zeker ziet :)Ben eventueel best bereid om naar Amsterdam te rijden hoor. Even vragen of mijn man dat ook wil, want hij mag dan rijden :)
Groetjes
4 november 2011 om 22:44 #17937651Mijn vermoeden gaat uit van de EGR, gasklep vervangen is bij deze motoren meestal zinloos, daar deze niet al te vaak stukgaat.
Meestal blijft de EGR openstaan, en krijgt de motor een te veel aan lucht (vervuilde (uitlaatgassen)) in dit geval, en die kan die niet gebruiken om te verbranden.
als ie nou weer eens rot loopt kan je eens met een zwaar stuk gereedschap een tik tegen de EGR klep geven, meestal loopt ze dan weer (even) goed..
Je kan inderdaad wel langs rijden, maar dan zou ik niet naar amsterdam rijden haha….
Je hebt een PM terug trouwens..
Willem
5 november 2011 om 10:14 #17937641Hoi Willem,
Bedankt voor je reactie en je PM.
Met het gereedschap kan ik inderdaad eens proberen, werkt dat niet dan kan je van mij een belletje verwachten.Groetjes Vanessa
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.