Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2010 om 19:31 #17672459
zo zijn weer ff verder…….. heb de spatbord randen nu beide erin zitten en omgerold , tevens ook ff de velgjes gepast en de auto op gewenste hoogte gebracht , ziet er wel sjiek uit. nu nog alles afwerken….
randen ook 2 cm naar buiten gerold en moeten nog strak geklopt worden. dit zie je ook wel in de foto`s:thumbdown9 november 2010 om 22:39 #17672460zo pffff, weer eens tijd voor een update , inmiddels een hoop gebeurd.
beetje lang afwezig geweest van dit topic omdat ik even geen tijd meer had voor de kadett.
laswerk is bijna klaar en als er binnen plek is gaan de ramen eruit en is ie klaar om te gaan schuren etc etc.de middentunnel is omgebouwd naar een handbak tunnel ivm de pook ivm automaten handeltje.
me vadet heeft uit een stukje plaatwerk een pookgat geklopt en gedaan en het resultaat mag er wezen.:thumbupheb eindelijk na 3 blokken te moeten demonteren een goede kop gevonden.
heb een compleet blok van een maatje gehad die een kadett c1 sedan ombouwd naar een c20xe.blok is helemaal uit elkaar getrokken, alle zuigerveren gecontroleerd en lagerschalen van de krukas, dit zag er allemaal goed uit. blok en kop van binnen en van buiten gereinigd , kleppen opnieuw ingeslepen , alle delen in een nieuw laagje verf gezet. uitlaatspruitstuk is ook gestraald en in hittebestendig zilver gespoten.
op het blok komen dubbele solexen waarvan ik nog de afstelling moet vinden ( vraagbaak kadett b 1100 iemand?????)
moet nog veel gebeuren maar dat post ik allemaal wel , hier in elk geval wat foto`s.
laat me weten wat je ervan vind , heb je tips , graaaaaag!!!
9 november 2010 om 22:49 #17672461Tips? Kritiek wil je? :P Kan je krijgen natuurlijk! Knap mijn kadett-tjes ook eens op ja! :P :kewlpics
Je gaat goed met je project :)
Ga je ook iets van plastic coating of plastic binnenkuipen in de wielkasten maken? (ivm. pekel bijv)
Klinkt mss gek, maar ‘t helpt uiteraard prima tegen pekel/roest.Vind ‘t echt gaaf dat je zoveel tijd steekt in deze auto… Je gaat ‘m toch als daily gebruiken? Of ga je ‘m als show autootje gebruiken gezien ‘t werk wat je erin hebt gestoken nu :)
9 november 2010 om 23:00 #17672462dat gespoten chroom is dat gewoon lak of is dat dat spul dat je op een hele rare manier moet spuiten met gedemiraliseert water en andere chemiche dingen
9 november 2010 om 23:45 #17672463welk gespoten chroom?? hahaha bedoel je soms me carterpan en kleppendeksel?
die zijn gewoon hoogglans zwart.word lekker shiny onder de kap.
maar ga hem gewoon voor dailey gebruiken.
is en blijft een auto en die zet je niet dag en nacht binnen in een schuurtje, zijn gemaakt om mee te rijden.
soms zie je mensen op meetings aankomen met een trailer, dan starten ze hem ff en pruttelt dat ding op 3 cilinders naar de showplek om vervolgens aan t einde van de meeting weer terug de trailer op te pruttelen.
auto moet gewoon rijden .:hmmzvind ook niet dat iemand een prijs mag winnen voor mooiste auto ofzo, bedoel het is geen eens een auto meer maar een standbeeld.:sleeping
moet gewoon rijden en af en toe lekker ff op ze staart getrapt worden , blijft je blok ook beter van.:thumbup
er bestaat wel chroomlak trouwens maaarrrrrr, meeste merken blijvgen niet echt zitten of het is een beetje dof.
er is wel 1 merk wat echt knetterhard is , die lak lijkt wel poedercoating!!!
kost je alleen zo rond de 150 euro de halve liter voor alleen de blanke lak met verharder.:o9 november 2010 om 23:48 #17672464@ aapje , er komt idd een coating in de binnenschermen, doe er ook meteen de hele bodem mee en de vloer binnen ook samen met de kofferbak. wil gewoon de komende 10 jaar geen roest meer zien. hahahaha word er gek van die zooi.
hebben wel een mooi nieuw las apparaat op de zaak kan je koper lassen en alluminium.
zitten 3 pistolen aan 1 las apparaat en met een druk op de knop wisselt ie van las toorts en kan je aan de slag.mooi voor me kadett let project, heb ik hier lekker op kunnen oefenen.
10 november 2010 om 07:39 #17672465origineel gepost door jermir
welk gespoten chroom?? hahaha bedoel je soms me carterpan en kleppendeksel?
die zijn gewoon hoogglans zwart.word lekker shiny onder de kap.
maar ga hem gewoon voor dailey gebruiken.
is en blijft een auto en die zet je niet dag en nacht binnen in een schuurtje, zijn gemaakt om mee te rijden.
soms zie je mensen op meetings aankomen met een trailer, dan starten ze hem ff en pruttelt dat ding op 3 cilinders naar de showplek om vervolgens aan t einde van de meeting weer terug de trailer op te pruttelen.
auto moet gewoon rijden .:hmmzvind ook niet dat iemand een prijs mag winnen voor mooiste auto ofzo, bedoel het is geen eens een auto meer maar een standbeeld.:sleeping
moet gewoon rijden en af en toe lekker ff op ze staart getrapt worden , blijft je blok ook beter van.:thumbup
er bestaat wel chroomlak trouwens maaarrrrrr, meeste merken blijvgen niet echt zitten of het is een beetje dof.
er is wel 1 merk wat echt knetterhard is , die lak lijkt wel poedercoating!!!
kost je alleen zo rond de 150 euro de halve liter voor alleen de blanke lak met verharder.:ooo hahaaha:P leek net chroom op de 2e foto.er zijn bedrijven die in een soort chroom coating doen maar dan gewon spuiten op een rare manier. en die is dan ook nog mooier dan poedercoating
10 november 2010 om 08:01 #17672466Nog tips und tricks voor het omrollen van de spatbordranden gezien ik de zelfde roller heb.
Thanks!
Rgds,
Bear7910 november 2010 om 12:56 #17672467Ziet er goed uit Jermir
niet bang dat ie te laag wordt voor in ons drempelland?waarmee heb je trouwens je blok gespoten? hittebestendige motip?
10 november 2010 om 22:05 #17672468@ coot :
ja blok is gespoten met hittebestenige motip.
en ja wat is te laag…. kloteland nederland ligt idd vol drempels, denk dat ik maar over het fietspad ga rijden….als ie te laag is pas ik wel de bodem aan ofzo.
zo’n ding hoort laag.@ bear: moet zeggen dat het een rotwerk is maar omdat bij mij me binnenschermen nog los waren was het een lastiger klusje.
gewoon de tijd nemen en eerst die opstaande rand omrollen voor je de de rest gaat doen.
bij mij zijn me spatborden 2 cm breder per kant.
en ik hoefde geen rekening te houden met de lak want die zit er niet op.bij me bmw heb ik het ook gedaan omdat me velgen aanliepen achter (8,5×19 met 1cm spoorverbreder)
de banden liepen niet aan maar me velgen wel omdat ik nogal getrokken bandjes eromheen heb 215/35r19
eerst het scherm warm gemaakt met een infraroodlamp op de zaak en daarna heel voorzichtig te werk gegaan.
net zo lang passen en meten tot hij goed vrijliep.wens je in elk geval succes en laat wat horen of het gelukt is.
11 november 2010 om 00:11 #17672469Ik had ‘m persoonlijk omdat je ‘m als daily gaat gebruiken niet verder dan -4cm gedaan met een tikkie verbrede SR velgen. Dan is ie toch ‘lager’ maar zal hij nooit echt aanlopen + kan je drempels pakken zonder zig/zag te moeten doen :)
Just my idea… Enneh, is dat hele Dubbele solex idee van je niet iets ‘overkill’? Zuipt lijkt me ook behoorlijk wat… Ik zet zsm. bij m’n eigen daily de Weber32TL carb van een E12GV Corsa blok (wat origineel een 1.2n is).
Met die carb pakt hij beduidend sneller ‘t gasresponse, en krijg je ook nog een zuinigere motor ervoor terug. Vooral als je de elektrische ontsteking+modules gebruikt. Want dan heb je ook elektronische gasuitschakeling (bij ‘t afremmen op de motor bijv.)
Maargoe, just my 48cents :) :P Vind ‘t sowiezo toppie dat je zoveel moeite en tijd hebt gestoken om deze sedan weer netjes te maken :)
11 november 2010 om 00:30 #17672470is een dubbele solex van een kadett b 1100 dus op een 1200 zal t toch zeker wel gaan lijkt me.
en ik heb velgen van 8jx13 met daarom 195/45r13 en wil zo rond de 70/80 omlaag. ik zig zag wel :D
en ja dat ie zuipt maakt me niet uit, betaal toch geen wegenbelasting en de verzekering is ook al zo weinig.16 november 2010 om 18:32 #17672471ik reed met die solexen (waren van mij) van Putten naar sevenum en weer trug op nog net geen tank:D
en op de snelweg pakt hij stukker beter op en gaat ook veel langer door :D heb zelfs een stukje 150 gereden:cool:ziet er goed uit het blokje Jermir :thumbup
groetjes
16 november 2010 om 19:36 #17672472Dus ik gooi even een gokje: Schuitje weet hoe ze moeten afgesteld worden… :)
16 november 2010 om 20:05 #17672473heb ik zeker geprobeerd, maar stationair kreeg ik hem niet goed, heb helaas ook geen gegevens
17 november 2010 om 00:55 #17672474:cry hahaha kan ook nergens op internet vinden wat al de afstellingen zijn etc.
denk dat ik nog maar even verder moet zoeken…..17 november 2010 om 07:41 #17672475Heb wel een adresje van een garagehouder waar ik altijd heen ga, die man krijgt ‘m 100% zeker afgesteld… Iets met ervaring met schroefjes draaien :D
28 november 2010 om 00:00 #17672476nee wil alles het liefst zelf doen , heb ook besloten zelf heel me auto te spuiten.
doe het steeds vaker en vind het wel leuk en spuit geen eens zakkers. :Dvandaag weer t blokje verder opgebouwd en de laatste delen gespoten.
ik monteer alles met gezwarte inbus bouten met rvs onderlegringen.
ziet er wel netjes uit vind ik zelf.bezig geweest de dynamo uit elkaar te halen maar dat schoot niet echt op , ga hem meteen maar laten reviseren want de lagers maken herrie en waar de koolborstels over gaan zijn diep ingesleten.
deze ga ik niet zwart spuiten maar gewoon zilver amders word het een te zwart geheel.
hier de foto`s
28 november 2010 om 00:01 #17672477nu ik de foto`s in t groot ziet vind ik het er wat kitscherig uitzien maar in t echt is het veeeeeeeel mooier.
30 november 2010 om 23:56 #17672478vandaag mooie chrome oliedop erop gedraaid , staat mooi bij de chromen filters van de dubbele solexen.
startmotor en distrideksel ook gemonteerd.
nu nog uitzoeken welke ontsteking het beste is en die ombouwen naar contactpunt loze ontsteking.
dynamo word gereviseerd al weet ik nog niet wat ik daarmee doe , of zilver of zwart spuiten…..blokje ziet er echt netjes uit , haast zonde om te starten……
maar is en blijft een auto dus gewoon rijden met dat ding als ie af is.
binnenkort weer eens verder met het plaatwerk en dan schuren geblazen maar aankomend weekend eerst naar de essen motorshow voor 2 dagen.
1 december 2010 om 09:50 #17672479e12gv ontsteking zoeken van een CorsaA. Is contactpuntje loos maar dan door opel zelf :)
1 december 2010 om 17:47 #17672480ziet er erg mooi uit hoor. maar zou je die oliedruk kettingspanner niet vervangen voor een veer spanner?
die op oliedruk willen nog wel eens gaan ratelen:cryik heb net voor de carburateurs nieuwe membraamjes voor de acceleratiepompjes gekregen, en de rubber ringen voor tussen het spruitstuk en de carbs. mischien is dat wat voor je.
had ze voor mezelf besteld maar duurde erg lang voor ze binnen waren dus heb er nu niks meer aan:(groetjes
1 december 2010 om 20:50 #17672481u2uu
3 februari 2011 om 15:24 #17672482hoe staat het met dit mooie project?
6 februari 2011 om 19:04 #17672483ben nu bezig met de achterkant van de auto, achter tussenplaat vervangen en de schermen achter waren nog niet naar me zin dus die moeten nog wat geklopt worden.
bijna alle ramen liggen eruit en binnenkort maar gewoon beginnen met helemaal kaal maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.