Weer een noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Weer een noodloop

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237602
    RicoHere
      Lid sinds:
      26 May 2011

      Allereerst zal ik me even kort voorstellen.
      Mijn naam is Richard en ik lees dit forum al een tijdje, alleen nooit de moeite genomen om me te registreren.

      Ik rijd een vectra 2.2 dti (automaat) uit 2004.

      De auto is me tot nu altijd erg goed bevallen.
      Alleen de laatste tijd :swear

      Mijn auto viel op een gegeven moment continue in een noodloop, zonder te kunnen zeggen wanneer precies. Auto van contact en probleem was weer even weg.
      Auto naar de dealer, niets kunnen vinden.
      Op een gegeven moment rookte de auto als een gek, maar weer naar de dealer.

      Turboslangen vervangen, probleem met de noodloop zou hier ook wel door komen werd mij gezegd.

      Na een maand of 2 wederom geregeld noodloop, was alleen uit te komen door de auto van het contact te halen.
      Ja hoor, dealer…..
      Nu was de LMM defect, dus maar vervangen.

      Een maand zonder problemen gereden, en daar gaan we weer –> noodloop.
      Bleek de lmm die vervangen was weer defect. Gevalletje garantie.

      Nu 3 maanden later, :swear alweer problemen. Nog steeds af en toe noodloop. Het is nu niet zo vaak als voorheen, maar toch.
      Moet van de zomer wel naar Spanje rijden.

      Verschil met de vorige keren is, dat ik nu niet de auto helemaal uit hoef te zetten om eruit te komen.
      Even snelheid verlagen naar een km of 30 is voldoende om er uit te komen.

      Heb de auto nu al meerdere malen laten uitlezen, maar geen fouten.
      Ik kan nu niet de auto uitlezen, terwijl hij in noodloop is.

      Iemand nog ideeen, voordat ik hem afschrijf ?

      BVD.

      #17877975
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        controleer alle vacuum-slangetjes eens of ze goed in de rubbertjes zitten. Mijn vorige vec had daar wel eens last van.
        Hij ging in nood-loop en na opnieuw starten ging reed ie weer even goed. Maar tijdens optrekken schoot ie weer in nood-loop.
        Geen foutcode bij het uitlezen en de dealer kon het ook niet vinden .. toen zelf maar eens alle slangetjes uit hun rubber getrokken en en er weer stevig ingedrukt…. en weg probleem.. nooit meer last van gehad !

        Is het proberen waard,toch?

        #17877976
        RicoHere
          Lid sinds:
          26 May 2011

          Speaker,

          Ben niet zo’n monteur :D
          Hoeveel van die vacuumslangetjes heb je het over, en waar lopen die ongeveer ?

          Gevonden via google..

          Zal er morgen eens naar kijken, beetje donker buiten nu.

          #17877977
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Op de foto zijn ze rood.
            Origineel zijn ze zwart.

            #17877978
            RicoHere
              Lid sinds:
              26 May 2011

              @speaker wrote:

              Op de foto zijn ze rood.
              Origineel zijn ze zwart.

              Ik heb gister al even gekeken, had ik al gezien.
              Foto komt van een engelse site, waar ze alle slangetjes hebben vervangen.
              Maakt het in ieder geval wel duidelijk voor mij.

              #17877979
              RicoHere
                Lid sinds:
                26 May 2011

                Vanmorgen onderweg naar mijn werk, weer noodloop. Alleen deze bleef actief, ook als ik was gestopt.
                Laat ik nu toevallig mijn laptop en OPCOM bij me hebben…

                De volgende fouten staat er nu in :

                Source Address: ECM
                Source Address: 0x000007E0
                Identifier: 0x0413
                System name: Y22DTR
                VIN: W0L0ZCF6941135403
                Hardware number:1401
                Part Number:55352862
                Software version number: VJCAS030_S
                System description: BOSCH0100
                Type approval number: B02010
                System description: 0x00004006
                Alpha code:

                Number of stored fault codes: 2

                P1105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure
                (FA) – Not present

                P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure
                (FA) – Not present

                Source Address: IPC
                Source Address: 0x00000255
                Identifier: 0x0502
                VIN: W0L0ZCF6941135403
                Part Number:13165960
                Software version number: 8.39 16/03
                System description: VDO 0400
                Alpha code: MG
                Manufacturing date: 040609

                Number of stored fault codes: 1

                U2105 – CAN-Bus No Communication with ECM (Engine Control Module)
                (7F) – Not present

                Wat me opviel is dat ik het (volgens mij) nu kan reproduceren.
                Als ik kom aanrijden met een snelheid van zeg 60km/h, en zie dat het verkeerslicht op rood is, dan laat ik mijn gas los.
                Zodra mijn snelheid zakt onder de 30km/h, valt de auto in noodloop.
                Ik heb dit nu 4 keer geprobeerd, en alle keren noodloop.

                #17877980
                Marcel28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 April 2007

                  HUmmm ook weer een EGR probleempje???
                  Het probleem wat je omschrijft komt mij bekend voor. Echter rij ik rond met een V6 CDTI
                  Dealer wilde deze klep meteen vervangen, heb ik niet laten doen. Heb klep wel zelf schoongemaakt, daarna probleem van noodloop niet meer gehad.

                  even off topic, waar heb jij je opcom vandaan??

                  Groetjes
                  Marcel

                  #17877981
                  RicoHere
                    Lid sinds:
                    26 May 2011

                    EGR zat ik al aan te denken, die ga ik van het weekend maar eens een keertje reinigen.
                    Ben in het verleden hiervoor een keer een howto tegen gekomen, maar kan deze niet meer vinden.
                    Iemand nog ergens een linkje ?

                    OPCOM komt ergens uit China, heb ik een jaar geleden via EBay besteld.

                    #17877982
                    marson
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2009

                      Snap helemaal wat of je bedoeld ik had het ook helaas was ik op weg naar italie en gebeurde het net over de grens in duitsland,
                      in eerste instantie zij de opeldealer dat het de egr klep was, 700 euro armer en niks opgelost, nogmaals in italie er naar gekeken maar daar is het ook niet opgelost,eenmaal terug in nederland na veel zoeken uiteindelijk een vacuumklepje vervangen en dit bleek wel het probleem te zijn.
                      Ik heb dezelfde moter als jij maar dan in een zafira, als ik je storing lees krijg ik alweer buikpijn.
                      zoek naar een kunstof grijs potje waar aan de ene kant 1 slangetje opzit en aan de ander kant 2 slangetjes, het is een electronisch geregeld potje dus er zit ook een stekker op.
                      uitleg volgens garage leerde mij dat de turbo druk/ vacuumdruk niet goed kon worden opgebouwd waardoor de auto in mijn geval zo rond de 2500 toeren in noodloop ging even rustig aan rijden en het lampje ging weer uit.
                      koste toen volgens mij ong 200 euro maar het onderdeel zelf kan je makkelijk zelf vervangen mits je een schroevendraaier kan vast houden en slangetjes ergens af kan trekken en weer opnieuw plaatsen.
                      ik neem aan dat je ondertussen wel even goed je vacuum slangen en aansluitingen heb gecontroleerd want daar kan ook veel mis me gaan.

                      succes en als je het gevonden heb horen we het graag

                      btw het artikelnr van het onderdeel wat bij mij is vervangen is 9128022 en ze noemen het een valve

                      kan je het niet vinden dan maak ik een foto voor je

                      gr sonny

                      #17877983
                      marson
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2009

                        @RicoHere wrote:

                        EGR zat ik al aan te denken, die ga ik van het weekend maar eens een keertje reinigen.
                        Ben in het verleden hiervoor een keer een howto tegen gekomen, maar kan deze niet meer vinden.
                        Iemand nog ergens een linkje ?

                        OPCOM komt ergens uit China, heb ik een jaar geleden via EBay besteld.

                        viewtopic.php?f=6&t=147690

                        hierbij het linkje naar een prachtige set foto’s van willem

                        #17877984
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Zelfde probleem gehad met een Zafira 2.0DTi Y20DTH (basis is gelijk aan jouw motor).

                          Bij deze zat heel het inlaat dicht gekoekt met roet (daarom rookte deze behoorlijk).

                          en de storing zelf werd veroorzaakt door vastzittende schoepen verstelling van de Turbo.

                          Ik heb hierbij het inlaat schoongemaakt, en EGR gereinigd, en de man die kort erna op wintersport ging (en zijn vriendin) even gemeld dat ie m GOED moest VLOEREN in duitsland.

                          hij heeft op de heenweg in Duitsland nog 2keer deze storing gehad, en daarna tot op heden niet meer terug gekomen.

                          Pure roet vervuiling was de enige oorzaak van deze storing.

                          in nederland komen we vrijweinig momenten tegen dat je de auto even goed schoon kan rijden (120km/u rijden helpt hiertegen niet tot nauwelijks.

                          en als je daarbij nog regelmatig ritten in de stad maakt is het dichtroeten een nog groter probleem voor elke moderne diesel.

                          ik heb nog wat foto’s van de reiniging van dit inlaat.

                          Het motortje in de Zafira:

                          Dit was nog enkel bij de wervelkleppen, inlaat zelf zat ook voor zeker 45% dicht:

                          hier is goed te zien dat de wervelkleppen niet meer konden bewegen zoals dat moest:

                          Zo de motor kan weer ademen:

                          oja, maak deze sensor ook even schoon met remmenreiniger, dit is de turbodruksensor:

                          Willem

                          #17877985
                          RicoHere
                            Lid sinds:
                            26 May 2011

                            Zo, heb me vanmiddag meer een beetje smerig gemaakt.
                            :swear wat een troep zit er in zeg, zag er een beetje uit als bij die Zafira hierboven. (En ik zelf nog erger :D ).

                            Heb alles weer mooi schoon gemaakt, ook de sensor (bedankt voor het melden).
                            Verder heb ik alle vacuumslangen een keer opnieuw ingestoken.

                            Nu maar eens afwachten, wat er gebeurd (of hopelijk niet gebeurd).


                            @Willem
                            , met 120km/h rijd je de motor niet schoon, met welke snelheid dan wel ?

                            In ieder geval allen vast bedankt voor het meedenken.
                            Ik zal jullie op de hoogte houden.

                            Nog wel twee vraagjes :
                            – Is het verergerd omdat ik sinds een jaar bijna alleen nog stadskilometers rijd ? (nieuwe opdracht in eigen stad).
                            – Hoe vaak moet je eigenlijk de boel schoonmaken (prefentief) ?

                            #17877986
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Welke snelheid wel dan???

                              Volgas in Duitsland!!!

                              Heb je heel dat inlaat uit elkaar gehad dan??? (net als op de foto’s??

                              dan is het nu nog even zaak om de auto effe Flink trappen bij de oosterburen.

                              Willem

                              #17877987
                              jorisverbaeten
                                Lid sinds:
                                17 June 2006

                                Als je zulke dingen openlegt moet je dan ook geen nieuwe pakkingen steken??
                                Motor schoon blazen kan ook gewoon tegen 120, maar dan in z’n vier i.p.v. 5de vesnelling.

                                #17877988
                                Thurrock
                                  Lid sinds:
                                  15 May 2011

                                  @jorisverbaeten wrote:

                                  Als je zulke dingen openlegt moet je dan ook geen nieuwe pakkingen steken??
                                  Motor schoon blazen kan ook gewoon tegen 120, maar dan in z’n vier i.p.v. 5de vesnelling.

                                  Hmmm dan moet ik dat ook eens proberen, heb niet echt zin om mijn egr schoon te maken >.<

                                  #17877989
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    @jorisverbaeten wrote:

                                    Als je zulke dingen openlegt moet je dan ook geen nieuwe pakkingen steken??
                                    Motor schoon blazen kan ook gewoon tegen 120, maar dan in z’n vier i.p.v. 5de vesnelling.

                                    Doe dan maar 3e gang, een kilometer of 150 achter elkaar, maar erg hard werkt het turbootje dan niet.

                                    het mooiste is de turbo VOL laten werken!!!

                                    en dat kan alleen op langere stukken vollast, zodat het turbootje zeg maar Rood doorschijnend word!!

                                    Bij de latere Y20DTH is de turbo voorzien van verstelbare schoepen, die gaan vast zitten, en die vervuiling gaat niet los met 120km/u hoor, dat kan ik je garanderen, anders had het probleem met de Zafira ruim voor duitsland wel opgelost geweest, en dat was pas net voor ie duitsland uitreed richting oostenrijk, na lange stukken gevloerd gereden te hebben.

                                    De oudere X20DTH heeft geen verstelbare schoepen, die kunnen dan ook niet vast gaan zitten.

                                    Willem

                                    #17877990
                                    RicoHere
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2011

                                      Even een tussentijds berichtje.
                                      Voor alsnog ben ik een blije rijder :D

                                      Normaal viel de auto dagelijks meerdere malen in een noodloop.
                                      Ik rijd nu (na het schoonmaken van de EGR) al een dag of 5 zonder ook maar één keer problemen.
                                      Denk dat ik alles wel heb geprobeerd, maar het lukt me niet om de auto in storing te krijgen.

                                      So far so good…

                                      #17877991
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        tof :thumb :thumb

                                        #17877992
                                        Niels81
                                          Lid sinds:
                                          6 June 2011

                                          Dit probleem heb ik dus al 2 jaar om de maand!

                                          Rij een Vectra Station 2.2. DTI automaat uit 2004.

                                          Vorig jaar is bijna elke schroef vervangen! €7.000,- aan kosten bij de Opel-dealer… NOG trekt -ie mij van bijvoorbeeld 140 km/u terug naar 70km/u op de snelweg. Één voordeel, het noodloop-lampje is er inmiddels klaar mee en brandt nog maar 1x per week…

                                          Aangezien ik veel kilometers maak, waaronder naar het buitenland, en ik te vaak stil sta is dit m’n eerste, maar zeker m’n laatste Opel.

                                          Deze week gaan ze mijn gasklephuis inleren…
                                          Hopelijk is het daarmee voorlopig weer verholpen, want als ik op dit forum kijk heeft niet alleen mijn Opel hier last van..

                                          #17877993
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            gasklephuis inleren????????????????

                                            Dat apparaat doet niks meer dan Vol open of vol dicht.

                                            Ik zeg de boel goed schoonmaken en Trappen met dat apparaat, in de meeste gevallen is het dan opgelost.

                                            Willem

                                            #17877994
                                            Captain Pervert
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 November 2009

                                              Ik heb dit probleem ook (Vectra C 2003 2.2 DTI) , alleen dan met iets andere symptomen:

                                              viewtopic.php?f=6&t=146049

                                              Is nog niet opgelost, ook niet na wat verder doortrappen van iedere versnelling zoals daar is geadviseerd. Enige wat er tot nu toe is gebeurd, is een tank die sneller leeg is.

                                              Probleem doet zich voor als ik moet afremmen voor iemand die 110 rijdt en dan weer vlot wil optrekken. Zit ik bij 100-120 in de vijfde versnelling en trap ik het gas dan iets te enthousiast in: noodloop. De vierde doortrekken tot 120-125 (3000 rpm), schakelen naar 5 en dan rustig doortrappen is een oplossing. Ben je eenmaal boven de 135 kan je hem gewoon hard intrappen, nergens last meer van.

                                              Er valt mee te leven maar het is niet handig voor iemand anders die in mijn auto rijdt of de Bob is, of bij een verkoop in de toekomst.

                                              Garage kan niks vinden.

                                              De een zegt (in voornoemd topic): schoonblazen door jakkeren. Een andere zegt: onvoldoende turbodruk. En hier lees ik weer tig dingen.
                                              Waar kan ik terecht om dit op te lossen? Niet bij mijn huis tuin en keuken garage om de hoek in elk geval, die lezen hem uit, zien niks en overhandigen mij schouderophalend een uitdraai met allerlei data die mij niets zegt, maar waarin voor mij als leek niks alarmerends staat.

                                              #17877995
                                              Vbootje
                                                Lid sinds:
                                                2 August 2010

                                                Ik heb dit probleem zoals jij beschrijft ook gehad. Het gebeurde mij wanneer je van onder de 2000 toeren in z’n 5 het gas goed intrapt. nu rijd ik ook met een caravan en dan heb je het wel vaker omdat je je auto anders gebruikt en hij meer kracht moet geven. Er waren bij mij ook geen foutcodes te zien. Na zoeken van de VOD hebben ze besloten om het spruitstuk te vervangen en nu is mijn probleem opgelost.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.