Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 23:07 #17672434
ok bedankt in elk geval. deze kop gaat er ook echt niet op hoor.
maar t blok is denk ik onwijs heet geworden.
ook de koppakking lag eruit tussen de 2e en 3e cilinder, en daar zit de scheur ook.
toen ik hem kocht liep hij al zo rot, maarja je kan niet in een motor kijken als je een auto koopt.
maar er zaten totaal geen klepseals in t blok.
dus ja t zal in dit geval wel het oude type zijn waar a3 corsa het over had want hij rookte niet.
toch nog van zoetermeer naar spijkenisse komen rijden in deze toestand:D
en wat de gaten in de kofferbak betreft , ik ben er nog niet over uit.
denk dat ik ze dichthoud en gewoon alle carroserienaden goed afkit en de raamrubbers ook voorzie van kit. kofferbak word helemaal bekleed zodat je gewoon wat erin kan leggen zonder dat er meteen deuken in je zijscherm zitten zoals nu het geval is… van de week weer een update!!!21 juni 2010 om 19:04 #17672435nog geen echt grote updates, wel is de kofferbak bijnaaaaaa klaar. wat een hoop laswerk. heel de chassisbalk links onder de kofferbak was weggerot en de veerschotel links was ook behoorlijk rot. veerschotel is inmiddels gelast maar de kofferbakbodem is zo goed als af. zal van de week ff foto`s erop zetten. morgen komt ook de handige tool binnen voor het uitrollen van de schermen!!! me vriendin heeft onlangs ook een corsa tr gekocht in zeeeeer nettte staat en daarvan zal ik binnenkort ook hier ff een paar foto`s zetten en t verbouwtopic daarvan zal bij corsa komen te staan. is en blijft voorlopig ook gewoon een 1.2 maar wel heeeeel laag en dikke 14 inch verbreed staal eronder met lekker getrokken bandjes. Low&Slow….
26 juni 2010 om 19:55 #17672436zo mijn god zeg, vandaag het 2e blok uit elkaar gehaald…..:swear
zou volgens de vorige eigenaar helemaal perfect zijn!!!
hij is ook geen lid hier op t forum anders mocht hij van mij meteen een ban krijgen.
hij vertelde me dat hij altijd als een zonnetje gelopen had en nooooooit problemen ermee had gehad.
met de naduk op nooooooit.
t begon dus al met de koppeling een aantal weken geleden deze was dus zo ver weg dat de nagels dwars door de drukgroep waren gesleten.
weet niet wat hij gewend is maar goed.
vandaag ging ik dus het motorblok uit elkaar halen. het was een 12s volgens hem NOT!!!! was dus een 12n , begint dus goed….
dus ik begon met de olie af te tappen die dus heel erg dun was en erg veel naar bezine stonk , er zat dus ook meer benzine in t carter dan olie…
eenmaal de kop eraf na een half uur hebben zitten kloten met alle doorgedraaide weggerotte uitlaatspruitstuk boutjes eruit draaien ( goddank hebben we speciaal gereedschap voor dat soort dingen)
bleek dat heel de cilinderwanden weggeroest waren…… alles stond dus lekker vast.
kop helemaal gedemonteerd incl de kleppen etc en deze moet ik dus gaan opfrissen omdat de oude kop van het 12s blok gescheurd was.
is gelukkig nog wel te redden maar toch weer meer werk dan gepland.
toen dacht ik van wat maakt t uit ik haal heel het onderblok uit elkaar.
1: alle krukaslagers waren helemaal weggesleten en vol met groeven
2: alle drijfstang lagers waren helemaal blauw/verbrand en ook vol met groeven
3: cilinderwanden vol met roest en groeven
4: zuigers allemaal rare plekken op en vrijwel iedere zuigerveer was gebroken en de randen waar de veren inzaten waren 2 keer zo groot geworden zodat je bijna 2 zuigerveren in 1 gleuf kan proppen om het een beetje af te dichten…..MAW, dit blok is dus volkomen naar de KLOTE!!!:fy1:fy1:fy1
dus ja kan weer lekker verder hobbyen …..
komt ook wel goed uiteindelijk maar had er behoorlijk de pest over in.morgen alle kleppen schoonslijpen en opnieuw inslijpen en de kop ga ik GRONDIG reinigen.
als iemand nog tips heeft betreft op t roest uit de in en uitlaatkanalen te verwijderen hoor ik het graag , tevens zitten ook alle koelkanalen in de kop zitten vol met roest.
zo net ff een hoop vogelschijt van t toetsenbord af moeten vegen want er vloog er ff eentje laag over.
morgen komt er een update met foto`s van de kadett, morgen weer fris en fruitig weer t bed uit na de tegenslag van vandaag.
dus als je tips hebt , ik hoor t graaaaaaag!!!
27 juni 2010 om 08:46 #17672437vriend van me heeft nog een 1.2 blokje, zeker weten 100% misschien scheelt dat een hoop werk.
27 juni 2010 om 09:08 #17672438Heb er ook nog wel een paar staan bij m’n oom, maar jermir kwam maar niet langs :)
Had ie ‘m terplekken mogen openen :P
27 juni 2010 om 09:26 #17672439hahaha ja sorry maar is aan de andere kant van het land voor mij.
kom heus nog wel eens langs daar want heb op me werk nog 2 c kadettjes staan waar ik echt een hoop spullen voor moet hebben.
als ik een lijst met onderdelen bij elkaar heb zal ik die naar je mailen en dan kom ik wel met een bus van de zaak ff bij je oom shoppen.
heb het zo vreselijk druk de laatste tijd.
vandaar dat ik ook de laatste tijd niet echt veel an de kadett gewerkt heb.
maar straks ga ik weer naar de zaak en gaan we verder met de kadett.denk dat ik lekker in t zonnetje ga werken , word ik miss nog een beetje bruin.
27 juni 2010 om 09:31 #17672440Ben gisteren verbrand in de zon, was onderdelen aan ‘t los halen voor netjes te opleuken :P Effe insmeren in je nek is mijn tip :P
27 juni 2010 om 17:43 #17672441zo vandaag weer genoeg gedaan, heb de koppen nog eens goed bekeken en vraag me 2 dingen af: zou het te lassen zijn die scheur in de ene kop en wat zeggen jullie van die klepzittingen van de tweede kop , met name de uitlaat. lijkt wel of die gewoon helemaal weg zijn ofzo.
dit is de kop met slechte zittingen lijkt mij:
en dit die met een scheur:
dit is een klep van de kop met slechte zittingen en deze heb ik al getracht schoon te maken en in te slijpen :swear:
vandaag ook het onderblok helemaal roestvrij gemaakt, dit onderblok is nog wel goed en deze mooi mat zwart gemaakt met hittebestendige verf.
het interieur is nu helemaal gladgeschuurd voor de onderlaag zodat de bodem er straks lekker strak en goed beschermd uitziet.
ook het dif van de andere kadett uit elkaar gehaald omdat hier een langere overbrenging inmoet dan een 3.89 en er gaat een sper in die ik al klaar heb liggen.
tevens wil ik alle lagers meteen vervangen dus die heb ik alvast eruit gehaald om ze bij de lagerboer eventueel te bestellen( als voorbeeld)weer genoeg getypt en gedaan vandaag , zo ff lekker bbq-en oid bij me zwagertje
27 juni 2010 om 17:55 #17672442Heel goed bezig en een erg leuk onderwerp om helemaal door te lezen Jermir! :wors
Een kop lassen gaat het alleen niet worden vrees ik want het is gietijzer. Dat is gewoon te broos en kan slecht tegen plaatselijke verhitting, je zou dus eigenlijk weer allemaal barstjes ernaast creëren, onzichtbare barstjes die de kop ernstig verzwakken…
27 juni 2010 om 21:54 #17672443ja dat dacht ik ook maar t schijnt toch wel te gaan met electrode lassen? en ja anders maar kijken wat t kost een kop te reviseren en anders maar WEER een kop erbij kopen…..
29 juni 2010 om 11:25 #17672444Ik zal toch eens kijken voor je of ik niet een losse kop kan vinden bij m’n oom.
Er liggen wel een paar los maar heb geen flauw idee welke een 1.1, 1.2 e.d. is.
Als je wat nummers kan vinden op je kop, dan kan ik eens gaan kijken. Er liggen namelijk vast wel een paar koppen die voor een kratje bier weg mogen.
Een maatje van mij woont in Den Haag, rijd vaak heen/weer met z’n kadett-e dus makkelijk te oppikken voorje…
29 juni 2010 om 18:16 #17672445hey aapje , als je zou willen graag want ik denk niet dat ik een van de koppen kan gebruiken. volgens mij heeft die ene gewoon geen eens klepzittingen meer. ik zal morgen even wat foto`s maken van de nummers en ze opschrijven , dan post ik ze hier. wel beter van dat maatje van je in den haag. morgen zet ik het hier erop. alvast bedankt :thumbup
1 juli 2010 om 17:23 #17672446hey hey dagje te laat maar heb het een beetje druk gehad. hier de foto`s en de nummers die op de koppen staan.
op de 12s kop staan de cijfers 90088353 en de letter c in de kop gestanst ( de c staat op de zijkant van de kop aan de kant van de ontsteking)op de 12n kop staan de cijfers 90027251 en de letter b zoals hierboven beschreven.
foto1 is de 12s kop en foto2 is de 12n kop.
hier foto van de koppen van bovenaf:
12s kop
12n kop
hoop dat je hier wat mee kan aapje. sorry dat t wat langer duurde.
1 juli 2010 om 18:02 #17672447Geen probleem, zal morgen even de zolder op duiken bij m’n oom. Tis daar bagger warm dus als ik ‘m niet direct zie wacht ik nog effetjes… Word morgen 35c! :(
De foto’s zijn helder, gaat wel lukken. Weet sowieso dat hij nog een aantal motoren compleet heeft staan, maar daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten. U2U effe je nummer of mail ‘m effe naar mij michael@kadett-c.nl dan kan ik je effe bellen zodra ik ‘m gevonden heb :)
Denk dat icm. inruil van je kapotte ivm. oud-ijzer erwel iets te fixen is….
2 juli 2010 om 17:26 #17672448Schijnen naast de geen die ik gevonden heb, nog een aantal te liggen. Maar heb in elk geval een 1.2n kop zoals jij hebt op de foto’s (zelfde nummer). Alleen de missen 4 kleppen van, zit nog wel een waterpomp + thermostaat+fin aan en bougies.
Mag je omruilen voor de oude kop en een kratje bier :) Kan ‘m evt. zelfs mee geven aan een vriend van mij die in Den Haag woont.
Als ‘t niet 40c op de zolder is van de week zal ik effe goede foto’s maken ervan, want nu is ‘t gewoon niet te doen daaro.
3 juli 2010 om 13:41 #17672449Als jermir hem niet nodig heeft, heb ik wel interesse! Voor een project met motorfietscarburateurs! :vertag
3 juli 2010 om 23:38 #17672450hey hey , ben ik weer, pfff rotdag vandaag……
zijn de klepzittingen van deze kop wel in goede staat???? zou je eventueel een paar kleppen eruit kunnen halen of denk je dat ze wel goed zijn???
heb er zeker wel interesse in maar wil wel weten of ie echt goed is anders ben ik weer terug bij af.
dus let me know………
in elk geval heeeeeel erg veel bedankt alvast voor de moeite die je voor me doet :wors:wors
4 juli 2010 om 11:09 #17672451Er liggen veeeeel koppen bij m’n oom heb ze alleen nog niet gevonden… Dus of hij goed is… Tja kom zelf even kijken :) We hebben er genoeg dus dan zoeken we gewoon tot we een perfecte hebben :)
De koppen liggen in elk geval al 10~20 jaar bij hem in de loods, dus veel km’s hebben ze niet gemaakt. Ik zou ze zelf direct op de auto schroeven zonder te reviseren :P
5 juli 2010 om 10:57 #17672452heb toch vakantie vanaf woensdag , kom gewoon langs binnenkort , maak er meteen een dagje van. neem wel een klepveertang mee, dan kan ik meteen ff checken. spreken elkaar binnenkort. groeten
9 juli 2010 om 23:40 #17672453zo morgen gaan we weer lekker aan de slag. hoop de motordelen te kunnen spuiten die ik allemaal al klaar heb liggen.
ga tevens verder met de kofferbakbodem en t rechter achterscherm.wat lijkt jullie trouwens mooier: 13 inch verbrede sr wieltjes gewoon in zilver met zwart( als origineel) of die zelfde velgen hoogglans zwart met op de buitenste rand een striping spuiten in de kleur van de koets (net zoals bij moto gp motoren zeg maar)
ik hoor t wel , komen snel weer foto`s
had even pauze genomen……
10 juli 2010 om 15:28 #17672454Alleen ‘t hart van de SR wieltjes zwart maken, spaken/rand e.d. zilver laten. En verbreden :) Is klassiek + mooi :)
En gebruik geen mat-zwarte lak op je wielen, blijft vuil in zitten. Dus hoogglans is te aanraden! :)
Ik hoor ‘t wel wanneer je wilt langskomen, wel effetjes vooraf u2u-en/mailen (bij mail reageer ik sneller vanaf mobiel e.d.)
10 juli 2010 om 22:54 #17672455nee weet inderdaad dat matte kleuren een hel zijn met onderhoud. komt ook hoogglans op maar zit zooo te twijfelen. ga denk ik gewoon eens photoshoppen ermee.
11 juli 2010 om 16:06 #17672456sper in combinatie met een 1200, leg uit………..:hmmz
11 juli 2010 om 22:13 #17672457hahaha nee begrijp me niet verkeerd, ben bezig met nog een kadett c1 coupe waar ik een c20let+getrag 265 voor heb liggen , daar is die as voor…..
vandaag ondanks de hitte nog aan de dailey kadett gelast en de bodem is klaar pffffffffffffff
Ben ook even bezig geweest met de corsa tr klaarmaken voor de vakantie want vanaf morgen ff lekker weekje ertussenuit.
hier de foto`s van de bodem….28 juli 2010 om 21:52 #17672458zo van t weekend weer ff verder en inmiddels besloten de tussenplaat achter ook maar te vervangen, ding is 1 grote deuk en heb geen zin het strak te maken en gaten dicht te lassen.
dus komen snel weer updates want me vakantie is weer voorbij!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.