Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Weer iets raars aan de hand met men racemotor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2011 om 19:05 #17237727
zoals de titel als zegt weer iets heel raar aan de hand
Na vorig jaar mijne backfire gehad te hebben is er nog steeds iets raar aan de hand
heb de motor terug in elkaar gestoken in maart met nieuwe zuiger en dergelijke. Maar had toen 4bar drukverlies op de 1ste cilinder.
de kop is nog maar een 200km daarvoor gereviseerd. Maar heb toen ook even snel men zuigers vervangen naar wiseco’s.na die drukverlies heb ik de motor terug uit elkaar gehaald en merkte 2 krassen op in de 1ste cilinder. Heb ik toen niet goed gekeken toen ik de zuigers gewisseld had ? want de krassen kwamen over1 met de oude zuiger die ik gewisseld had. mijn fout maarja (leerd men van zeker)
dus hele nieuwe onderblok gebouwd. alles opnieuw balanceren, want nu bleek ook nog is alles uit balans te zijn…. 3gram op het vliegwiel en 1,8 gram op de krukas. Heb de onderblok ook volledig daar laten monteren op de oliepomp en carter na dan. en dan zelf de kop erop gezet. aangezien deze nog niet zo lang ervoor was gereviseerd, heb ik deze na wat spoelwerk en wa na te kijken terug gemonteerd.
blok terug in de corsa gestoken. en terug aan de gang. Nu had die motorbouwer gezegd tege mij dat ik gene gas mocht geven en hem zo op stationair te laten warm draaien. Dit gedaan zijnde, de compresie weer eens meten…. Wat bleek, nog steeds 4bar te weinig op cilinder 1.
Dus kop eraf gehaald om deze te bekijken en even naar men motorbouwer geweest. daar bougies erin gestoken, ondersteboven gelegd en er water in gezet. Het water zakte geen mm dus sloot deze af. En de koppaking is overal mooi geperst.Nu denken we de klepveren van deze cilinderkop. Zou dit kunnen of zou het nog iets anders kunnen zijn.
Ben een beetje ten einde raad. Men motorbouwer ging alles is nameten en nakijken. maar vraag hier ook even na natuurlijk
greetz
26 mei 2011 om 20:20 #17879433kop ff laten nakijken.
Laat ik bij alle koppen doen.Misschien dat er een klep niet lekker sluit.
De volgende keer kun je ook een cilinderlektest laten uitvoeren.
Kun je nog beter diagnose stellen.Zou even de uitslag van de revisieboer afwachten wat er met de kop aan de hand is.
Ik gok op een klep die openstaat door de backfire…26 mei 2011 om 23:03 #17879434na die backfire is de kop terug gereviseerd. zijn toen 2 nieuwe inlaatkleppen ingestoken omdat de 1ne krom was en de andere voor een stuk was weg gesmolten
ben nu eerder aan het denken aan haarscheuren in men kop ahcter de klepzittingen of zoiets
27 mei 2011 om 15:41 #17879435Vloeistof in de kop laten staan is niet echt een heel betrouwbare meting. Cilinderkop kan je beter testen met een vacuum meter op de poorten. Klepveren te slap denk ik niet, die zijn normaal echt wel sterk genoeg om de kleppen dicht te houden zo als de kop los ligt.
Neem aan dat je ook dubbele veren hebt.
Anders toch in het onderblok zoeken. Als je de kleppen vacuum gemeten heb en ze zijn goed blijft er niet veel meer over denk ik.27 mei 2011 om 15:46 #17879436is die kop al afgeperst?
27 mei 2011 om 16:18 #17879437ze gaan de kop helemaal nakijken met sonar dacht ik dat i zei
onderblok zou me echt verwonderen
ocasie onderblok volledig 2overmaten geboord
nieuwe zuigerveren
zuigers op gewicht gemaakt
krukas opnieuw gebalanceerd en overmaat voor de lagers
vliegwiel opnieuw gebalanceerd
oliepomp zuiver gemaakt en nagekekendus de ondeblok is volledig inorde. en dan tot de conclusie komen dat er nog steeds 4bar zoek is op dezelfde cilinder. na een serieuze uitgave…….. dan kan het in mijn ogen nimmer anders zijn dan de cilinderkop die ook al 5wereldoorlogen heeft meegemaakt
18 juni 2011 om 07:32 #17879438hallo CORSA2L16VALVE
als ik zo naar het verhaaltje luister lijkt het mij dat de klepzittingen niet goed afdichten miss eens een cilinder lek test uit voeren ? olie dop er af koelvoeistof dop er af en dan kijke of je hem daar ergens hoor blazen en anders je kop eens na laten kijken op scheuren
20 juni 2011 om 20:18 #17879439je zult er wel op gelet hebben lijkt me, maar is er geen drijfstang iets krom waardoor de zuiger niet helemaal in bdp komt.
dus grotere ruimte = minder compressie.21 januari 2012 om 10:27 #17879440En al gevonden wat het was nu?
Greetz
24 januari 2012 om 21:41 #17879442nee nog niet gevonden. en boeltje corsa ligt nog een tijdje stil. Eerst zorgen dat men garage er staat voor er weer iets gestolen word.
Er word een gans nieuwe cilinderkop gebouwd. misschien dit jaar nog, Anders is het voor volgend jaar24 januari 2012 om 23:17 #17879443Wat voor kop? Oude Coscast wil nog wel eens scheurtjes vertonen rond de bougie gaten….
25 januari 2012 om 08:49 #17879444ks 700 kop
25 januari 2012 om 10:15 #17879445Voor een luttel bedrag kun je aan een andere KS700 kop komen, zou ik eens testen…
25 januari 2012 om 10:19 #17879446daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
25 januari 2012 om 10:33 #17879441@CORSA2L16VALVE wrote:
daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
goeie tip;
zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:
25 januari 2012 om 11:46 #17879447@z20leh wrote:
@CORSA2L16VALVE wrote:
daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
goeie tip;
zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:
En als je nou voor het starten de krukas een paar keer draait, zou je zo iets dan ontdekt hebben vooraf? Vraag het me gewoon af hoor, bedoel er verder niks mee, is pure interesse….
25 januari 2012 om 13:37 #17879448@Vinci wrote:
@z20leh wrote:
@CORSA2L16VALVE wrote:
daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
goeie tip;
zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:
En als je nou voor het starten de krukas een paar keer draait, zou je zo iets dan ontdekt hebben vooraf? Vraag het me gewoon af hoor, bedoel er verder niks mee, is pure interesse….
nee,ik had klepspeling in nederland laten afstellen,maar die heeft blijkbaar zijn kl…. er aan geveegd.
hoor je alleen als de motor draait.
maarja,heb het gereedschap niet om klepspeling af te stellen.25 januari 2012 om 17:37 #17879449bij een XE en mechanische stoters heb je geen gereedschap nodig om klepspeling te stellen…( ja een voelermaat en het gereedschap om je distributie te kunnen doen )
dit omdat je de kleppen met klepsteel hoedjes steld en niet op de ouderwetse manier
je moet je kleppen bij een XE stellen VOORDAT je de kop op de motor bouwd en niet daara nog een x,want je riem moet er dus vanaf en de nokkenassen eruit
3 februari 2012 om 15:24 #17879450Heb je al eens gekeken of de sloten van je zuigerveren niet in lijn staan?
9 februari 2012 om 17:42 #17879451@CORSA2L16VALVE wrote:
nee nog niet gevonden. en boeltje corsa ligt nog een tijdje stil. Eerst zorgen dat men garage er staat voor er weer iets gestolen word.
Er word een gans nieuwe cilinderkop gebouwd. misschien dit jaar nog, Anders is het voor volgend jaar:thumbup Nice… Hou ons op de hoogte hé!
Greetz en veel succes!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.