Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Weer een e-kadett sedan erbij :) hulp gevraagd 21/8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 07:45 #17890088
oh ja die! honingraat velgjes staan zeker leuk! zijn dat de 14 of 15 inch?
4 april 2012 om 19:20 #17890093dank allen voor de reacties, de astra is gister verkocht. Einddemper is inmiddels ook binnen dus morgen wat klein grut als halen om de demper te vervangen, filters vernieuwen en bougietjes. Dus wel wat vernieuwingen, maar denk dat een fotoupdate niet echt interessant gaat worden…
5 april 2012 om 07:31 #17890094@Blackbull wrote:
dank allen voor de reacties, de astra is gister verkocht. Einddemper is inmiddels ook binnen dus morgen wat klein grut als halen om de demper te vervangen, filters vernieuwen en bougietjes. Dus wel wat vernieuwingen, maar denk dat een fotoupdate niet echt interessant gaat worden…
goed bezig Erik
als je hulpt nodig hebt met het vervangen van de bougies moet je maar bellen king:
5 april 2012 om 09:00 #17890095@Prikkie wrote:
@Blackbull wrote:
dank allen voor de reacties, de astra is gister verkocht. Einddemper is inmiddels ook binnen dus morgen wat klein grut als halen om de demper te vervangen, filters vernieuwen en bougietjes. Dus wel wat vernieuwingen, maar denk dat een fotoupdate niet echt interessant gaat worden…
goed bezig Erik
als je hulpt nodig hebt met het vervangen van de bougies moet je maar bellen king:
thanks mike, heb sportbougies gehaald voor 20 pk extra, misschien dat zo’n tuning sticker op de tankdop ook voor een pk of 4 zorgt…. :jerry
5 april 2012 om 09:19 #17890096vergeet niet je koppelingsplaat in te smeren met oliefantenvet… + 10 pk :thumb
5 april 2012 om 11:54 #17890097bedankt voor de tip paul! :thumbup maar denk dat dit in combinatie met mijn “red bull blikje om bobine” toch voor teveel peekaas zorgt, heb gehoord dat zo’n blikje hetzelfde effect zou moeten hebben als een turbo…… :hmmz
8 april 2012 om 20:21 #17890098Ik heb ondertussen nog wat opgemerkt. Zodra de kadett warm is en hij gaat van de handchoke af, begint hij dus te hikken. Ik ben er nu achter dat als ik dan de choke weer uittrek dat het lampje van de choke net begint te branden, dat hij gelijk perfect loopt. (dit dus ook na kmters rijden en de motor op bedrijfstemperatuur) Is dit ergens te stellen? Lijkt mij de bedoeling dat hij zo loopt zonder de choke uitgetrokken :vertag
8 april 2012 om 21:50 #17890099moet op de carb een stelschroef zitten. Of het brandstoffilter zit een beetje verstopt misschien
30 juli 2012 om 20:12 #17890100Ik zal dit topic even wat stof afblazen. Heb namelijk niet stil gezeten de laatste maanden. Cosmetisch niet veel aan de auto veranderd behalve witte knipperlichten en een poetsbeurtje. Bij aankoop was mij al bekend dat er sprake was van achterstallig onderhoud bij de kadett, hier was de prijs ook naar. Dus de laatste maanden bezig geweest met onderhoud dat het straks alleen maar een kwestie van bijhouden is. Wat heb ik gedaan:
-Onderhouds beurt (olie, olie-lucht en benzinefilter, bougies, verdelerkap, rotor)
-Kleppendekselpakking vervangen
-Remblokken voor vervangen
-Ruitenwissers
-Complete uitlaat vanaf spruitstuk
-Andere accu
-Lekkage kofferbak verholpen
-Achteruitrijlicht schakelaar
-Originele gordels achterin geplaatst
-Nieuwe autoradio erin
-Originele speakers uit het dashboard vervangen
-Onstekingsmodule is kapot gegaan en vervangen
-Bij APK zijn de remmen achter schoongemaakt en is er een remklauw gangbaar gemaakt welke vast zat. Valt mee dacht ik zelf, en weer apk tot 03-08-2013 :jerryMorgen komen er nieuwe bougiekabels in en zet ik de accu van mijn GSI erin gezien de huidige accu op is, dan is hij qua onderhoud weer tip top in orde. Nog wel op zoek naar een deurstrip voor de voordeur en de torsieveren voor de achterklep. Hopelijk vind ik in de toekomst nog een keer een andere achterklep in kleur maar de onderdelen zijn helaas schaars. Verder ga ik nog de dashboard lampjes vervangen en misschien centrale deurvergrendeling inbouwen (deze heb ik nog liggen voor een 4 deurs).
Voorlopig blijven de auto’s op een laag pitje gezien het feit ik zaterdag een zoontje heb gekregen :wub
Foto’s:
Remblokken waren op :wtf
Ontsteking had zijn beste tijd ook wel gehad
Naast deze onderdelen kwam er ook gitzwarte olie uit. Verversen/vernieuwen dus :vertag
De uitlaat was in redelijke staat (alleen de einddemper was verrot) Helaas waren de klemmen te strak aangedraaid destijds, daardoor waren alle delen aan elkaar vastgerot en moest er een slijptol aan te pas komen. Complete uitlaatlijn vervangen incl pakkingen en rubbers
Tot slot witte knipperlichten en een poestbeurtje om het af te maken
31 juli 2012 om 07:37 #17890101erik, gefeliciteerd met de kleine!! king: :thumbup
31 juli 2012 om 17:59 #17890102Thanks Paul! :thumbup
4 augustus 2012 om 19:16 #17890103Lekker vakantie dus vandaag begonnen aan het inbouwen van de centrale deurvergrendeling. Toch wel makkelijk met 2 kleintjes dat alle deuren met een druk op de knop van t slot gaan. Ook scheelt mij dat bevroren sloten in de winter wat ieder jaar een gehannis was. Alle deuren zijn inmiddels voorzien van een motortje. Maandag alles solderen en aansluiten. Bougiekabels en accu zijn inmiddels vervangen en hij loopt weer heerlijk. :thumbup
15 augustus 2012 om 20:24 #17890104Laatste week van mijn vakantie dus weer even tijd gemaakt voor de sedan.
Ik was al begonnen met inbouwen van dit setje:
Kabels vandaag gesoldeerd en knipperlichten aangesloten en alles werkt perfect. Het is echt ideaal niet eerst alle pinnetjes van binnen omhoog te moeten doen om de deuren te gebruiken. (vooral met 2 kids)
Omdat ik dan toch bezig was gelijk knipperlicht en ruitenwisserhendels van een corsa B erin gezet
Het was ook een donkere bedoeling in de auto dus maar meteen alle lampjes van het dashboard meegepakt. Dat lijkt er meer op :D
Arjen (artaparts) gaat een sedan slopen dus de sedan wordt eindelijk voorzien van de torsieveren voor de achterklep (word ramgek van de verfstok als klepomhooghouder), en een sierlijst voor de voordeur. Volgende keer op de sloop op zoek naar een cv motortje voor de achterklep van een astra f of corsa b.
Mocht iemand bij een sloop komen waar een sedan in deze kleur staat met goede achterklep dan hoor ik dit ook graag, mijn zoektochten hebben tot nu toe niks opgeleverd :(
15 augustus 2012 om 20:26 #17890105@kaneelschep wrote:
oh ja die! honingraat velgjes staan zeker leuk! zijn dat de 14 of 15 inch?
erg late reactie :jerry 15 inch
21 augustus 2012 om 21:02 #17890106Het probleem van het schokken is nog steeds niet verholpen. Het is zodra de choke eraf is, vooral als ik op constante snelheid in lagere toeren rijd. Vervangen zijn de:
-bougies
-bougiekabels
-rotor/verdelerkap
-benzinefilter
-luchtfilterIemand tips?
22 augustus 2012 om 14:00 #17890107carburateur even goed schoon maken en afstellen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.