Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Weer een kadettje erbij !!!!! update!! 28-11-2010 blokje ver
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2010 om 10:59 #17672409
Goed bezig met ‘t plaatwerk, tenminste alles goed doorgelast! :)
Jammer van je donor motor, goede gezegde dat je ver moet gaan om goed spul te krijgen is altijd van kracht :P
30 mei 2010 om 14:38 #17672410was ook de bedoeling om hem als tijdelijke auto te hebben tot de coupe klaar is maar loopt iets uit de hand met het opknapwerk… ach als ie klaar is heeft me vriendin een leuke auto. kan de starlet weg. zijn nu aan het afkitten en daarna maak ik de hele carroserie kaal. vanavond weer foto’s. en bedankt voor de positieve reacties!!!! dat houd de moed erin!
30 mei 2010 om 19:40 #17672411zoals beloofd de nieuwe foto`s
zoals je ziet moet de bodemplaat linksvoor nog vervangen worden want dat is net gatenkaas :(
Me vriendin is ook ff lekker bezig geweest en zie hier het resultaat:
Voor:
en na de “behandeling”…..
tevens een paar spyshots van de nieuwe motor en bak voor de c1 coupe
getrag 265 met adapterplaat en vliegwielhuis ( huis staat niet op de foto)
:agent:agent:agent:agent:agent
30 mei 2010 om 19:54 #17672412heel goed bezig!! blijf vooral zo doorgaan:kewlpics
groetjes
1 juni 2010 om 22:45 #17672413hoe meer ik met deze bezig ben hoe meer ik zin krijg in de coupe. net de andere kant gelast en gedaan en alvast de bodem linksvoor eruit geslepen want die was beetje erg krokant. maar nieuwe rep deel is al binnen dus kan lekker aan de slag van de week. hier de :kewlpics
hier me pa die lekker aan t slijpen is en de plaatjes om te lassen op maat knipt.
en hier de fred flintstone modificatie……….. (mochten meer mensen deze modificatie willen U roept maar :D)
2 juni 2010 om 07:30 #17672414het gaat goed daar!
en zeker mooi gelast :thumbup3 juni 2010 om 22:55 #17672415zo vandaag weer wat gedaan , de bodem is erin gegaan linksvoor en moet zeggen dat dat voor geen ruk past. volgens mij hebben ze daar een mal van een mal van een mal van een mal voor gebruikt :thumbdown
maar goed na een hoop kloppen en slijpen en aanpassen zit ie er toch in. zondag de rest aflasssen en alles netjes afslijpen. hier alvast wat foto`s4 juni 2010 om 10:04 #17672416ziet er goed uit!
kan je die van mij ook niet even komen doen :P?
Ik kom er jammer genoeg maar niet aan toeik blijf je goede werk volgen
4 juni 2010 om 15:44 #17672417Allemachtig wat een laswerk…daar is mijne nog netjes bij gelukkig:D
Zocht je nog een cilinderkop?
Ik heb een sloopblokje 1.2s achter de schuur liggen.
Zit een scheur in het onderblok waar de startmotor in komt…verder kon ie wel rijden.
Nu mag ie wel uitelkaar voor een revisietje…..of je gebruikt de kop daarvan……Mag weg voor weinig.
4 juni 2010 om 18:22 #17672418ja en ik ben er nog niet eens. moet nog de achterschermranden vervangen , en de reswielbak zit een gat in en dan nog onder de raamrubbers voor en achter. maarja wat wil je…… heb hem gekocht voor het luttle bedrag van 275 euro. ok er zit een hoop tijd in maarja t is je hobby of niet. en qua geld valt het ook reuze mee. ben geloof ik nu zo rond de 300 kwijt incl andere deur en motorkap dus t is nog altijd een cheapride. blokje heb ik al, moet alleen nog een koppelings setje zien te krijgen. want die erin zat was versleten. velgen heb ik ook al een hele tijd liggen . verbrede sr wieltjes rondom 8j . maar wat de kleur van de wagen gaat worden verklap ik nog niet, dat zullen jullie snel genoeg zien. morgen eerst naar sevenum en kijken of er nog wat leuks bij ligt. ga nu ff relaxen want daar ben ik wel aan toe.
9 juni 2010 om 22:33 #17672419zo net thuis en vandaag de kofferbak aangepakt samen met me pa, eerst al het dikke tectyl en roest met de staalborstel op de slijptol weggehaald en daarna chemisch gereinigd. is een lekker goedje waarmee je eventueel je schoonmoeder kan oplossen :o van t weekend weer lassen……..
hier plaatje bij t praatje.
9 juni 2010 om 23:08 #17672420Heeft er 1tje te veel tijd :D Goed werk man :D Netjes!
9 juni 2010 om 23:19 #17672421ik heb geen tijd ik slaap gewoon nooit. slapen is voor pussy’s…..:sleeping
10 juni 2010 om 07:51 #17672422jong jonge zeg, even een daily klaarmaken:D:D:D
11 juni 2010 om 07:44 #17672423Zow! Dat is een leuk klusje! :o
Vervelend toch dat roest altijd op van die nare plekken zit, langs randen en tussen flensen enzo…:swear
Wat die tijd betreft, ik begreep dat hij er niet alleen voor staat. Mazzelpiep! Mooi geworden hoor die remcylinder!! Nou niet morsen met DOT vloeistof alleen!!
11 juni 2010 om 09:35 #17672424zodan dat ziet er puik uit zeg :wors:wors
ff je daily klaar maken, nou ik geloof dat ik niet eens zoveel werk had aan mijn cabrio voor de zondagsritjes hahaha
maare petje af hoor voor al het werk king:
hoe heb je vrouwtje die rembekrachtiger zo mooi gekregen ??
keep it up en dan zie ik m vast wel rijden in spijk ;)
gr vinc
11 juni 2010 om 23:07 #17672425me vriendin heeft die rembekrachtiger en hoofdremcilinder helemaal kaalgeschuurd met t handje en vervolgens goed in de grond gespoten . de rembekrachtiger is gespoten met velgen zilver met blanke lak erover en de hoofdremcilinder is gespoten met een soort structuur coating.
vanavond weer gelast en wat is die :swear:swear:swear F*ck*ing gaar zeg.
ZO, dat moest er ff uit!!!meteen ff lekker met de slijptol aan de gang gegaan om t gevoel te hebben toch wat gedaan te hebben.
kofferbak bodem ga ik morgen weer mee verder. maar wat valt dat tegen zeg. PL**R*S roest zooi!!!!maar goed morgen weer een dag ben nu ook moe en lichtjes geïriteerd :fy1
hier de foto`s!!!!!!!!!!!
In elk geval bedankt voor de reacties nogmaals , vind t altijd erg leuk ze te lezen. als jullie tips hebben etc hoor ik t graag. las wel eens vaker wat , een uitlaatje ofzo maar zoveel als dit niet echt. kan in elk geval mooi oefenen voor me c1 coupe met LET want daar begin ik nu zooooo erg zin in te hebben. bmw rijd lekker maar moet echt de deur uit. dus als iemand interesse heeft in een bmw e36 coupe……….
ga me bed in , pleur haast om nu……
11 juni 2010 om 23:16 #17672426Altijd rot werk dat lassen.
Maar als je straks klaar bent kan je iig zeggen dat jij dat ff gedaan hebt:wors11 juni 2010 om 23:25 #17672427mede dankzij me pa die al het plaatwerk opmaat knipt en klopt en me vriendin die ervoor zorgt dat al die gaten tevoorschijn komen met de staalborstel op de slijptol. :thumbup
12 juni 2010 om 17:57 #17672428pfff wat een werk dat gelas…. net weer bezig geweest en t linker wielrandje zit erin en jahoor , bij een van de laatste lasjes zegt t scherm ineens PLOP en er zit een kronkel in :swear van de week maar ff laten plaatwerken door een collegatje. ikzelf kan dat echt niet en dan kan hij ook meteen de rest van het scherm doen. hier alvast een foto van t werk van vandaag. morgen weer verder en de kofferbak hebben we nog geen zin in gehad.
12 juni 2010 om 22:35 #17672429wie o wie kan me helpen???????? zoek gereedschap waarmee je de schermen uit kan rollen. ooit eens een gevonden op een website voor onder de 200 euro maar kan het niet meer vinden…. wie weet waar ze te koop zijn of heeft er zelf een liggen waar ie vanaf wil!!!!!!!
13 juni 2010 om 17:03 #17672430heb het uitrolgereedschap trouwens gevonden!!! king:
vandaag weer lekker verder gelast en heb tevens een paaaaarrrr vraagjes……. dus als je me kan helpen , GRAAG!!!
me vriendin bezig met de motordelen ontvetten
en dan nu de vragen:
1: klopt t dat er in een 12s blok geen klepseals zitten :hmmz2: klopt t ook zoals je kan zien bij onderstaande foto dat het uitlaatkanaal in t inlaatspruitstuk uitkomt en heeft t dan soms een soort van egr werking??? ( beter om af te stoppen bv)
en hier de reden waarom deze kop dus in elk geval niet gebruikt gaat worden want heb nog een blokje liggen…
laat wat weten en geef je mening!!!
13 juni 2010 om 19:40 #17672431Mening? Boor je nog gaten in je kofferbak bodem? Want je raakt nu je water niet kwijt als er vloeistof op de bodem komt…
Ik zeg niet te moeilijk doen over de motor, gewoon een goed lopende motor kopen ipv. omkijken naar dit soort koppen. Ze kosten over ‘t algemeen je eigen kop niet :)
Ik vraag mij wel af wat ze hebben gedaan met die kop.. Zo’n scheurtje erin te krijgen heeft die motor behoorlijk wat misbruik gehad :P
Verder keep on teh good work!!1 :kewlpics
Goed werk joh, effe daily klaar maken :D
13 juni 2010 om 20:52 #17672432die gaten in je kop komen idd door het spruitstuk heen, maar er komt niets van in het inlaat kanaal terecht.
volgens mijn is het om je inlaatspruitstuk opte warmen….en er zitten dacht ik alleen klepsteelrubbers (seals) op de inlaatkleppen. dit omdat hier een vacuum op staat en er dan dus geen olie in het inlaatkanaal terecht komt.
ik hoop dat je er wat mee kan :P en veel succes met de wederopbouw van de kadett, maar dat komt zeker goed denk ik.
groetjes
13 juni 2010 om 21:52 #17672433origineel gepost door schuitje
die gaten in je kop komen idd door het spruitstuk heen, maar er komt niets van in het inlaat kanaal terecht.
volgens mijn is het om je inlaatspruitstuk opte warmen….en er zitten dacht ik alleen klepsteelrubbers (seals) op de inlaatkleppen. dit omdat hier een vacuum op staat en er dan dus geen olie in het inlaatkanaal terecht komt.
ik hoop dat je er wat mee kan :P en veel succes met de wederopbouw van de kadett, maar dat komt zeker goed denk ik.
groetjes
Die gaten zijn inderdaad van de spruitstuk verwarming.
Klopt ook dat er alleen klepseals op de inlaatkleppen zitten.
(of bij de oudere motoren helemaal geen seals geloof ik) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.